stage piano aan keyboard koppelen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • degrotepeter
    • Apr 2008
    • 58

stage piano aan keyboard koppelen

Hoi,
    Ik speel nu zo'n 9 jaar keyboard, en nu zou ik graag een stage piano erbij willen kopen.

Ik ben pas 16 dus super veel geld heb ik niet te besteden :P
    maar ik zat te denken, ik heb thuis al een keyboard staan met een heel goed geluid (als je 'm in de versterker doet in ieder geval (yamaha psr-2100)
    Dus ik dacht, als ik nou een goedkope stage piano koop (ik zat te denken aan de YAMAHA NP-30), en een midi kabel, dat ik de midi kabel in de midi-out van de stage doe, en in de midi-in van me 2100.

Kan ik dan op de stage spelen, en het geluid van het keyboard gebruiken?

ik hoop dat iemand me kan helpen

greetz

Peter
    [CENTER]music is my life...
    [/CENTER]
    [CENTER]even after...
    [/CENTER]
  • showband
    • May 2001
    • 4524

JA, dat kan.

Als je het doet om aan een goed pianoklavier te komen schiet dat echter niet op. Dan is een M-audio goedkoper en die kan stukken meer op zijn midispec. (je krijgt er zelfs leuke legale software bij...) Een Echt gewogen klavier. Dus niet "semi-gewogen" is wat je dan zoekt.

Kijk dan op tweedehandssites naar een oude yamaha clavinova or roland stagepiano.
    oude modellen moet je voor minder kunnen kreijgen terwijl het toetsenboard superieur is aan een goedkope nieuwe stagepiano.

Een echt pianoklavier is altijd zwaar, maar bij een homepiano scheelt het al aanzienlijk als je de speakers eruit sloopt. Die ga je niet gebruiken...
    lekker belangrijk!

Comment

• degrotepeter
      • Apr 2008
      • 58

Originally posted by showband
      JA, dat kan.

Als je het doet om aan een goed pianoklavier te komen schiet dat echter niet op. Dan is een M-audio goedkoper en die kan stukken meer op zijn midispec. (je krijgt er zelfs leuke legale software bij...) Een Echt gewogen klavier. Dus niet "semi-gewogen" is wat je dan zoekt.

Kijk dan op tweedehandssites naar een oude yamaha clavinova or roland stagepiano.
      oude modellen moet je voor minder kunnen kreijgen terwijl het toetsenboard superieur is aan een goedkope nieuwe stagepiano.

Een echt pianoklavier is altijd zwaar, maar bij een homepiano scheelt het al aanzienlijk als je de speakers eruit sloopt. Die ga je niet gebruiken...
      Als ik op marktplaats "stage piano" intyp krijg ik er eerst:

Wegens grote schoonmaak aangeboden:

Yamaha PF10 electrisch piano (bj 1984). Geen midi; aansluiten en spelen.

Zuiver eighties sound (rhodes) met ingebouwde chorus.

Inclusief flightcase.

nou zo'n oud ding lijkt me dus niet echt geweldig
      maar daarna schiet de prijs omhoog naar 350.
      Die np-30 kost 270,- dus ik ga denk ik maar is naar kijken om te voelen hoe hij speelt, anders neem ik die maar want het gaat niet zo zeer om het geluid.
      [/CENTER]
      [CENTER]even after...
      [/CENTER]

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

goedkoper, lichter en ook semi gewogen:
        M Audio Keystation 88es = bodemprijs

5 octaven portable naar optredens, barstend van de nuttige controllerknoppen en directe USB aansluiting voor je computer
        M Audio Axiom 61

goedkoopste dingen op de markt met echt gewogen klavier
        Casio PX 120 EX
        M Audio Keystation Pro 88
        (en dus boven budget)

dit merk is de enige die semi-gewogen toetsenborden goedkoop in de markt zet.
        Op yamaha en zijn piano´s na dan. Maar daar kun je als masterkeyboard weinig aan inregelen. En dat is nou net waarvoor je hem wil gebruiken. Terwijl je wel extra gewicht wil meenemen.

