Bekabeling vragen!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darlivion
    • Mar 2008
    • 2

Bekabeling vragen!

hoi,

Ik heb een tijd je geleden kabels gekocht van een onbekend merk hellaas zijn deze van een zeer waardeloze kwaliteit want de pluggen zijn helemaal gaan roesten. Nou was ik van plan nieuwe kabels te kopen persoonlijk zat ik te denken aan DAP kabels maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik moet een aantal bijzondere kabels hebben die maar een paar bedrijven verkopen DAP is daar een van.

Daarom wil ik graag wat advies van jullie. Moet ik DAP kopen of juist niet. En wat kan ik dan beter kopen en waarom.

Alvast bedankt,
    Darlivion
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Als je ons eens verteld, wat die bijzondere kabels zijn, kunnen wij daar misschien ook alternatieven voor vinden

DAP is over het algemeen niet veel beter dan het merk wat je nu hebt. Connectoren vallen spontaan uitelkaar en verbuigen bij het minste gewicht.
    Weet niet wat je budget is, maar Neutrik is toch wel de standaard connector. Wij hebben hier alle kabel van Cordial en van Tasker. Bevalt prima!
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

DAP is een budget merk, en niet zo goed.
      De pluggen passen niet zo goed, gaan snel kapot, de pastic tule breekt makkelijk af, en de schroefdraad is van zielige kwaliteit. Chinese rotzooi!
      Een beter alternatief is bij een muziekhandel of verhuurbedrijf kabels laten maken van goed materiaal, er is keuze zat in kabel en pluggen. Dit gaat je wel meer kosten in aanschaf, maar de kabels die je eerst gekocht hebt zijn nu niks meer waard, en goede kabels gaan jaaaaaren mee. Mijn oudste kabels zijn nu bijna 25 jaar oud, en nog altijd bruikbaar. Niet meer zo soepel (en schoon) als toen, maar niet kapot!

Comment

• Beldog
        • May 2004
        • 140

Niks mis met Dap kabels, koop wel die met de neutrik stekkers. Of het dan nog veel goedkoper is dan andere kabels weet ik ook niet.

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Originally posted by Beldog
          Niks mis met Dap kabels, koop wel die met de neutrik stekkers. Of het dan nog veel goedkoper is dan andere kabels weet ik ook niet.
          Als ik kabels aan het rollen ben merk ik meteen welke kabel een DAP-kabel is, want die willen niet mooi rollen. Ze doen het nog wel, maar ik vind t niet echt van kwaliteit getuigen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

neem jij fijn DAP, neem ik wel Tasker
            Last edited by Gast1401081; 12-03-08, 02:29.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Wat men hier probeert uit teleggen is dat er wel degelijk verschillen zijn in kwaliteit van;

1. gebruikte connectoren,
              2. Signaaloverdracht,
              3. Soepelheid van de mantel,
              4. Afscherming van de aderparen.

Maar vergeet niet een financiele afweging te maken!

Ga je het kabeltje 1x inprikken en verder blijfthet netjes weggewerkt zitten in je rack: DAP kabel een overweging.

Gaat het kabeltje over het pdium, dag in, dag uit inprikken, oprollen....Investeer in meer kwaliteit.

Alle waar naar zn geld.

Ik heb al jaren een paarverloopjes in mn toolcase...male-male, female XLR
              3 naar 5 polig en andersom: kosten geen drol, zijn al goud waard geweest!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• darlivion
                • Mar 2008
                • 2

Ik wil iedereen bedanken die zijn visie heeft gegeven. Ik ga in iedergeval geen DAP kabels kopen.

Darlivion,

Comment

• grunnen
                  • Sep 2008
                  • 18

Hoi Darlivion,

Mag ik Gotham voorstellen?
                  En met name de GAC-3. De mantel is niet gevlecht maar
                  heeft een dubbele laag die tegen elkaar in om elkaar heen
                  gewikkeld zijn zodat je toch aardig in de buurt komt van
                  de afscherming van de gevlochten versie en tevens een
                  hoge mate van soepelheid behoudt.
                  De derde! binnenader soldeer je aan beide uiteinden aan
                  deze mantel voor een betere RF rejection.
                  Gotham AG | Home

Groets

Comment

• mvdmeulen
                    • Aug 2007
                    • 137

Ik mag hopen dat de TS zijn kabels onderhand wel heeft, 2 jaar na het openen van dit topic.
                    Met vriendelijke groet,
                    Mark van der Meulen

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Die twee jaar is heel goed uitgekiend, kabels zijn waarschijnlijk inmiddels aan vervanging toe dus is het topic weer actueel.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...