Numark Cdn 88 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

Numark Cdn 88 probleem

Beste Forumleden,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn numark cdn 88 cd speler (bijna 1 jaar oud). Als ik de cd speler aanzet lukt het hem niet de rechter cd te lezen. (de linker doet het prima). . Je hoort dat hij de cd probeert te lezen: je hoort het draaien van de disc, tegelijkertijd hoor je ook een soort van tikkend geluid dat het draaien lijkt te onderbreken

Na een minuut of 10 waarin ik: meerdere malen de cd-la open en dicht doe, de speler 1 à 2 maal uitschakel en direct weer inschakel, leest hij weer perfect. Ook als ik daarna cd's verwissel doet hij gewoon wat hij moet doen.

HEEL vreemd probleem. Kan het zijn dat de lens vies is, of heeft hij misschien een te harde schok te voorduren gehad??? (hij wordt niet verhuurd en ik ben er voorzichtig mee)

Er zit nog 2 jaar garantie op. Waarom dan niet opsturen? Heel simpel. Kost veel geld, en als het niet onder de garantie valt ben ik een stuk goedkoper uit hem in de buurt te laten repareren (Hij is in een bepaalde zaak in keulen gekocht) Dus heeft iemand een idee
    Last edited by dj bobo; 30-11-07, 14:25.
  • Rens Evers
    • Nov 2007
    • 1

Het zou kunnen dat de lens vies is, maar dit verklaart niet dat hij het na 10 minuten wel weer naar behoren doet..
    Het tikken doet mij vermoeden dat het in het loopwerk zit, en dat valt normaal gesproken wel onder de garantie.

En die (hoge) kosten van het opsturen zou ik voor lief nemen, immers als je de speler nu zelf gaat repareren is er een kans dat de garantie verder helemaal vervalt. Dit zou ik even goed nakijken voordat je (of een ander) begint te knutselen aan de speler..

Tenzij deze reperateur een erkend reparateur van dit merk is en dus kan en mag repareren onder de garantiebepalingen van de fabrikant.

Rens
    -------------------------------------------
    Everest Entertainment

Comment

• jeroenw
      • Dec 2003
      • 216

hoi dj bobo
      het klinkt mij in de oren als een kapotte laser modulen.
      Het tikken is waarschijnlijk het lensje dat naar de uiterste stand beweegt om te kijken of daar wel een focus te vinden is (en dat lukt niet met een kapotte laser).
      Ik heb zelf al menigmaal een laser vervangen en de klachten die je beschrijft passen er goed bij. Om de een of andere reden gaan lasertjes niet ineens helemaal dood, maar doen ze het soms wel.
      Als er nog garantie op zit zou ik em terug brengen, een jaar is wel erg kort voor een laser module, maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben.
      Als er geen garantie opzit en je bent handig dan zou je de module zelf kunnen vervangen. Is best te doen.
      Als je hieraan gaat beginnen heb ik nog wel wat tips voor je (dan duurt t tenminste geen halve dag). Maar geef dan maar een gil.

Groeten
      Jeroen
      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

Working...