Vilt aan de binnenkant van mengtafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Vilt aan de binnenkant van mengtafels

Daar ben ik dus achter op zoek, ik heb hier een verwaarloosde Rodec MX 100 staan die ik nieuw leven wil inblazen.

Aan de binnenkant van een mengtafel is meestal een dun zwart vilt geplakt om te verkomen dat er stof in de faders komt. Hoe heet dit juist en waar kan ik het krijgen?
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

hallo, volgens mij zit dit viltje in de faders en niet in de mengtafel, is echter
    niet in alle faders aanwezig
    mvg eddie

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

Originally posted by eddie
      hallo, volgens mij zit dit viltje in de faders en niet in de mengtafel, is echter
      niet in alle faders aanwezig
      mvg eddie
      Dat viltje zit wel degelijk op de frontplate. De faders van een Rodec MX180MKIII (ok, geen MX100, maar denk toch wel da er gelijkenissen zijn binnen rodec?) zitten haaks onder het paneel, zodat eventueel bier er gewoon langs door loopt. Toch zie je het vilt zitten van buitenaf. Ook vervangfaders (die soms niet haaks zijn) hebben geen viltje

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Originally posted by w00Dy
        Hoe heet dit juist en waar kan ik het krijgen?

Ehm ... bij Rodec ?

Effe bellen mailen / faxen et voila ... succes !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Bij Rodec zijn ze me ondertussen al beu denk ik

In ieder geval heb ik hen ook de vraag gesteld.
          Alles begint bij Neutrik

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

In Amsterdam heb je "Vilta". Deze winkel verkoopt enkel en alleen... juist, vilt. Misschien kunnen ze je daar helpen. In de etalage liggen in ieder geval altijd restpartijen voor weinig. Wie weet slaag je daar meteen.

Comment

• w00Dy
              • May 2006
              • 257

Bedankt voor de tip,

Echter bij Rodec zijn ze me zo beu dat ik ze me een stuk opsturen, ik wacht dus af
              Alles begint bij Neutrik

Comment

• DB Moesjikoer
                • Jun 2007
                • 1

Viltjes bij Rodec

Hey wOODy,

ik heb onlangs nog een MX180 hersteld en daar zat ook zo'n vilt aan de achterkant van de frontplaat geplakt. Ik heb een nieuwe frontplaat gekocht (daar de andere te versleten was) en toen zat er een nieuwe vilt bij (wel niet meer één grote, maar voor elke fader een kleine). Ik dacht ook dat je die afzonderlijk kon kopen bij Rodec, maar ben niet zeker. Ofwel moet je in een stoffenwinkel eens kijken. Zet je foto's online als hij af is?

Groeten

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Het vilt is ondertussen aangekomen. Ik heb 1 heel groot stuk gekregen, genoeg voor wel 10 panelen.

Ondertussen ben ik al aan het poetsen geweest. Voor het vilt te verwijderen heb ik een halve bus brandalcohol opgewerkt.

Ondertussen ben ik er ook achter dat ik een MX 10 heb en geen MX 100. Ooit heeft iemand er een MX 100 topplaat opgeschroeft.
                  Alles begint bij Neutrik

Comment

Working...