Radio beluisteren op microfoonkanaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Originally posted by dj-wojcik
    ..... En ik hoop niet dat het in het stagebloc zit. Want dat zou wel heel erg klote zijn.
    In een eerdere post vroeg ik of je van kanaal gewisseld had? Ja!
    maar hierboven concludeer ik: NEE

En als het in de stagebloc/multi zit, hoop ik in OF de connector, OF in het stagebloc, en NIET ergens midden in de kabel
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Whitefarmer
      In een eerdere post vroeg ik of je van kanaal gewisseld had? Ja!
      maar hierboven concludeer ik: NEE

En als het in de stagebloc/multi zit, hoop ik in OF de connector, OF in het stagebloc, en NIET ergens midden in de kabel
      ik heb toen WEL gewisseld van kanaal. Het kanaal er naast, dat op dat moment nog niet gebruikt werd. En toen had ik er ook last van. Dus daarom vind ik het allemaal zo vaag.

Maar wat vind jij van een dood normaal goedkope kabeltester? Of moet ik hier ook weer een aantal 'tientjes' neerleggen?
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Maar wat vind jij van een dood normaal goedkope kabeltester? Of moet ik hier ook weer een aantal 'tientjes' neerleggen?
        Behringer CABLE TESTER CT100 - J&H Licht en Geluid

deze heb ik,
        voordeel: er zit een schakelingetje in, dat als er een contact gebroken wordt, er een ledje gaat branden.
        dus, als er (ogenschijnlijk) geen los contact is (intermittent) maar toch heeeel even (en dus 'slecht contact').

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik krijg het niet verwoord

er zijn natuurlijk meer soorten....
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Behringer CABLE TESTER CT100 - J&H Licht en Geluid

deze heb ik,
          voordeel: er zit een schakelingetje in, dat als er een contact gebroken wordt, er een ledje gaat branden.
          dus, als er (ogenschijnlijk) geen los contact is (intermittent) maar toch heeeel even (en dus 'slecht contact').

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik krijg het niet verwoord

er zijn natuurlijk meer soorten....
          ik snap wel wat je bedoelt je bedoelt dat het ledje niet even knippert bij los contact. Maar dat het blijft branden. Zodat je de kleinste storingen nog kunt vinden. Maar wat me wel tegen valt van deze tester is dat er niet echt veel verschillende connectormogelijkehden opzitten. Of vergis ik me nu?
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

[quote=dj-wojcik;498941]ik snap wel wat je bedoelt je bedoelt dat het ledje niet even knippert bij los contact. Maar dat het blijft branden. Zodat je de kleinste storingen nog kunt vinden.[quote]

Haha, juist

Maar wat me wel tegen valt van deze tester is dat er niet echt veel verschillende connectormogelijkehden opzitten. Of vergis ik me nu?
            deze heeft:
            XLR, Jack1/4, Jack1/8, din5, tulp en TT.

Dap heeft er 1 met:
            6,3 symm. jack, BNC, RCA, 5p. DIN, 5p. XLR, 3p. XLR and Neutrik® Speakon®.
            maar die is behoorlijk duurder.
            Groeten John

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Haha, juist

deze heeft:
              XLR, Jack1/4, Jack1/8, din5, tulp en TT.

Dap heeft er 1 met:
              6,3 symm. jack, BNC, RCA, 5p. DIN, 5p. XLR, 3p. XLR and Neutrik® Speakon®.
              maar die is behoorlijk duurder.
              en deze? is dat wat?

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Heb zelf al jaren de DAP-tester ( HIGHLITE online - Cable Tester ), juist vanwege de uitgebreidheid van de mogelijkheden. Ik kan zowat alle kabels die ik heb/maak er mee testen en da's wel erg fijn. De aanschaf mag dan wel redelijk duur zijn, je hebt wel ineens alles binnen handbereik. Die van mij heeft zichzelf al vele malen terug verdiend.

