crossover aansluiten op 1 amp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoOyE
    • Aug 2007
    • 2

crossover aansluiten op 1 amp?

ik heb hier een PA set met 1versterker(qsc rmx2450) en twee topkasten en 2baskasten , ik heb onlangs een crossover gekocht(behringer CX 2310) , mijn vraag is eigelijk , hoe sluit ik die crossover aan op 1 amp? en is dit in mijn geval de mono of stereo mode van de crossover).
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

dat doe je met kabels. Of zoals Freek de Jonge ooit zie : Op domme vragen krijg je domme antwoorden

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Originally posted by RoOyE
      ik heb hier een PA set met 1versterker(qsc rmx2450) en twee topkasten en 2baskasten , ik heb onlangs een crossover gekocht(behringer CX 2310) , mijn vraag is eigelijk , hoe sluit ik die crossover aan op 1 amp? en is dit in mijn geval de mono of stereo mode van de crossover).
      Begin eens de handleiding te lezen...staat alles keurig in beschreven!
      Doe serieus!
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• GuntherM
        • Jan 2006
        • 163

Als je maar met 1 versterker werkt zal je enkel passief kunnen filteren, dat wil zeggen met scheidingfilters in je speakers. Dus op het ogenblik is jou Behringer een beetje overcompleet. Of je moet overwegen om nog een versterker aan te schaffen, dan kan je perfect met crossover aan de slag. Dan gaat 1 versterker op je baskasten en 1 op je toppen.

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

Originally posted by GuntherM
          Als je maar met 1 versterker werkt zal je enkel passief kunnen filteren, dat wil zeggen met scheidingfilters in je speakers. Dus op het ogenblik is jou Behringer een beetje overcompleet. Of je moet overwegen om nog een versterker aan te schaffen, dan kan je perfect met crossover aan de slag. Dan gaat 1 versterker op je baskasten en 1 op je toppen.
          Je kan natuurlijk ook mono werken. Een kantje van de versterker voor het hoog, het andere kantje voor het laag.

Comment

• goldsound
            • Jan 2003
            • 429

Wat ik me altijd afvraag: waarom kopen mensen vanalles en weten niet wat ze er mee moeten?

Ik kijk altijd eerst wat ik met het apparaat kan, mogelijkheden, toepasbaarheid enz....

Als ik dat weet ga ik pas een keuze maken en een aankoop doen
            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by goldsound
              Wat ik me altijd afvraag: waarom kopen mensen vanalles en weten niet wat ze er mee moeten?

Ik kijk altijd eerst wat ik met het apparaat kan, mogelijkheden, toepasbaarheid enz....

Voor de heb en het kerstboom-effect.

Met één versterker kan deze knaap mono werken en dan het laag op ingang A zetten en het hoog op ingang B bijvoorbeeld. Normaal gesproken kopen mensen pas een apparaat als ze het echt goed functioneel kunnen gebruiken, nodig hebben en weten waarvoor het is, in dit geval met 2 of meer versterkers en kennis.

Grote tip aan de ts-er: RTFM

Comment

• GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

Originally posted by jadjong
                Je kan natuurlijk ook mono werken. Een kantje van de versterker voor het hoog, het andere kantje voor het laag.
                Inderdaad zo kan het natuurlijk wel, hangt er vanaf waarvoor de TS deze gebruikt.

Comment

• RoOyE
                  • Aug 2007
                  • 2

Originally posted by goldsound

idd , ik weet niet wat er mee te doen , maar ik weet wel dat ik dat NODIG heb, en in die behringer handleiding staat geen aansluitschema in ofzo , maar ik heb ze momenteel in mono aangesloten , als ik nog eens geld heb koop een versterketje bij.

alvast bedankt
                  Last edited by moderator; 08-08-07, 10:57. Reason: Leesbaar Nederlands, je letters waren steeds op bij het einde van een woord

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

idd, ik weet niet wat er mee te doen, maar ik weet wel dat ik dat NODIG heb, en in die behringer handleiding staat geen aansluitschema in ofzo...
                    Je weet niet wat er mee te doen maar wel dat je het nodig hebt
                    Als ik niet weet wat ik met iets moet weet ik ook niet of het nodig is.
                    Ik ga eerst uitzoeken wat het is en wat ik ermee kan anders gooi ik misschien wel geld over de balk.

Je vroeg of je de mono-uitgang kon gebruiken met 1 versterker, lees pagina 7 punt 3.5

Aansluitschema, de fabrikant gaat ervan uit dat jij weet wat je met dit apparaat kan doen.
                    En zoeken is wel erg moeilijk tegenwoordig

Zo van de Behringer site en als je weet wat je met dit apparaat kan en hoe het werkt dan snap je dit plaatje.
                    Last edited by vasco; 08-08-07, 12:41.

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

Dieptepunt! SLOTJE!?
                      SR20DET

Comment

Working...