FX handmatig op afstand bypass-en

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macsel
    • Jul 2007
    • 21

FX handmatig op afstand bypass-en

Hallo!

Ik heb een Lexicon MX200 in bestelling staan. Daar zit een aansluiting op om een footswitch aan te sluiten. Nu wil ik geen foot-switch, maar een hand switch gebruiken. Kan ik volstaan met een puls-drukker of een omgekeerde puls-drukker? Ik wil namelijk de FX gebruiken om een intercom functie na te bootsen. Dus wanneer speler op knopje drukt, dat de FX in werking treed. FX stel ik dan op z'n eigen mic in en is intercom nagebootst. Knopje loslaten is vervolgens weer FX in Bypass.

Ik neem aan dat wanneer signaal met de massa verbonden wordt dat ie dan in Bypass sprinkt?!

Tech-geg:
    Tip: Bypass 2
    Ring: Bypass 1
    Sleeve: Ground
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Zie Lexicon FAQ:
    Lexicon®

Q: What Footswitch can be used with the MX-200?
    A: The footswitch must contain two momentary switches with a TRS (tip ring and sleeve) connector. The replacement we sell is model LEXDFS available on our web-store, here:
    Lexicon Pro Factory Outlet Store

Lijkt me dus dat kortstondig sluiten tussen sleeve en ring+tip het toestel in bypass zet.
    Wanneer beide fx processors 'serie' geschakeld zijn dan mute het toestel (manual).
    Last edited by Dikke Foaf; 20-01-08, 15:57.

Comment

• jeroenw
      • Dec 2003
      • 216

Een footswitch lijkt me nu geen super complex ding. Ik zeg: ga eens aan de slag met een multimeter en een velletje papier. Dan weet je binnen 10 minuten hoe je switch geschakeld is.
      Succes
      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by jeroenw
        Een footswitch lijkt me nu geen super complex ding. Ik zeg: ga eens aan de slag met een multimeter en een velletje papier. Dan weet je binnen 10 minuten hoe je switch geschakeld is.
        Succes
        Leuk, doet mij denken aan de blackbox op de MTS. Dat was alleen wel een stuk lastiger omdat je dan een schema moest maken van de electronicacomponenten in die blackbox. Is een footswitch uitzoeken kinderspel bij, meten is weten.

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Originally posted by Dikke Foaf
          Zie Lexicon FAQ:
          Wanneer beide fx processors 'serie' geschakeld zijn dan mute het toestel (manual).

Naar ik meen kun je bij de MX200 zelfs instellen wat er gebeurt bij een bypass. Muten of 'dry' doorsturen. (Ik gebruik die bypass nooit, zet gewoon de return dicht)
          U x I = Boem.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by Dave
            Naar ik meen kun je bij de MX200 zelfs instellen wat er gebeurt bij een bypass. Muten of 'dry' doorsturen. (Ik gebruik die bypass nooit, zet gewoon de return dicht)
            Denk dat het een gevalletje 'droog doorsturen' wordt, dit ivm de toepassing.

Comment

Working...