Zwarte krachtstroom stekker
Collapse
X
-
Werkte top (toen ik een cd-tje draaide welke op alle 6 de groepen stond).
Toen ik verschillende signalen naar de verschillende amps ging sturen gebeurde er rare dingen. Hele rare dingen.
Dus, ouderwets de duspol erbij. Conclusie, geen 0. Eerst dat rare zwarte ding los, wat blijkt? 3 pennen, dus ook geen aarde
Sinds die tijd maar neon-lampjes met 0 en aarde-indicatie in de krachtstroomverdelers geknutseld.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Werkte top (toen ik een cd-tje draaide welke op alle 6 de groepen stond).
Toen ik verschillende signalen naar de verschillende amps ging sturen gebeurde er rare dingen. Hele rare dingen.
Dus, ouderwets de duspol erbij. Conclusie, geen 0. Eerst dat rare zwarte ding los, wat blijkt? 3 pennen, dus ook geen aarde
Sinds die tijd maar neon-lampjes met 0 en aarde-indicatie in de krachtstroomverdelers geknutseld.
Dit stekertype is ook verkrijgbaar in vier polen + aarde dus het bovenstaande geval is puur een gevalletje van het niet controleren van je voeding. Dit kan dus ook gebeuren met een vierpolige CEE-form en een verloopje of een niet goed aangesloten vijf-polige steker. Daar hoef je die oude stekers dus niet de schuld van te geven.
Het zijn inderdaad oude stekers op meestal oude installaties maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het een slechte of gevaarlijke voeding is. Ik heb met nieuwe CEE-form aansluitingen ook al vaak genoeg problemen gehad met niet aangesloten nullen of combi's van aarde en nul (eigenlijk een PEN-leiding maar dan een veel te kleine diameter).Comment
-
Deze stekers hebben (als de origineel zijn) wel degelijk een aardeaansluiting maar deze zit niet op het zelfde rijtje als de fase-pennen. Het is uitgevoerd als een niet geisoleerde pen vlak naar het scharnier van het kapje.
Dit stekertype is ook verkrijgbaar in vier polen + aarde dus het bovenstaande geval is puur een gevalletje van het niet controleren van je voeding. Dit kan dus ook gebeuren met een vierpolige CEE-form en een verloopje of een niet goed aangesloten vijf-polige steker. Daar hoef je die oude stekers dus niet de schuld van te geven.
Ach... diezelfde avond is er daar een grondkabel (5x 4mm2) weggesmolten (niet door mij, maar door de catering). Duurde tot de volgende dag tot men dat euvel gevonden had. Goed feestje voor de mcgyvers onder ons... paar kilometer voedingskabel weggerolt om daar het evenement te redden...
Wel aardig, kreeg na afloop een gratis kerstboom als bedankjeIt's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
leuk, heb ik nog een feestje tegoed, dus...
maareh., die zwarte is de voorloper van de CEE-form. En je raadt het al : in alle soorten en maten te verkrijgen. 16, 25, 3+PE, 4+PE, etc, etc..
conclusie : afblijven als je t spelletje niet kent, en geen duspol bij de hand hebt.Comment
Comment