ASL/Clearcom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

ASL/Clearcom

Voor dezelfde productie als de vraag over de kenwoods zoeken we ook nog een draadloos systeem voor de communicatie tussen een chauffeur en een begeleider.In dit geval kan gsm'men niet alsook de kenwoods vallen uit de boot.GSM te kostelijk en walkies te moeilijk in gebruik daar er enkel 1 persoon kan praten terwijl de andere luistert.Daarom hadden we aan intercom gedacht (draadloos).Om het nog wat moeilijker te makern hadden we de intercom ook graag in andere producties ingezet en daar zou een combinatie nodig zijn tussen draadloos en "met draad).Bestaat dit.Ik heb er tot nog toe geen gevonden.

mvg
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

asl zelf maakt ook draadloze setjes die je eenvoudig kunt koppelen aan je mastervoeding, maar is erggggg prijzig.

Waarom niet 2 porto's per persoon daar gebruiken? heb je redelijk duplex verkeer.

Of een draadloos dect setje, moet je alleen zorgen dat de basis stroom krijgt
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• flurk
      • May 2003
      • 409

Als je porto's de walkies bedoelt kan dit niet.Gaat tussen driver en begeleider van een zeer uitzonderlijktransport van 28 meter in 3 geledingen dat tussen het publiek rijdt.Dus een snelle reactie moet zeker kunnen en beide gebruikers moeten kunnen praten.Daarbij heeft de driver zijn handen vol met het besturen.
      Wat is een draadloos dect setje?

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Wat ook kan is een wireless mike gebruiken (bijv. EW100 serie van Sennheiser) met headsetje, en een portable ontvanger daarvoor bij de ander. Is leverbaar binnen de EW100 serie, en zeker betaalbaar. Deze dus.. Sennheiser Worldwide: ew 122-p G2 - ew 122-p G2
        Twee van die setjes, en je bent volledig duplex, en handsfree! Voor 1000 euro klaar, en natuurlijk ook normaal als wireless mikes te gebruiken.

Paul
        Last edited by SPS; 19-09-07, 19:50.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

Originally posted by flurk
          Wat is een draadloos dect setje?
          een draadloze huistelefoon, die vaak wel in setjes van 3 worden geleverd en soms ook wel met een headsetjes verkrijgbaar

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by SPS
            Wat ook kan is een wireless mike gebruiken (bijv. EW100 serie van Sennheiser) met headsetje, en een portable ontvanger daarvoor bij de ander. Is leverbaar binnen de EW100 serie, en zeker betaalbaar.
            Twee van die setjes, en je bent volledig duplex, en handsfree! Voor 1000 euro klaar, en natuurlijk ook normaal als wireless mikes te gebruiken.

Paul

zat ik ook nog aan te denken, en is ook een hele mooie oplossing

qua combineren zou ik dan eerder een ew g2 setje nemen en in ear systemen uit de g2 serie

je kunt dan de zenders van de mics gebruiken (samen met de mics) en de frequentie instellen op het beltpackje van je in ear

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Originally posted by flurk
              GSM te kostelijk
              Kun je niet gewoon in Nederland twee SIM-kaarten kopen met wat beltegoed? Als je met Belgische SIM's gaat werken is het inderdaad vrij prijzig, maar met Nederlandse SIM's zal dat zo'n vaart toch niet lopen?

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

GSM's moeten bij ons in het theater altijd uit.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Ik weet wel dat er ook iets bestaat als een 'lokaal' gsm netwerk.
                  Je gebruikt je gsm dan eigenlijk als walkie talkie. De naam ervan ken ik niet maar het zou in Amerika veel gebruikt worden. Ook weet ik niet of dit een feature is van je telefoon of van het gsm netwerk zelf.

Je kan inderdaad ook van die dect draadloze huistelefoons kopen.
                  Hiervan kan je dikwijls extra losse handsets bijkopen en zolang deze in elkaars buurt zijn kan je elkaar intern bellen.

De tk3201 is ook een pmr446 en heeft een vox functie.
                  Van zodra deze spraak detecteert (in te stellen volume) begint deze automatisch te zenden. Heb het nog niet gebruikt maar met een oortje en speldmicro moet het wel handsfree kunnen. Heb ook wat twijfels of het in een lawaaierige omgeving wel nog goed werkt.
                  De topcom en cobra spullen zitten ook op pmr446 en hebben dikwijls ook een vox functie, voor 50€ een setje van 2 of 3, kan je even testen.
                  Last edited by Dikke Foaf; 19-09-07, 23:09.

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

Originally posted by Dikke Foaf
                    Ik weet wel dat er ook iets bestaat als een 'lokaal' gsm netwerk.
                    Je gebruikt je gsm dan eigenlijk als walkie talkie. De naam ervan ken ik niet maar het zou in Amerika veel gebruikt worden. Ook weet ik niet of dit een feature is van je telefoon of van het gsm netwerk zelf.
                    Wat jij bedoelt is PTT (Push-To-Talk), in het Nederlands ook wel DVS (Drukken voor Spreken ) genoemd. Het protocol dat hiervoor wordt gebruikt is POC (Push-To-Talk Over Cellular) en Nokia heeft dit in verschillende toestellen geïmplementeerd. In Nederland wordt dit echter niet aangeboden, voornamelijk vanwege de hoge kosten aan de providerzijde (apparatuur). Het spraakverkeer loopt over GPRS, en dus brengt dit bij een niet flat-fee abonnement veel kosten met zich mee. De techniek is ook niet zaligmakend: het duurt altijd minimaal 0,5 seconden voordat het bericht bij de ander aankomt (vertraging GPRS) en berichten komen ook niet altijd aan, of in delen.
                    Het is dus niet 'local'.

