line out op Mic xlr , oorzaak van brom ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreddyL
    • Mar 2004
    • 57

line out op Mic xlr , oorzaak van brom ?

Ik had graag eens wat antwoorden gehad op de volgende vragen.

Ik gebruik een midas 160 mengtafel , in een zaal waar ik optreed wil men het geluid over de ganse zaak verdelen , dus ik tap af van de sub out
    1 & 2 van de midas 160, naar een stereo mengtafel van de zaak ...er word ingeplugd op een micro ingang, terwijl er een line in voorhanden is.

Is dit de juiste handelswijze ??? ik ben van mening dat men beter aansluit op een line in , en niet op een xlr microfoon ingang....of maakt het niet uit ???

in die zaak zit men altijd met een brom , zouden die aansluitingen met een stereo line kabel de oorzaak kunnen zijn van die brom , door dat men aansluit op de mic-ingang ???

Ik antwoord zou ik even kunnen voorleggen aan de zaakvoerder ,

mvg
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

zegt het woord het niet zelf??
    MIC-ingang <=> LINE-ingang
    dient voor mic's <=> dient voor signaal

de brom wordt hoogstwaarschijnlijk gevormd door een aardlus... is de mengtafel van de zaak geaard? houd er eens een aardingspin van een blokje tegen fzo... brom zal hoogstwaarschijnlijk verdwijnen ==> daarna mengtafel aarden
    niet opgelost? plaats een DI (groundlift aan) tussen je midas en je mengtafel... brom kan nu ook verdwenen zijn.
    Last edited by DJ_matthias; 14-05-08, 19:51.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Een DI box met 20dB demping en het groundlift knopje aan zal de boel waarschijnlijk oplossen. Zo prikken we in het TAC dan ook regelmatig DJ setjes in.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• FreddyL
        • Mar 2004
        • 57

bedankt voor de antwoorden , ik probeer het de volgende keer even met een DI-box,welke zou jij mij aanraden ?
        mvg
        Fred

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

Originally posted by FreddyL
          bedankt voor de antwoorden , ik probeer het de volgende keer even met een DI-box,welke zou jij mij aanraden ?
          mvg
          Fred
          AUDIO TECHNOLOGY - AUDIO SOLUTIONS - ULTRA-DI DI100 : Ultra-Rugged DI Box for Stage and Studio
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Originally posted by DJ_matthias
            houd er eens een aardingspin van een blokje tegen fzo...
            Zullen we de aarding van de apparaten zelf gewoon intact houden?

Aardlus, het woord zegt het al. Dus je kan ook de lus in de signaalbekabeling onderbreken inderdaad (als dat tenminste de oorzaak van de brom is).

De mooiere DI's komen natuurlijk van BSS af, maar die zijn wel wat aan de dure kant. De Behringers zullen het werk ook wel doen en daarnaast heb ik ook wel goede ervaringen met de lijntrafo's van IMG Stage Line (is net iets anders dan een DI, maar doet precies waar jij naar zoekt).

Comment

• Hillaars
              • Oct 2006
              • 18

Onlangs hadden wij ook een brom, en vonden we het probleem nergens.

Na het versteken van enkele stopcontacten (Pa, versterkers het podium, ...) op het zelfde circuit, was het gebrom weg...
              Blijkbaar was er een potentiaalverschil tussen de verschillende circuits, waardoor er een gebrom onstond. Het fijne weet ik er ook niet van...
              (maar zou ik wel graag te weten komen )

Nuja, gebrom kan wel meerder oorzaken hebben zeker?

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

Originally posted by jurjen_barel
                Zullen we de aarding van de apparaten zelf gewoon intact houden?

Aardlus, het woord zegt het al. Dus je kan ook de lus in de signaalbekabeling onderbreken inderdaad (als dat tenminste de oorzaak van de brom is).
                sommige mengpanelen hebben gewoon geen aarding...
                zou heel goed kunnen dat het paneeltje van deze zaak geen aarding heeft en daardoor brom veroorzaakt. kan dus gecheckt worden door er even de aardingspin van een blokje tegen te houden. lost dit de brom op moet natuurlijk het apparaat een aparte aarding krijgen, dat is wel duidelijk dan

Comment

• FreddyL
                  • Mar 2004
                  • 57

Ik heb deze inlichtingen even doorgespeeld , en in die zaak hebben zij er werk van gemaakt , ben er opgetreden en niks van de brom gehoord , wat zij juist hebben gedaan weet ik niet ,aan allen dank voor de informatie.
                  mvg Fred

Comment

Working...