Ook zijn er door die van mij al redelijk wat extra verkocht door Highlite: op bijna elke klus waar hij ook maar uit de kist is geweest ( al was het maar om iets wat er onder ligt te pakken) heeft dat gekke ding heel wat bewonderende blikken gehad met altijd 2 dezelfde vragen: 'Wat kost het?' en 'Waar te bestellen?'

En de grap is dus dat de meeste 'm ook daadwerkelijk aangeschaft hebben. Want, zoals de meeste zelf zeggen, zijn er weinig klussen waar je (op stroomkabel na) connectoren tegen komt die hier niet op zitten.

Wel zit er al jaren 1 fout in: de in- en uitgang zitten omgedraaid, dwz dat de pijl die bij de LED staat die brand (uitgang dus) de verkeerde kant op wijst. De fix is heel simpel: even open schroeven en op de print de connecters voor de in- en uitgang omwisselen. Is 3 minuten werk.

En ja, ik heb het ook al 'ns in Kerkrade aangekaart maar blijkbaar is die aansluitingen omwisselen in de fabriek net iets teveel moeite...

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Dus het maakt in priciepe helemaal geen h*l uit of je nu van een duurder merk neemt. Of dat je een goedkope koopt. Als het maar werk schijnbaar.

is inderdaad keloote dat Highlite niks doet aan die omgedraaide aansluitingen. Hoewel het volgend jou makkelijk te verhelpen is. Maar het maakt toch eigenlijk niet uit of je hij anders om zit. toch?
                  Last edited by moderator; 10-02-09, 12:09.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Een kabeltester is:.. een kabeltester! Een apparaat waar draadjes inzitten en een ictje, wat een beetje denkwerk verricht.

Voor dit soort 'spul' hoef je echt niet de hoofdprijs te betalen.. Ik heb al enkele jaren zo'n Behringer testertje: doet wat die moet doen, perfect!
                    Vooral het ledmatrixje is erg handig! Ook de testtone is leuk...
                    en dat voor 29 euro
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                      ....Vooral het ledmatrixje is erg handig! Ook de testtone is leuk...
                      en dat voor 29 euro
                      Ja daar zeg je wat. Ik wilde het nog er bij posten. Want ik had gelezen van die testtone. Maar wat is dat precies. En wat moet/kun je er mee?

gr Robin

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Dus het maakt in priciepe helemaal geen h*l uit of je nu van een duurder merk neemt. Of dat je een goedkope koopt. Als het maar werk schijnbaar.

is inderdaad keloote dat Highlite niks doet aan die omgedraaide aansluitingen. Hoewel het volgend jou makkelijk te verhelpen is. Maar het maakt toch eigenlijk niet uit of je hij anders om zit. toch?
                        Gister maar weer 'ns gemaild en vandaag al een reactie:

edit mod: plaatsen van mail van derden is niet netjes. verwijderd

Kijk, voor mij is het heel simpel: ik werk met meer dan alleen XLR3. En dat wil ik dan ook kunnen testen. En dan geef ik liever wat meer geld uit voor een tester die (op stroom na) alle varianten heeft die ik bij elke klus wel tegen kom dan dat ik een tester koop waarbij ik maar 2 soorten kan testen.

Ik kom bij elke klus (die ik doe) tegen:
                        -XLR 3
                        -Speakon
                        -Jack 6.3mm
                        -BNC (IEM)
                        -Cinch (in je rack, MD/CD of bij DJ's)

Als er licht mee gaat ook XLR 5. En dan heb je ook nog de gemiddelde toetsenist met z'n Midi-kabels...

Die kan ik met deze tester dus allemaal zonder problemen testen, dus zonder te moeten kloten met de multimeter. En dat was voor mij zonder er ook maar 1 seconde over na te denken de meerprijs meer dan waard.

Over die gedraaide aansluitingen/ foutieve aanwijzing: levert an sich geen problemen op totdat je gaat werken met kabels (verlopen) die niet 1 op1 bedraad zijn. Dan ga je met die omgedraaide aansluiting heel erg mooi de mist in! Maar zoals gezegd, de oplossing is rete-simpel.
                        Last edited by moderator; 10-02-09, 21:10. Reason: posten van mail van derden is not done

Comment

Working...