Luidsprekers problemen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monkey
    • Jul 2007
    • 7

Ik type juist te snel kan mijn toetsenbord niet bijhouden...
    Maar het is inderdaad onleesbaar.

Maar waar het om gaat is dat rood betekent stoppen nou had ik ze gewaarschuwd blijf uit het rode zowel op mengpaneel als versterker dus ik verwacht dat ze dat gedaan hebben.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

ik heb ook wel is geleuter met een mengtafel gehad die een vervormt signaal uitstuurde....aan 2 x toe een speaker naar de ##*** terwijl op andere tafels ik nooit problemen had.

daarna heb ik dat ding heel hard op de grond gegooit en in losse onderdelen verkocht op marktplaats aan een belg die nieuwe faders nodig had

je hoeft dan niet eens in het rood te gaan draaien om je spullen te slopen.

ik weet niet wat voor mengtafel je heb?? sluit het eens aan op een andere set, of wissel je mengtafel met een andere en luister eens of die piep dr nog in zit....

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

ik heb vóór mijn vorige reply dat model versterker even in Google gegooid en niet gevonden... lijkt mij dus zeker GEEN top OF je hebt een verkeerd modelnummer opgegeven.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• All-round Sound
          • Feb 2006
          • 289

Hallo Monkey,

de amp is zeer zeker geen topper

een disco bij ons in de beurt heeft ook deze amps gebruikt maar had ook om de haveklap dit soort problemen
          en dan ging het weer een poosje goed en daarna draama

andere amp proberen?

m.v.g.
          Luke

Comment

• Monkey
            • Jul 2007
            • 7

Ik was er al bang voor dat de versterker niet top is ik denk dat je snel tegen de voedings spanning aan zit te drukken maar ik heb nu vakantie en hang de frequentiegenerator met scoop er eens aan eens kijken hoe hij zich gedraagt .
            Is er nog iemand die iets zinnig kan zeggen over de condensator in de filter de een roept bipolair 2,2mf en de ander MKT 2,2mf wat is het verschil in gedrag tussen die 2 en welke spanning is gebruikelijk bij filters met hoog vermogen?
            En hoe kijken julie er tegen aan om vanuit het mengpaneel actief te scheiden en dan het hoog appart te versterken voor mijn gevoel heb je het beter in de hand en hoef je niet in het vermogens gedeelte te filteren wat het rendement ten goede komt maar mischien zie ik het totaal verkeerd en gebeuren er dingen die ik niet overzie .
            Groeten Jan.
            (voor nood gebruiken ze nu novanex power generators die krengen doen het gelukkig altijd)

Comment

• GvH-E
              • Feb 2007
              • 122

Originally posted by GvH-E
              Dus nu zijn er 2 tweeters parallel (4 ohm) geplaatst op 1 filter?

Waarschijnlijk kan je C de stroom niet aan en maakt sluiting waarna je spoel het begeeft. (en je tweeters)
              Was ook je MKT condensator verbrand en defect of alleen je spoel?
              Sluiting? Onderbroken?

Neem voor elke tweeter een eigen fiter zodat je C stroom wordt gehalveerd. Hopelijk houdt die het dan wel uit.
              En je filter heeft nog wel wat koeling? Zit niet in de isolate verpakt?
              GvH-E
              Waar het nu echt om gaat is nog steeds niet door jou beantwoord! Wat rookte er precies en wat was defect?
              Je zult eerst moeten vermelden wat er aan het filter defect was voordat iemand je een zinnig advies kan geven. GvH-E

Comment

• Monkey
                • Jul 2007
                • 7

Wat er rookte was de MKT condensator en spoel het kunstof is verbrand en deze zijn beide defect de rest is nog goed .
                En dat bij 1 luidspreker ik vermoed dat daardoor ook de versterker op tilt is gegaan en de piep heeft veroorzaakt het in het rood slaan van het mengpaneel denk dat in de paniek verkeerd is waargenomen

Comment

• GvH-E
                  • Feb 2007
                  • 122

Duidelijk is het niet, oorzaak C, spoel heet maar misschien toch nog goed????
                  Er loopt een redelijke stroom door je C en bij rondzingen e.d. neemt die stroom (en spanning) behoorlijk toe. Maar je C raakt in een normale situatie niet defect door even rondzingen!
                  Dan was deze C blijkbaar al gloeiend heet en is dus gewoon overbelast.
                  Mijn advies blijft: elke speaker een eigen filter geven en weer proberen. En zorgen voor voldoende koeling van het filter.

Rondzingen zou kunnen optreden als je filter C sluiting maakt en daardoor je hoog opgekrikt. En dat zie je wel op je mixer!!
                  GvH-E

Comment

Working...