Maar dit was een beetje off-topic.

En een opmerking als "GSM's moeten bij ons in het theater altijd uit." zonder onderbouwing is niet echt op zijn plaats denk ik, het gaat hier over een driver die een transport rijdt.

Ik ben op internet wel wat full-duplex portofoons tegengekomen, maar dan kun je nog steeds niet met 3 mensen door elkaar heen praten, wel met 2 mensen een 'normaal' gesprek voeren.

Om hoeveel gesprekstijd gaat het? Moet de driver éénmaal een korte afstand afleggen? Of moet deze een hele dag door overal heen rijden?
                    Last edited by 4uss; 20-09-07, 11:54.

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Setje HFT's of andere draadloze intercoms huren een optie? Meer info op Audio Electronics Mattijsen
                      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Freek Fokker
                        • Aug 2003
                        • 495

HME heeft mooie draadloze communicatie.

DX100 Digital Wireless Intercom - HME

Werkt super, veel meer vrijheid dan ASL-achtige systemen. Klank is erg goed.

Nadeel: prijs, maar dat is bij alle draadloze full duplex systemen.
                        SR20DET

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Originally posted by shure-fan
                          zat ik ook nog aan te denken, en is ook een hele mooie oplossing

qua combineren zou ik dan eerder een ew g2 setje nemen en in ear systemen uit de g2 serie

je kunt dan de zenders van de mics gebruiken (samen met de mics) en de frequentie instellen op het beltpackje van je in ear
                          Ik zeg toch ook een G2 setje!
                          En volgens mij kun je niet zomaar een wireless zendersetje instellen op de frequenties van in-ear!
                          Zou een mooie puinhoop worden.
                          Bovendien wordt het G2 setje uit mijn voorbeeld geleverd met een beltpackje voor ontvangst. Dus waarom nog een in-earsysteem erbij kopen????
                          Wel even bij de les blijven. Het is een perfect werkende oplossing voor 1000 euro die ook nog eens als twee "gewone" wireless mikes kan worden ingezet.
                          Dus:
                          1. Goed werkende oplossing.
                          2. Goedkoop: 1000 euro all-in
                          3. Mulit purpose.

Conclusie: Ik wist het wel..... maar ja, het schijnt altijd moeilijker, dedicateder, en vooral DUURDER te moeten.
                          Sorry hoor shure fan, maar dat moest ik effe kwijt (ook naar aanleiding van andere suggesties)

Paul.

Paul.

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

ik doel met in ear en losse zenderset meer op het volgende,

Je koopt 2x een ew100g2 met beltpack met em3 of whatever
                            je koopt ook 2x een g2 in ear setje dat kwa frequentie kan matchen met de zenderset.

je stemt 1 in ear en 1 zender packje op elkaar af, en doet dat bij het andere setje ook zo,

Het setje wat jij namelijk voorstelt is voor portable gebruik op video camera's dus lijkt me het volume dermate laag voor headphone gebruik, van daar mijn suggestie voor de in ear,

Verder: als je eens een losse zender set nodig hebt heb ik liever een stationare ontvanger ipv een no-diversity ontvangertje

dit zelfde geld voor in ear, heb je eens een los in eartje nodig voor zangertje ofzo, kun je de stationaire zender gewoon aansluiten.

kost allemaal wel een stuiver meer maar dan heb je meteen een leuke installatie.

ben wel met je eens dat ik soms oplossingen zie die veel te moeilijk en/of dedicater / duurder zijn dan nodig (xl4 voor 4 kanalen idee)

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by shure-fan
                              ik doel met in ear en losse zenderset meer op het volgende,

Je koopt 2x een ew100g2 met beltpack met em3 of whatever
                              je koopt ook 2x een g2 in ear setje dat kwa frequentie kan matchen met de zenderset.

je stemt 1 in ear en 1 zender packje op elkaar af, en doet dat bij het andere setje ook zo,

Het setje wat jij namelijk voorstelt is voor portable gebruik op video camera's dus lijkt me het volume dermate laag voor headphone gebruik, van daar mijn suggestie voor de in ear,

Verder: als je eens een losse zender set nodig hebt heb ik liever een stationare ontvanger ipv een no-diversity ontvangertje

dit zelfde geld voor in ear, heb je eens een los in eartje nodig voor zangertje ofzo, kun je de stationaire zender gewoon aansluiten.

kost allemaal wel een stuiver meer maar dan heb je meteen een leuke installatie.

ben wel met je eens dat ik soms oplossingen zie die veel te moeilijk en/of dedicater / duurder zijn dan nodig (xl4 voor 4 kanalen idee)
                              Sorry shurefan!
                              Jouw voorstel is inderdaad een goede uitbreiding op het G2 voorstel.
                              Paul.

Comment

Working...