Benodigdheden harting(ilme)-verbinding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankvv
    • Jun 2007
    • 56

Benodigdheden harting(ilme)-verbinding

Hallo,

Ik heb gezocht naar een omschrijving van de benodigdheden voor een harting(ilme)-verbinding, maar kon deze nog niet vinden.

Ik heb momenteel mijn mengpaneel in een flightcase met onderin een krat waar de multikabel in zit. Dit werkt opzich best goed, maar de ruimte in de flightcase wil ik liever voor andere zaken gebruiken dan de opslag van de multikabel. Het lijkt me dat ik dit probleem kan oplossen door een harting(ilme)- verbinding te plaatsen in de kabel, met 1 deel aan de flightcase en de andere aan de kabel. Dan kan ik de kabel gewoon los vervoeren en hoef ik deze alleen vast te klikken wanneer ik hem wil gebruiken.

Het gaat om een 16/4 kabel, dus een 72 pins verbinding lijkt me logisch. Ik zie alleen niet wat het verschil is tussen de[LIST][*]ILME Audio 72 Pole Insert Female (ILME Audio 72 Pole Insert Female (without Contactpins))[*]ILME Audio 72 Pole Insert Male (ILME Audio 72 Pole Insert Male (without Contactpins))[/LIST]en de[LIST][*]ILME 72p Binnend Female (ILME 72p Binnend fem)[*]ILME 72p Binnend Male (ILME 72p Binnend male)[/LIST]Klopt het verder dat ik een ILME 16/72 Pole Chassis Closed Bottom with Clips PG-29 (ILME 16/72 Pole Chassis Closed Bottom with Clips PG-29 Grey) op mijn flightcase kan zetten en dan de ILME 16/72 Pole Cablehood Side Entry PG 29 (Multi 72-polig) op de kabel?

Verder snap ik dat ik een boel contactpinnen (male/female) erbij nodig heb, maar mis ik de relatie met de 'guide pinnen' en de 'insertion tool'.

Ik heb gezocht naar expliciete documentatie voor het in elkaar zetten van een harting verbinding, maar meer dan plaatjes van nog veel meer producten (verschillende krimp-tangen, ringen met gaatjes) ben ik niet tegen gekomen.

Kan iemand me in de goede richting wijzen zodat ik weet wat er precies nodig is om zo'n verbinding te maken?

Groeten,

Frank
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

Zo te zien kloppen de 2 laatsgenoemde artikelen niet met de omschrijving.
    Bij ons gebruiken we de male inserts op een open chassisdeel.
    Dit monteren we op een zgn. bim box, een aluminium kastje waarin je meer montageruimte hebt dan in een chassisdeel closed bottom.
    Dit is het gedeelte voor bij de mengtafel, neem een beschermkap voor het behoud van de male pinnen.
    Alle kabels hebben we uitgerust met female inserts'

De guide pen is een soort van pen die ervoor zorgt dat je de boel recht op elkaar klikt, zelf gebruiken we ze niet.

Voor montage en demontage van de pennen in de inserts heb je 2 tooltjes nodig. met een klein schroevendraaiertje krijg je de pennen er ook wel in maar dat is niet aan te raden.

Ik ken verschillende mensen die krimpcontacten solderen, ikzelf krimp ze met de speciale hartingtang die me goed bevalt.

Verder heb je nog 2 maten krimpkous nodig, dunne voor de afscherming en een grotere maat krimpkous voor over het gedeelte waar je mantel hebt gestript.

voor de penbezetting;
    Last edited by maranta; 01-07-07, 12:41. Reason: apr norm in pdf
    Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

Working...