Shuko / WCD inbouwen in een flightcase-schotel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

Shuko / WCD inbouwen in een flightcase-schotel

Hellow,

ik wil op de achterzijde van een rack (waar geen 19" rails zitten) een shuko / WCD uitgang plaatsen.

Past deze:
    *** Admiral 230V-conn WCD onderaansl klep bl

In een schotel zoals dit:
    Schotel, 112x102mm zwart, per stuk

Of heeft iemand een beter idee om op de achterzijde van deze case een stopcontact te plaatsen?

Thanx,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • kees22
    • Feb 2007
    • 110

de vorm van het gat aftekenen en langs de lijn gaten boren

vervolgens het middenstuk eruit halen en de randen netjes glad vijlen
    Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

of een schotel nemen met 2 "D"conector gaten en een powercon uit erin maken.

maar ik weet niet of dat handig is in jouw situatie, dat moet je zelf maar bepalen.

succes

Comment

• jorre
        • May 2007
        • 44

dit kan
        gebruik een klokboor met een diameter van 44mm
        boor een centraal gat, 4 boutjes van m4*16 met moer en conische kop, en klaar is kees
        veel plezier

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

dit soort zaken pons ik hier meestal aan de zaak, dit is de wijze welke ook wordt toegepast bij de prefabricage van penelen ed.

wat jij het beste kan doen is boren met een gatzaak van bijvoorbeeld sandvik.
          als ik het goed heb (moet je wel ff checken) heb je hiervoor een 42 mm gatzaag nodig.

Als je verschillende apparaten wil aansluiten op deze aansluiting is jou oplossing perfect.
          als het altijd dezelfde is zou je kunnen kiezen voor een powercon aansluiting.. heb je immers voorgeponste schotels voor. scheelt je weer werk..
          maar je moet even bekijken wat voor jou het handigste is
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Wouter Verlinden
            • Dec 2000
            • 263

Het is een rackje met allemaal DMX-Splitters... de voorzijde van de rack bestaat dus volledig uit XLR-in, link en outs...

Op de achterzijde zou een Powercon in moeten komen (als voeding voor de DMX-splitters...).

Op de achterzijde zou ik dus ook een shuko willen plaatsen zodat ik mijn DMX/Power Combi-multi hierop kan laten aftakken... scheelt weer een verdeelstekker... ik zou op deze multi een grijze Powercon kunnen zetten, maar dan is deze multi niet meer te gebruiken zonder dit rackje...

Vandaar dat ik dus op de achterzijde een Shuko wil plaatsen...

De echte vraag is dus eerder of een standaard flightcase-schotel diep genoeg is om een shuko-contactdoos volledig in te "verzinken", zodat ik een afgewerkt geheel krijg zonder connectoren die bovenop gebouwd zijn, want die breken natuurlijk sneller af...

Greetz,

Wouter
            Wouter Verlinden

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

aangezien ik ziek thuis zit heb ik even de diepte van een schotel gemeten....die is 12-13 mm een shucco is dat ook dus opzich moet het gaan.

ik denk iid dat het in jouw situatie de goedkoopste manier is, als je wer apparte powercons moet gaan meken en derg kost het ook een hoop...een shucco en een schotel zijn bij mekaar een euro of 8 max, en als je handig ben is het klusje zo geklaard!

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by Wouter Verlinden
                ... ik zou op deze multi een grijze Powercon kunnen zetten, maar dan is deze multi niet meer te gebruiken zonder dit rackje...
                Zorg je toch dat je ook een verloopje hebt zodat de shuco met blauwe powercon aan de grijze kan.

Heb je dit artikel voor nodig.

Rackje laat je thuis maar de stekkers en verloop neem je mee.

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Kan me voorstellen dat hij daar niet op zit te wachten. uiteraard kan het wel, maar doorkoppelaartjes en losse snoertjes maakt het onnodig ingewikkeld en storingsgevoeliger.

ik ging lekker voor een schuko.
                  volgens mij bestaan trouwens die schotels in verschillende diepten.
                  je zou dan eenvoudigweg een diepere schotel kunnen pakken als je de schuko te veel naar voren vindt komen..

kijk even mij bijvoorbeeld Penn of adam-hall..
                  via J&H zou je dat kan kunnen bestellen als ze het niet standaard in het assortiment hebben..
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Wouter Verlinden
                    • Dec 2000
                    • 263

Kan me voorstellen dat hij daar niet op zit te wachten. uiteraard kan het wel, maar doorkoppelaartjes en losse snoertjes maakt het onnodig ingewikkeld en storingsgevoeliger.

--> Inderdaad... keep it simple is toch meestal het motto...

Ik zal eens kijken voor extra diepe schotels... zoals op deze tekening te zien gaat het toch al snel over 23mm, toch een behoorlijk diepe schotel dus...
                    MENNEKES - Plugs for the world

Greetz,

Wouter
                    Wouter Verlinden

Comment

Working...