De CP30´s, amper op de markt, zijn trouwens nu al massal tweedehands te koop. Ik zou bieden want ze zijn zeker niet ouder dan "nieuw" en als ze nu al spijt hebben dan koop je ze voor bijna niets. (zou wel een aanleiding tot nadenken moeten geven)

zoeken doe je op zoekterm "roland" en "yamaha" in de categorie piano en je moet zoeken op de term "masterkeyboard". En je moet natuurlijk gewoon bellen en bieden. De prijs die je ziet is vraagprijs. Als je een nieuwe piano, met 2008-klankbron, aantoonbaar voor 600 / 800 euro kan kopen dan snappen die mensen die je belt ook wel dat jij niet bereid bent meer dan je butget voor een tweedehands ding van jaren oud te geven. Je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt als hij 20 jaar oud is en net zo duur als nieuw...

Ik kom dan per direct een Roland A33 Masterkeyboard met vraagprijs 150 euro tegen. Dat is een stevig ding met complete midispec. En nog steeds semi-gewogen toetsen. (dus geen "pianofeel" net zoals de yamaha CP30)
        lekker belangrijk!

Comment

• degrotepeter
          • Apr 2008
          • 58

Originally posted by showband
          goedkoper, lichter en ook semi gewogen:
          M Audio Keystation 88es = bodemprijs

5 octaven portable naar optredens, barstend van de nuttige controllerknoppen en directe USB aansluiting voor je computer
          M Audio Axiom 61

goedkoopste dingen op de markt met echt gewogen klavier
          Casio PX 120 EX
          M Audio Keystation Pro 88
          (en dus boven budget)

dit merk is de enige die semi-gewogen toetsenborden goedkoop in de markt zet.
          Op yamaha en zijn piano´s na dan. Maar daar kun je als masterkeyboard weinig aan inregelen. En dat is nou net waarvoor je hem wil gebruiken. Terwijl je wel extra gewicht wil meenemen.

De CP30´s, amper op de markt, zijn trouwens nu al massal tweedehands te koop. Ik zou bieden want ze zijn zeker niet ouder dan "nieuw" en als ze nu al spijt hebben dan koop je ze voor bijna niets. (zou wel een aanleiding tot nadenken moeten geven)

zoeken doe je op zoekterm "roland" en "yamaha" in de categorie piano en je moet zoeken op de term "masterkeyboard". En je moet natuurlijk gewoon bellen en bieden. De prijs die je ziet is vraagprijs. Als je een nieuwe piano, met 2008-klankbron, aantoonbaar voor 600 / 800 euro kan kopen dan snappen die mensen die je belt ook wel dat jij niet bereid bent meer dan je butget voor een tweedehands ding van jaren oud te geven. Je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt als hij 20 jaar oud is en net zo duur als nieuw...

Ik kom dan per direct een Roland A33 Masterkeyboard met vraagprijs 150 euro tegen. Dat is een stevig ding met complete midispec. En nog steeds semi-gewogen toetsen. (dus geen "pianofeel" net zoals de yamaha CP30)
          dat semi gewogen, voelt dus niet echt als een piano?
          dat is eigenlijk juist wat ik zoek, of maakt het niet zo heel geweldig veel uit?
          ja sorry ik weet er niet echt super veel van de techniek enzo
          [/CENTER]
          [CENTER]even after...
          [/CENTER]

Comment

• degrotepeter
            • Apr 2008
            • 58

dit heb ik nu gevonden:

Marktplaats.nl > Roland keyboard - Muziek en Instrumenten - Keyboards

Marktplaats.nl > Roland A-33 Midi Keyboard Controler - Muziek en Instrumenten - Midi-apparatuur

Marktplaats.nl > Te koop: yamaha np30 digital piano - Muziek en Instrumenten - Piano's
            [/CENTER]
            [CENTER]even after...
            [/CENTER]

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Dit gaat niet meer over de vraag.
              Prijsvergelijk doen we maar ergens anders.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...