laptop aansluiten op mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josvranken
    • Apr 2008
    • 5

laptop aansluiten op mengpaneel

Hallo,
    ik wil graag een laptop aansluiten op een mengpaneelvoor muziek te draaien op feestjes
    Uitgang headphones van Laptop naar mengpaneel.ik heb geen andere uitgang op laptop.
    Kan dit kwaad voor het mengpaneel omdat dit een voorversterkt signaal is.
    Bedankt,
    Jos
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Laat ik het zo zeggen... ik doe het altijd zo en het is me nog nooit fout gegaan. Kan geen reden aandragen waarom het niet goed gaat...
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Behalve dat je met de netadapter aangesloten bij 90% van de laptops flinke brom en rage geluiden hebt, lijkt 't me geen kwaad kunnen.
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

En dat de geluidskwaliteit van de meeste geluidskaarten die in een laptop zitten op een deftige installatie absoluut erbarmelijk slecht klinken (nog nooit zo snel een tent zien leeglopen als toen een DJ met een laptop na een DJ met CD's kwam draaien: het geluid van die laptop was een stuk zachter (zelfs de mensen van de PA konden er niets mee aanvangen), dynamiek was 0,0 en hoge tonen waren nauwelijks hoorbaar).
        Is het nu echt teveel gevraagd aan alle would be DJ's om tenminste nog een BEETJE gevoel voor kwaliteit aan te kweken? Ik wil tijdens mijn werk wel een beetje muziekkwaliteit.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Hillaars
          • Oct 2006
          • 18

Originally posted by JeroenVDV
          Behalve dat je met de netadapter aangesloten bij 90% van de laptops flinke brom en rage geluiden hebt, lijkt 't me geen kwaad kunnen.
          Bestaat er daar eigenlijk een oplossing voor? Om dat gebrom weg te werken?

Comment

• geenstijl21
            • Jan 2008
            • 462

Originally posted by laserguy
            Ik wil tijdens mijn werk wel een beetje muziekkwaliteit.
            Neem als je met je laptop aankomt een fatsoenlijke geluidskaart hebt....En ik ben er niet echt van overtuigd dat het publiek dynamiek mist.... zeker niet bij de jongeren(discoshoooooooooooooooooooooow)
            "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

En ik ben er niet echt van overtuigd dat het publiek dynamiek mist
              Als je geluid zo plat is als een vijg mis je wel degelijk de pompende beats om op te dansen...
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Originally posted by Hillaars
                Een laptop kopen, waar een degelijke voeding bij wordt geleverd, is een eerste optie, maar dan zit je nog steeds met de crappy geintegreerde geluidskaart.

Hoe dan ook, de tip van de maand blijft: koop een fatsoenlijke externe geluidskaart. Hoeft niet gek duur te zijn.
                Eerste voorbeeldje: E-MU 0202 USB - J&H Licht en Geluid
                Heb je in no-time terugverdiend, lijkt me.
                Andere merken met hele simpele geluidskaartjes tegen aantrekkelijke prijzen zijn: M-Audio, ESI, Edirol en Phonic. Niet de mooiste merken, maar voor muziekdraaien vanaf je laptop is het al een enorme stap voorwaarts. Als je echt geld uit wil geven: o.a. Motu, Focusrite en Digidesign.
                Last edited by jurjen_barel; 03-05-08, 12:20.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

En geloof het of niet: als het gaat om afspelen is zelfs de goedkope audio-interface van JB Systems al een enorme sprong voorwaarts (kost nog geen 50 Euro!).

Comment

• kewa
                    • Nov 2005
                    • 43

Originally posted by Hillaars
                    is dat niet gewoon een aarde probleem? Ongeaard stekkerblok zou het moeten oplossen.

Comment

• Edje
                      • Jan 2008
                      • 29

Lekker veilig ja, de boel ontaarden.
                      Om even te testen is het een optie maar voor de langere duur, NO WAY!
                      het feest begint pas, als de show afgelopen is.

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Originally posted by kewa
                        is dat niet gewoon een aarde probleem? Ongeaard stekkerblok zou het moeten oplossen.
                        Een apparaat met een randaarde DIEN JE GEAARD AAN TE SLUITEN!!!!!!!!

Creating shows beyond Imagination

Comment

• josvranken
                          • Apr 2008
                          • 5

Bromgeluid

Hartelijk dank voor alle Tips.
                          Mij hebben ze verteld dat je de kabel van laptop naar mengpaneel of versterker,niet kort bij de adapter van de laptop mag liggen.
                          De adapter geeft de Brom.EEn adapter bij een geluidbox geeft ook schijnbaar een brom
                          Jos

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Er zal zeker een magnetisch veld om je adapter zitten, maar bij een box zou het niet veel uit mogen maken, dat gaat om vele volten aan signaal (tegenover een paar mV voor gewoon audiosignaal).

Mocht het echt in de kabel sluipen, dan kun je dan oplossen met lijntrafo's of DI's (daar zit ook een ground-lift op en dat is stukken gezonder dan je apparatuur zelf van de aarde afhalen).

Comment

• StijnS
                              • Sep 2006
                              • 173

De aarding van een geaarde laptopvoeding weghalen helpt inderdaad, maar MAG NIET!
                              Er bestaan echter laptop voedingen die toekomen met een ongeaarde stekker (die van de fabriek uit geen aarding hebben). Bij deze voedingen is de primaire en de secundaire zijde volledig gescheiden, en heb je geen probleem meer met de aarding. Voor een 30 euro kun je zo'n voeding al op de kop tikken...

Comment

Working...