generator/inductieve belasting/condensator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

generator/inductieve belasting/condensator

Wij gebruiken kleine HQI's (70watt) op paradewagens.Nu hebben we een probleem dat ze niet allemaal werken.Die komt doordat een HQI een inductieve belasting is en een generator kan daar niet zo goed mee overweg.De oplossing is een condensator parralel plaatsen.
    Kan er iemand mij zeggen hoe ik de waarde moet berekenen van de condensator?
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

ik kan geen antwoord op je vraag geven, maar iemand die dit wel kan kan mij vast ook vertellen waarom een generator idd altijd problemen heeft met inductieve en niet met capacitieve belasting. ik ben geen electro man maar probeer er gaandeweg zo veel mogelijk over te leren.

Alvast hartelijk bedankt
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• LJmalcolm

*klopte niet*
      Last edited by Guest; 05-12-07, 00:11.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

@LJmalcolm: oké als we jouw onzin van hierboven zullen toeschrijven aan het gokken?

De condensator die parallel moet staan kun je pas bereken als je weet hoe inductief je belasting is. Ten tweeden: gasontladingslampen hebben vrij exacte brandspanningen nodig... zij zijn dus niet echt fan van generatoren. En ten derden: normaal gezien zou je verwachten dat de condensator om de arbeidsfactor te compenseren al in het toestel aanwezig zou moeten zijn (is bij al mijn scans en MH's toch zo).
        Last edited by laserguy; 04-12-07, 01:57. Reason: speelingsvautjes
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• flurk
          • May 2003
          • 409

Inderdaad.Na beter onderzoek hebben we de condensator gevonden.Het probleem heeft dus een andere oorzaak.Maar nog niet gevonden.

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

Het is misschien vragen naar de bekende weg, maar is je belasting wel symetrisch? En heb je wel eens na gemeten wat voor spanning je (belast) uit je aggregaat krijgt? Ik weet dat toen wij ge-emmer hadden de spanning onder de 200V~ lag. En hoe verbazend, dat was niet genoeg...
            \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Idd... zoals eerder gezegd zou ik het ook in die hoek zoeken: een juiste brandspanning is heel belangrijk voor ontladingslampen... elektronische ballasten kunnen wel wat schommeling verdragen op hun ingang zonder dat de uitgang veel afwijkt, elektromagnetische kunnen dit niet compenseren.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• flurk
                • May 2003
                • 409

Spanning ligt tussen de 222 en 236 volt.Dit moet toch voldoende zijn?

Comment

• jeroenw
                  • Dec 2003
                  • 216

Jah dit is genoeg. Weet je of het mooie sinussen zijn?
                  Dat zou nog roet in het eten kunnen gooien.
                  \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

Begin eens met te vermelden wat voor een generator je gebruikt en wat voor HQI lampen(vermogen, arbeidsfactor, nominale spanning en stroom) en hoeveel je van deze lampen je op die generator aansluit.. .

Zonder deze informatie is het gokken naar de oorzaak.. .
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...