laptop aansluiten op mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

DI ertussen zetten, met groundlift schakelaar omhoog.... heeft mij al een paar keren goed geholpen...

Greetz,

W
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Zoals stijn zegt is een voeding die fabrieksmatig ongeaard wordt aangeleverd ook een optie. heb hier al heel lang zo'n laptop, en nooit problemen met brom.
      wordt gebruikt voor andere doeleinden tijdens de klus, maar ook wel even aangesloten om tijdens bouw wat goede nieuwe muziek te draaien. tijdens show's externe kaarten of gewoon cd/minidisc
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• T-SoundWorks
        • Aug 2008
        • 6

Originally posted by StijnS
        Er bestaan echter laptop voedingen die toekomen met een ongeaarde stekker (die van de fabriek uit geen aarding hebben). Bij deze voedingen is de primaire en de secundaire zijde volledig gescheiden, en heb je geen probleem meer met de aarding. Voor een 30 euro kun je zo'n voeding al op de kop tikken...
        dat is leuk en aardig maar zijn die voedingen ook voor elke laptop te koop?

want het is niet aan te raden om andere voedingen dan aangegeven te gebruiken.

het werkt wel maar ik he mijn laptop er flink mee op de klote gegeven.en alles leek hetzelfde als van de originele voeding.

MVG,

T-SoundWorks

Comment

• Old Glibber
          • May 2006
          • 10

muziek uit laptop

Misschien wel een beetje aan de late kant maar heeft iemand wel eens aan een mantelstroomfilter gedacht kosten nog geen tien euro.

Comment

• Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

een simpel extern geluidskaartje klinkt vele malen beter en lost vaak ook een groot deel van de herrie van de voeding op. het eerder genoemde kaartje voor 2-3 tientjes is echt een wereld van verschil met de ingebakken kaart van je laptop! Zeker als je je laptop geluid alleen gebruikt een een 'niks aan de hand' muziekje in de pauze of na afloop van je concert een prima oplossing

De herrie komt inderdaad vanuit de voeding en heeft in dit geval meestal niks met aardlussen te maken. Steeds meer muzikanten gebruiken laptops in hun set-up (pianosamples, drumsequensers) en dat hoor je dan ook. In ieder geval Altijd een goede DI (vergelijkbaar met eerder genoemde mantelstroomfilter; idee is galvanische scheiding) en in het uiterste geval met je eq setting de storing wat maskeren..
            ~Clearsound~

Comment

• brammetje
              • Feb 2008
              • 11

SkyTronic product: PRO-1 USB 2 KANAALS MIXER
              dit is ook een goeie!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

De herrie komt inderdaad vanuit de voeding en heeft in dit geval meestal niks met aardlussen te maken.
                De herrie heeft wel degelijk met aardlussen te maken: koppel de aarding van de voeding los en de storing is verdwenen. Het is een combinatie van de storingen die een schakelende voeding veroorzaakt en die afgevoerd worden (meestal via een tweetal X-condensatoren) naar de aarding.

@brammetje:
                Toch maar liever een gewone deftige USB audioconverter apart dan een audioconvertor ingebouw in een crappy mengpaneel...
                Last edited by laserguy; 18-08-08, 20:32. Reason: Twee antwoorden in 1 post: dát is pas besparing ;)
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• T-SoundWorks
                  • Aug 2008
                  • 6

Hallo,

Ik gebruik zelf een externe geluidskaart van Creative. De Creative XMod.

Heeft een zogenaamde cristalizer. Die normaal mp3 kwaliteit naar cd kwaliteit om moet zetten. Doet ie niet, maar hij maakt er wel een heldere sound van. Dan zijn de pompende bassen en je heldere hoge tonen zo in eens weer te horen.

Is een prima geluidskaart voor rond de 40 euro.

Zelf gebruik ik een aardloze netvoeding en een goedkope DI van behringer.

Al met al is je storing volledig weg!!

MVG,

T-SoundWorks Geluidstechniek
                  Last edited by Radar; 05-01-09, 17:42.

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Even kleine schoonmaak gehouden.
                    Het onderwerp is : AANSLUITEN LAPTOP OP MENGTAFEL !
                    Elke andere dsicusie gaarne ergens anders.
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• tarpan
                      • Dec 2008
                      • 266

ik doe een gokje...het begon richting mp3 te gaan?

Ik heb vroeger ook problemen gehad met brom en rare bijgeluiden, klonk een beetje alsof er ergens op de achtergrond een flanger aan het werk was.

Dat was toen ik mijn laptop (q-force) pas had, en die was er toen alleen maar om tussen optredens door even een achtergrondmuziekje af te spelen.
                      Dat was dus gewoon via de lijnuitgang van de interne geluidskaart.

Een groot deel van die brom heb ik inderdaad weggekregen door de aarding weg te nemen. Dit verandert trouwens niets aan de veiligheid, want die stopt toch in de voeding. Bij de laptop komt een gewone adaptostekker toe...waar is dan de aarding?

De bijgeluiden en een minimum aan brom bleef ik wel nog horen, dus heb ik maar een externe geluidskaart gekocht.
                      De Tapco Linkwire, sindsdien een heel mooie klank. En nu ik deze toch heb neem ik meteen ook de optredens rechtsstreeks op
                      als je bij de brom zit...

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Dit verandert trouwens niets aan de veiligheid, want die stopt toch in de voeding. Bij de laptop komt een gewone adaptostekker toe...waar is dan de aarding?
                        Ik hou van mensen die zelf redeneren maar ze moeten het wel op een verstandige manier doen. Ooit al zover gedacht dat misschien de "-" van de adapterstekker aan aarde ligt?
                        Bij het Toshibaatje dat hier nu toevallig naast mij staat dus degelijk wel... en wees gerust: dat is geen uitzondering!
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tarpan
                          • Dec 2008
                          • 266

Zo ver had ik nog niet gedacht...
                          Maar ik vraag me dan wel af wie een metalen behuizing rond z'n laptop heeft?

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Misschien gaat het niet enkel om het aanraken van je laptop, maar heeft aarde nog andere functies?

Comment

• tarpan
                              • Dec 2008
                              • 266

Originally posted by jurjen_barel
                              Misschien gaat het niet enkel om het aanraken van je laptop, maar heeft aarde nog andere functies?
                              tell me more...
                              behalve aardlussen dan

Comment

Working...