"niet-Neutrik" pluggen maken mengtafel defect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Er zijn mijn's inzien meer slechte jackchassis-, in- en opbouw delen dan kabel delen. M.a.w. bij jackpluggen is de female altijd het zwakke punt. Het is dus een taak van de fabrikant die female jackpluggen toepast om te zorgen voor een degelijk product. Of deze moet duidelijk in de handleiding aangeven welke fabrikaten van pluggen wel of niet gebruikt mogen worden. En bij A&H is dit niet het geval, dus een min punt voor A&H, hoe goed en tevreden je over de verdere kwaliteit van de producten van A&H ook bent

gr. Herman

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

wij hadden en bij een:
      k2,een gl2200,gl2000 en een mixwizzard problemen met inserts.
      Vooral bij de gl2200 wilde de insert wel eens geen contact maken als de jack eruit was.
      Wij gebruikten alleen neutrik.
      Dit was dus zeker een A&H probleem.
      En ja ik weet k2 is geen A&H.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by jens
        een gl2200 heeft een stuk of 90 inserts...
        Welke GL2200 heb jij dan

Mijn 24 kanaals heeft geen 90 inserts hoor, zelfs niet als ik die van de groepen etc. meetel. Tel jij ook de jack-inputs, direct-outs etc mee, dan gaat het wel hard richting de 90, zelfs er over. Of gooi je wat letters door elkaar en heb je het over de grotere ML serie misschien.

Moet toch zeggen dat ik in al die jaren dat mijn GL on the road is ik nog nooit dit probleem heb gehad. Mijn tafel heeft toch heel wat diverse merken pluggen gevreten.
        Last edited by vasco; 26-09-07, 12:34.

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Heeft er sindsdien al iemand een tafel opengeschroefd en gekeken wat er gebeurt als je er een 'goedkope' jack insteekt? Ben wel benieuwd hoe hij nou afbreekt tijdens het aansluiten...

Klinkt misschien een beetje lullig dat ik je vraag nog een aansluiting te mollen, maar als we erachterkomen waaraan dit nou precies ligt, is het het mollen wellicht waard. Als het een andere oorzaak heeft hoef je daardoor als AH eigenaar misschien niet al je waaibomen-pluggen te vervangen.

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...