Faders IMG Stageline MPX-204E

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Faders IMG Stageline MPX-204E

Hoi
    Ik heb hier momenteel een IMG Stageline MPX-204E mixer staan.
    Het is een erg leuk machientje, maar 1 ding irriteert me: de faders.
    Deze faders werken niet lineair zoals op iedere "normale" mixer. (ze werken exponentiël) Pas vanaf 8 begin je echt geluid te horen.
    Nu vroeg ik me af: is het mogelijk om deze faders te vervangen door andere zodat ze "normaal" werken?
    Enne: hoeveel zou zoiets dan ongeveer kosten? (Het zijn 4 faders + crossfader)

Alvast bedankt,
    Stijn
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Faders zijn duurder dan je mixertje....En dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze der standaard niet inzitten

Heel veel budget dj mixers hebben hiet "last van".

Het antwoord wat je wellicht niet leuk vind om te horen maar wel waar is: sparebn voor echte mixer, deze is lvt!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• StijnS
      • Sep 2006
      • 173

Originally posted by moderator
      Faders zijn duurder dan je mixertje....En dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze der standaard niet inzitten

Heel veel budget dj mixers hebben hiet "last van".

Het antwoord wat je wellicht niet leuk vind om te horen maar wel waar is: sparebn voor echte mixer, deze is lvt!
      Raar hoor... Ik heb hier al verschillende budget mixers zien passeren met een aankoopprijs die (soms nog minder dan) de helft bedroeg van deze mixer, en die het wel hadden... Maar ja...
      Dan maar een andere zoeken...
      Bedankt voor je antwoord!
      Last edited by StijnS; 06-07-07, 19:06.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ha Stijn,

Als je een beetje handig bent neem je de afmetingen en weerstandswaarde op en loop je even langs de lokale electronica-boer.
        Buiten de afmeting en weerstand ook het juiste type (logaritmisch) bestellen, voor een euro of 3 per fadertje kun je al klaar zijn.

(de)monteren is vaak tijdrovend en dus (te) prijzig om uit te laten voeren ... zelf hobbyen dus !

Groeten en succes !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...