Ploppen; Aardfout ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ploppen; Aardfout ?

Beste mede-forummers,

Heb onlangs de volgende opstelling in mijn huiskamer gehobby'd hetgeen een (voor mij nog niet) achterhaalbaar geplop genereerde.

NAD3240PE pre-amp out (600 Ohm unbal. out) tulp > jack naar twee Behringer DI400P (ca.600 Ohm unbal. > ca.10 Ohm bal.) naar een BSS Omnidrive FDS355 (10K bal. in) naar een Crest 6001 (ballanced in).

Op de ingangen van de NAD is niets aangesloten, NAD heeft geen randaardestekker, wel 230VAC vanuit hetzelfde stekkerblok als de BSS en de 6001 Zonder DI's een zware brom, met DI's wordt de brom "vervangen" door sterk geplop (ca. 4Hz).

Alles nagemeten, geen DC of AC component kunnen meten, chassis van NAD en BSS met elkaar verbonden zonder resultaat.

De storing wordt door de NAD gegenereerd, bij uitschakeling verdwijnt de brom / plop, evenals bij het indrukken van de "low level" switch (ca.20dB att.)

Nu is het tricky om consumenten-prak te koppelen maar met DI's en logisch prikken van de netstekkers moet dat toch te doen zijn lijkt me.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt !
    Meer is minder, minder is meer
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

De DI400P is een DI, geen "lijntrafo". Er komt dus een signaal uit op microfoonniveau. Dat vind de BSS niet heel erg opwindend. Wellicht moet je nu zo ontzettend veel opkrikken in/na je BSS, dat je rommel mee krijgt als ploppen en brommen.

Heb je al geprobeerd om het signaal van de Nad tussen pinnen 2 en 3 te prikken? (Pin 2 signaal NAD, Pin 3 aarde NAD, Pin 1 leeg)

Een verklaring voor het ploppen heb ik niet. Misschien een klok die niet helemaal in de pas loopt? Geen idee...

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ha Gert,

Ja, heb je gelijk in, die DI400 heeft een att. van 20dB tov de ingang, en idd ziet de BSS 't signaal op -20dB niet eens :-0 Optimaal is anders, maar 't gaat om het funtioneren opzich.

De ongeballanceerde input van de DI400 gaat gelijk op de prim.kant van de trafo. De sleeve van de jack kun je via de GND-liftsw. op de shielding van de output XLR schakelen, pin 1 hangt volgens mij los.

Kloksignaal kan 't niet zijn, 't klinkt als DC dat op de ingang staat te "stuiteren" agv een RC-ontkoppeling oid.

Ik zal eens een verloopje maken van tulp naar XLR op pinnen 2-3 zoals je zei ... bedankt voor je ideeen, to be continued !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...