Jbl oldschoolset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SdeJong
    • Dec 2007
    • 3

Jbl oldschoolset

Hallo medemensen,

Via een college van mijn vader zijn werk zijn we achter een oude jbl oldschool set gekomen
    Deze was van oude hobbyist die tijdens zijn bezigheden is gestorven.

De Apparatuur was toen net nieuw aangeschafd en is dus weinig gebruikt.
    Dit is meer dan 10 jaar geleden gebeurt dus het is ouder spul.

Ik kan deze apparatuur overkopen omdat deze mensen weten
    dat ik er zelf ook hobby in heb en anders niks mee gebeurt.

Mijn vraag is weet iemand hoe ik dit alle het beste kan aansluiten
    en of dit fatsoenlijk spul is ook al is het ouder.

Foto's: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Het gaat om de type nummers:
    Crossovers: Jbl 3106 & 3110
    Hoorn: Jbl 2312 & 2420
    Tweeter: Jbl 2405
    Subwoofer: Jbl 4530

Alvast bedankt.
    Groeten Stijn
    Last edited by SdeJong; 04-12-07, 19:40.
  • flurk
    • May 2003
    • 409

Zeker en vast goed spul.Alleen spijtig dat die filters langs de voorkant bekabelt zijn.

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Originally posted by flurk
      Zeker en vast goed spul.Alleen spijtig dat die filters langs de voorkant bekabelt zijn.
      Die plaat ziet eruit alsof 'ie zelfgemaakt is. Iemand met 2 rechterhanden en het goede gereedschap heeft deze binnen een half uurtje nagebouwd. Moet dan alleen nog een goede kast omheen. Maarre, ik ben bang dat je met de componenten die je hebt gefotografeerd een gat in je frequentieverloop zal krijgen. Gevoelsmatig zeg ik dat er nog minstens een 12" of 10" speaker bij moet om een gelijkmatig geheel te krijgen.
      Maar ik kan me ook sterk vergissen natuurlijk...

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• SdeJong
        • Dec 2007
        • 3

de platen zijn idd zelf gemaakt door die persoon.
        de bekabeling heeft te maken met de crossover daar zitten die op aangesloten. marja maakt niet heel veel uit.
        Maak er uiteraard nog mooie kast omheen even diep en breed als de sub.

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Originally posted by SdeJong
          de platen zijn idd zelf gemaakt door die persoon.
          de bekabeling heeft te maken met de crossover daar zitten die op aangesloten. marja maakt niet heel veel uit.
          Sorry, misschien was ik niet helemaal duidelijk: je zou dan die platen NOG EENS maken, maar dan ZONDER de bekabeling (en de bijbehorende gaten) aan de voorkant. Dat hoort normaal gesproken ACHTEROP de kast (die je immers nog moet bouwen).

Greetz, Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• ostracized
            • May 2002
            • 214

hehe volgens mij hebben wij zo'n set staan op mijn oude middelbare school...
            inderdaad, je mist een behoorlijk stuk mid met die kasten... laag gaat niet diep, hoog is aggresief...
            maarrrrr, die set zoals ik m heb gehoord was in een forse kantine, dus niet ideale zaal... ga m zelf eens luisteren en beoordeel zelf
            (...)

Comment

Working...