Luidsprekers problemen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monkey
    • Jul 2007
    • 7

Luidsprekers problemen.

Even een korte inleiding :Luidsprekers zijn van merk audiophonic in de begin periode veel problemen mee gehad dat de tweeters het begaven na de garantie besloten er Visaton hoorns HTH 8.7 in te zetten 2 per box dit heeft de geluids kwaliteit met 500% verbeterd ook zit er een scheidingsfilter in van visaton en daar zit nu het probleem het gaat een paar uur goed en dan vliegt de MKT condensator met de spoel er uit en gaan in rook op.
    Het hele spul verzwaard afgelopen weekend weer na enkele uren veel rook en einde oefening.
    Nu overweeg ik actief te te gaan filteren en dan een meerdere versterkers .
    Nu is mijn vraag sluit je een tweeter dan rechtstreeks op de versterker zonder condensator of heeft iemand andere tips en trucs
    (N.B. het spul is niet van mij maar van 2 zwagers van me alleen ik probeer de zaak technisch aan de praat te houden)
    Met Vriendelijke groet Jan
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

In plaats van te "verzwaren" misschien eens de bron van het probleem aanpakken? Welke versterker? Vermogen? Houden je zwagers van alle rode lampjes brandend op het mengpaneel? Is er een mengpaneel?...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

HIFI forum

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

HIFI forum
        Twijfelachtig... de genoemde Visaton hoorn is een CD type en staat bij Visaton in hun "PA"-reeks.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Monkey
          • Jul 2007
          • 7

Hoezo twijelachtig hij word bebruikt in diverse bouwpakketten van Visatone bv de MB 212/h en dat is toch echt box van 300 watt.

Comment

• All-round Sound
            • Feb 2006
            • 289

Hallo Monkey,

kijk eerst eens of het filter correct is aangesloten

ik heb eens een set in de verhuur gehad bij ...
            deze gebruikte de tops als extra site-fill
            ze hadden met verloopjes gepresteerd om de subwoofer uitgang van het filter te gebruiken als ingang v/d topkast
            die ging dus ook in rook op

ik heb zelfs filters van 30 Wrms met 700Wrms belast ook meerdere uren achtereen

zoals Laserguy al zij pak eers de bron aan

GELIJK SPANNING uit je amp misschien

m.v.g.
            Luke

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Leren lezen mr. Monkey... reactie was op citaat van **************... dus... adem in, adem uit, adem in, ...

Comment

• Monkey
                • Jul 2007
                • 7

De versterker is van het merk NSX PR11.2 2x550wms.
                Er is wel neiging naarmate de avond verstrijk om steeds dichter bij (en in) het rode gedeelte te gaan zitten .
                Afgelopen zaterdag heb ik de filter verzwaard de spoel van 0,22mH 0,6mm zijn 1,0mm geworden en de condensator was bipolair 2,2mf is MKT 2,2mf geworden
                Visaton zeg dat dit een piekbelasting van 600w aankan .
                Na 2 uur een hoge pieptoon versterker in het rood mengpaneel in het rood en de MKT condensator +spoel doorgebrand tweeters lijken nog heel er zijn tov dit schema 2 tweeters geplaats in overleg met Visaton is de weerstend van 2,2ohm 4,7 geworden.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Na 2 uur een hoge pieptoon versterker in het rood mengpaneel in het rood
                  Mengpaneel in het rood komt niet doordat je filters doorbranden. Zoek de oorzaak van deze pieptoon. DAT is jouw probleem en dat moet je zien op te lossen.

Comment

• GvH-E
                    • Feb 2007
                    • 122

Dus nu zijn er 2 tweeters parallel (4 ohm) geplaatst op 1 filter?

Waarschijnlijk kan je C de stroom niet aan en maakt sluiting waarna je spoel het begeeft. (en je tweeters)
                    Was ook je MKT condensator verbrand en defect of alleen je spoel?
                    Sluiting? Onderbroken?

Neem voor elke tweeter een eigen fiter zodat je C stroom wordt gehalveerd. Hopelijk houdt die het dan wel uit.
                    En je filter heeft nog wel wat koeling? Zit niet in de isolate verpakt?
                    GvH-E

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Die hoge pieptoon en mengpaneel in't rood zou ik maar eens onderzoeken, dat riekt verdacht veel naar oscilleren!
                      Dat betekent dat er ergens iets een toon staat op te wekken, en dus veel vermogen in de tweeters staat te pompen, en dat in kombinatie met twee tweeters parallel op dit filtertje???
                      Die oscillatie kan best in het mengpaneel zitten, maar ook bv. een kabeltje dat klem zit!(zelf meegemaakt)

Wie zei ookalweer dat versterkers altijd oscilleren, en dat oscillatoren nooit starten?

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

Die pieptoon, zou dat niet gewoon feedback van een microfoon kunnen zijn????? Is niet echt uit het verhaal te halen.... feedback heeft vaak een verwoestende werking voor het hoog....

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by laserguy
                          Mengpaneel in het rood komt niet doordat je filters doorbranden. Zoek de oorzaak van deze pieptoon. DAT is jouw probleem en dat moet je zien op te lossen.
                          Klopt helemaal.Dat filter heeft geen schuld . Rooie mengers drukken alles aan gort, zelfs gelimited systemen.

Het zal die amp een worst zijn wattie door moet drukken, die drukt door. En als je filters eruit gefikt zijn heb je of een kortsluiting of een open circuit. MAar als dan de tafel nog steeds rood is kun je t helemaal schudden. Ff filter keer opnieuw solderen, nieuwe menger en misschien ook amp erachter, en dan s weer zien.
                          Last edited by Gast1401081; 31-07-07, 12:17.

Comment

• Monkey
                            • Jul 2007
                            • 7

Ben ik mees rood is nog altijd stoppen in het veerkeer en op je mengpaneel en op versterker.
                            Ikga de zaak nog maar eens vanaf het mengpaneel controleren .Kan iemand iets zeggen over de versterker goed of slecht voor mijn gevoel is het geen top.

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by Monkey
                              Ben ik mees rood is nog altijd stoppen in het veerkeer en op je mengpaneel en op versterker.
                              Ikga de zaak nog maar eens vanaf het mengpaneel controleren .Kan iemand iets zeggen over de versterker goed of slecht voor mijn gevoel is het geen top.
                              Probeer eens rustig te typen , spelling controle enz...
                              Dit is toch niet leesbaar , beste man
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...