Impedantie schakelaar op Jack XLR verloop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

Impedantie schakelaar op Jack XLR verloop

Goedendag,

Ik kwam laatst weer eens een verloopje tegen met een impedantie schakelaar erop. ( een jack -> xlr verloop)
    Nu vraag ik me al een tijdje af waarvoor je dit gebruikt.

Microfoons met een erg afwijkend omage?
    ( verder zou ik niet kunnen bedenken)

Wie kan mij kennis hierover verrijken?

( en ja, ik heb al op J&H en google gezocht, maar ik heb de verkeerde zoektermen of er is bar weinig over te vinden.)

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Leks,

... aangenomen dat het een jack male-XLR female verloop is lijkt me de kans het grootst dat je met de schakelaar de juiste aflsuitweerstand voor je bron selecteert. Voor Mic een lage weerstand, voor Line een hoge (of helemaal niets want tenslotte wordt deze al door de input afgesloten).

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Leks
      • Oct 2007
      • 330

het probleem is dat je die schakelaars op allerlij verloopjes tegen komt.
      zie: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/c...categoryID=761

En ik werk nu toch al wel enige jaren in de pro audio, maar heb zo'n verloopje met schakelaar nog nooit nodig gehad. je input heeft toch altijd wel de geschikte impedantie voor je mic of line bron?

* correct me if i'm wrong *
      maar het was toch dat het signaal sturende apparaat hoogomig is en de ingang altijd laagomig?
      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ha Leks,

... wellicht is die impedantiesw. ook gelijk een attenuatorsw. ?
        De verloopjes zijn van jack female naar XLR, dus van een hoogohmige bron naar een microfoon (laagohmig) ingang lijkt me, dus een verzwakking van je lijnsignaal en gelijk een impedantieaanpassing.
        De XLR micinput is doorgaans 600 Ohm omdat een mic. gespecificeerd is (en het beste werkt) als deze met 600 Ohm wordt afgesloten.

In de praktijk zal inkoppeling van een lijnsignaal op een XLR micinput best goed werken ... zolang je het level maar binnen de perken houdt.

Ingangsimpedanties voor lijnsignalen zijn doorgaans zo'n 10-100K; uitgangsimpedanties zo'n 600 Ohm. Zo kun je een behoorlijk aantal ingangen vanuit 1 uitgang aansturen zonder impedantie misaanpassing.

Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...