uitval sennheiser ew300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

uitval sennheiser ew300

ik heb vandaag een raar probleem gehad tijdens een presentatie
    een van de rever microfoon met sennheiser ew 300 zender viel een paar keer uit en dacht eerst dat t de batterij was na vervangen toch probleem terug
    geluid viel weg
    microffon plug nagelopen en die was goed aangedraait en ook geprobeert met schudden en tikken tegen de zender gaf deze geen problemen
    nu zag ik wel op de ontvanger dat deze heel erg veel schakelt tussen de kanalen I en II als je de zender een beetje schud dan springt de ontvanger dus steeds over
    de ontvanger zoekt dus steeds naar een goed signaal van de zender maar heeft hier problemen mee.
    zou de antenne intern los kunnen zitten ? wie heeft dit ook wel eens ervaren?
    p.j
  • deurklink

Originally posted by tididi
    ik heb vandaag een raar probleem gehad tijdens een presentatie
    een van de rever microfoon met sennheiser ew 300 zender viel een paar keer uit en dacht eerst dat t de batterij was na vervangen toch probleem terug
    geluid viel weg
    microffon plug nagelopen en die was goed aangedraait en ook geprobeert met schudden en tikken tegen de zender gaf deze geen problemen
    nu zag ik wel op de ontvanger dat deze heel erg veel schakelt tussen de kanalen I en II als je de zender een beetje schud dan springt de ontvanger dus steeds over
    de ontvanger zoekt dus steeds naar een goed signaal van de zender maar heeft hier problemen mee.
    zou de antenne intern los kunnen zitten ? wie heeft dit ook wel eens ervaren?
    Och zal wel een boek kunnen schrijven over uitvallende ew300's! (alleen geen antwoordenboek helaas) Andere frequentie geprobeerd? Zag je ook het ontvangst weg zakken als de zender wegviel?

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

toen de mic wegviel, heb je toen ook op het display van de ontvanger gekeken? schoot het AF balkje toen ook wel eens heel snel van links naar rechts? en dat een paar keer achter elkaar?

dat wisselen van kanaal 1 en 2 wat jij bedoelt is een goede zaak, dat is namelijk de diversity werking
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Bij beltpacks is het nog wel eens dat je het ding op zijn kop moet hangen of verplaatsen op de persoon om hem goed te laten werken.

Zeker bij zangeresjes/danseresjes met blote buiken die een beltpack aan de riem hebben komt dit voor.
        Dit staat trouwens ook in je handleiding!

Je hebt natuurlijk ook je ontvangst antennes op een normale plaats staan...
        lekker belangrijk!

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

Originally posted by shure-fan
          toen de mic wegviel, heb je toen ook op het display van de ontvanger gekeken? schoot het AF balkje toen ook wel eens heel snel van links naar rechts? en dat een paar keer achter elkaar?

dat wisselen van kanaal 1 en 2 wat jij bedoelt is een goede zaak, dat is namelijk de diversity werking
          dit bedoelde ik ja
          ik was even de benoeming vergeten
          dit wisselt alleen heel erg veel en snel
          de af balk heb ik niet opgelet ga ik morgen nog even testen
          voor de duidelijkheid
          het betreft een een aantal vergaderzalen waar in het plafond extra ontvangers zijn geplaatst en de gewone ontvangers in een regie kamertje zijn ingebouwd in een groot rek
          alles is schakelbaar via een matrix van extron
          het betreft 6 van deze zend ontvangers
          waarvan 1 dus de kuren heeft.

waarschijnlijk heeft de vorige gebruiker de zender laten vallen
          ik ga hem morgen flink testen. wordt vervolgt
          p.j

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by tididi
            dit bedoelde ik ja
            ik was even de benoeming vergeten
            dit wisselt alleen heel erg veel en snel
            de af balk heb ik niet opgelet ga ik morgen nog even testen
            voor de duidelijkheid
            het betreft een een aantal vergaderzalen waar in het plafond extra ontvangers zijn geplaatst en de gewone ontvangers in een regie kamertje zijn ingebouwd in een groot rek
            alles is schakelbaar via een matrix van extron
            het betreft 6 van deze zend ontvangers
            waarvan 1 dus de kuren heeft.

waarschijnlijk heeft de vorige gebruiker de zender laten vallen
            ik ga hem morgen flink testen. wordt vervolgt
            als je em gaat testen gebruik dan ook de microfoon erop die gebruikt wordt en speld / hang de microfoon ook zo op
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

Working...