Krimpkous voor om XLR connectoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Krimpkous voor om XLR connectoren

Hallo,

ik ben bezig met een klein compact multikabeltje op een haspeltje (4 in 2 retour) maar ik wou graag even een duidelijke markering op de XLR's maken aan de mengtafel zijde.

Zie meestal dat er even een nummertje met een labelprinter op de XLR wordt geplakt en vervolgens een stukje (vrij dikke) doorzichtige krimpkous eroverheen wordt gekrompen.

Nu was ik even bij een autozaak hier in het dorp, maar hun doorzichtige krimpkous is niet dik genoeg, en bestellen wordt te duur voor één stukje, ook is standaard krimpkous veel dunner. (Geen idee of dit uitmaakt, maar lijkt me minder duurzaam...)

Kan iemand mij vertellen waar ik deze speciale krimpkous kan krijgen, of heeft iemand toevallig een stukje (aan 1 meter heb ik de komende jaren wel weer genoeg) die ik kan overnemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Even kijken op Conrad Electronic - Europa's grootste postorderbedrijf voor elektronica en techniek !
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Je bent me voor..

is toch echt niet moeilijk te vinden
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Hmmz, oke. Aan Conrad had ik nog niet zo 1,2,3 gedacht. Hier deden ze er erg lastig over, dat het wel heel erg dik was en bijna niet aan te komen...

Maar wat wordt er normaal gebruikt (ik noemde al dat de krimpkous die ik op XLR connectoren tegenkom vaak veel dikker is als standaard krimpkous) is dat deze: Conrad Krimpkous?

Groeten Hugo

Comment

• wimbru
          • Sep 2003
          • 148

Falco TT bvba.

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

De laatste generatie Neutrik XLR'en beschikt over een verwisselbare ring. Deze is standaard zwart, maar je kunt ze in verschillende kleuren krijgen, of in transparant! Dymo heeft een type label dat daar precies onder past... Ik heb een kluitje verlopen zo gelabeld en dat is echt übergeil. Nooit meer schuivende krimpkousjes..

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Originally posted by gertgeluid
              De laatste generatie Neutrik XLR'en beschikt over een verwisselbare ring. Deze is standaard zwart, maar je kunt ze in verschillende kleuren krijgen, of in transparant! Dymo heeft een type label dat daar precies onder past... Ik heb een kluitje verlopen zo gelabeld en dat is echt übergeil. Nooit meer schuivende krimpkousjes..
              En het allermooiste is dat je de verwisselbare ring kunt wisselen zonder dat je de connector los dient te solderen. voor als toch tot "andere" inzichten komt naderhand, of na een paar jaar
              Last edited by jakkes72; 25-08-07, 08:27. Reason: regel toegevoegd

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by jakkes72
                En het allermooiste is dat je de verwisselbare ring kunt wisselen zonder dat je de connector los dient te solderen. voor als toch tot "andere" inzichten komt naderhand, of na een paar jaar
                Als hij nog los wil...

@Gert: Maar dit is nog niet zo'n gekke oplossing. Nu je het zo noemt wist ik wel van het bestaan af, maar ik had er niet meer aan gedacht. Ik zal eens zien waar ik deze dingen kan bestellen, met een beetje geluk liggen ze wel op voorraad bij de lokale geluidsboer.

Groeten Hugo

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Krimpkous die al gekrimpt is, is altijd dikker...
                  Heb je deze ook ongekrimpt gezien en vastgesteld dat deze,ongekrimpt ook dikker is?

Comment

• Joost_A
                    • Apr 2005
                    • 45

De krimpkous is te koop bij de Technische Unie. Levertijd is een dag.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

een Dymo RHINO PRO 5000 kan rechtstreeks op dedicated krimpkous printen.

Is niet goedkoop maar werkt wel feilloos.

In grotere aantallen kun je er ook brady printers voor krijgen. Het gebruik is dan niet goedkoper. Maar wel sneller.
                      lekker belangrijk!

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

@Dikke Foaf: Neen, ik heb deze transparante krimpkous voor dit doel nog nooit ongekrompen gezien. Maar als ik deze vergelijk met 'normale' (bijvoorbeeld zwarte) krimpkous dan is deze ook gekrompen niet zo dik als dat ik ze op kabels en connectoren tegen kom.

Ik denk dat standaard krimpkous misschien 1mm dik is (gekrompen) en die transparante die ik vaak zie een mm of 3.

Maar ik geloof dat Timo hier van het forum mij een stukje kan leveren, dus dat probleem is verholpen. Heb ook al even een cassette voor de Dymo met 6mm tape gehaald. Deze zou onder zo'n merkring moeten passen.
                        Voor de nieuwe XLR's zal ik eens even naar die merkringen op zoek gaan. Krimpkous kan dan mooi om de oude series (heb ik ook nog een en ander van in gebruik dat gemerkt moet worden).

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, toch weer een paar handige tips van opgestoken.

Groeten Hugo

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2139

krimpkous (doorzichtige) met lijm is meestal wel vrij dik. Toch dikker als gewone krimpkous. Ik denk dat jij dan ook deze bedoelt.
                          Die kan je normaal in een elektrogroothandel wel kopen of toch zeker bestellen.
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Wouter Verlinden
                            • Dec 2000
                            • 263

Originally posted by gertgeluid
                            -> Ben van plan ook een Dymo te gaan kopen voor dit soort zaken... gebruik je onder dit transparante ringetje van Neutrik best een klevend of een niet-klevend Dymo label?
                            -> Ik vermoed dat de 6mm brede Dymo labels het best voldoen voor deze taak?

Dank,

Wouter
                            Wouter Verlinden
                            Creative Sound & Light Development

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Originally posted by Wouter Verlinden
                              -> Ben van plan ook een Dymo te gaan kopen voor dit soort zaken... gebruik je onder dit transparante ringetje van Neutrik best een klevend of een niet-klevend Dymo label?
                              -> Ik vermoed dat de 6mm brede Dymo labels het best voldoen voor deze taak?

Dank,

Wouter
                              Ik heb voor me zelf een rol 6mm zelf-klevende tape gekocht. Deze past er in ieder geval goed tussen. Moet nog wel achter die transparante ringen aan, maar deze zullen er wel gewoon overheen schuiven, net zoals de andere ringen...

De krimpkous is (met dank aan Timo ) geregeld.

Groeten Hugo

Comment

Working...