multie aansluiting op four balk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

multie aansluiting op four balk

Hey ik ben bezig met nieuwe aansluitingen op me balken aan het maken ( harting 16 aansluiting ) maar ik wil er ook een door lus op
    en nu was mijn vraag of ik dan ook de kanaalen 5,6,7,8 ook aan moet sluiten vanwege dat je toch alleen de eerste 4 gebruik

mvg cris
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

met het oog op de toekomst (uitbouwen enz) kan je misschien er goed aan doen in 1 keer alles te bekabelen... dan zit je later in 1 keer goed als je wil uitbreiden.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

Zou ze allemaal aansluiten, desnoods vaste spanning op de balk maken.
      Ken je later weer een intelligent stukkie licht aanhangen.
      gr

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Als je er toch maar 4 gebruikt is 10pins harting wellicht een zinvolle kostenbesparing.
        Wanneer je wil investeren in de toekomst dan zou ik ze allemaal netjes bedraden.
        Let bij de pinbezetting even goed op, zijn twee standaarden voor, is genoeg over te vinden op het forum.

Wat ik me nog afvroeg; je gebruikt 4 parren, naar ik dan maar aanneem is dat je je licht met enige symetrie opbouwt.

Is het dan niet netter/handiger om al je parren een eigen dimmerkaneel te geven?
        Je bent nu toch aan het bedraden, heb je zometeeen 1-8 ter beschikking.

Zoals al werd aangegeven, ook handig als je van een of een paar van die lijntjes vaste spanning wil maken.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• cris
          • Oct 2005
          • 61

ik heb de eesrste 4 kanalen voor me lampen en kanaal 7 en 8 als vaste spannig ( voor me macjes gebruik ik die

Bij new line las ik dat je op 2 manieren harting 16 kan aansluiten
          pin 1 en 2 als 1 kanaal of pin 1 en 9 als een kanaal

zie hier
          welke kan je het beste gebruiken of welke word het meest gebruikt in de verhuur enz
          en kan het last als je hem anders aansluit en dan alles aan wil zetten

gr cris
          Last edited by cris; 30-09-07, 13:30.

Comment

• Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

een van die 2 is de " Rolight-Norm ", en de ander "flash-light" norm.

Nu weet ik niet meer wat nou welke was.

als je het eens met materiaal van andere bedrijven wil combineren, zou ik informeren hoe hun systeem in elkaar zit.
            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Over het algemeen is:

1-2 de Nederlandse (en Flashlight/NOB) norm en is:
              1-9 de Belgische norm

uiteraard uitzonderingen daar gelaten!
              (bijvoorbeeld AED gebruikt 1-9 is vooral dus opletten in Nederland, maar Flashlight Belgie gebruikt 1-2)

En waarom niet alles aansluiten op je 4-bar? Maak je de aansluitingen alsvolgt:
              1 en 5 bij par 1
              2 en 6 bij par 2
              3 en 7 bij par 3
              4 en 8 bij par 4
              dan kan je ook heel gemakkelijk een bar op kanaal 5-8 prikken en over dezelfde multi laten lopen.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...