Halogeendimmer probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincent888
    • Feb 2009
    • 2

Halogeendimmer probleem

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een halogeendimmer voor 230 volt. Hoe ik de draden ook aanluit (2x blauw en 2x bruin), de lampen blijven aan, dimpen niet MAAR, de lampen blijven ook aan als ik de dimmer UIT heb staan!. Normaal gesproken zou je denken dat de dimplaat kapot is, maar zo zeiden ze bij het onderdelenhuis, is dat door bovenstaande waarschijnlijk niet het geval. Misschien weet iemand hoe dit komt? moet ik de draden anders aansluiten? Of zou er iets kapot zijn?

Bvd,

Vincent
  • sanderr25
    • May 2008
    • 26

iemand met verstand ernaar laten kijken geef ik als tip

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Begin allereerst eens met merk en type van de dimmer. Wellicht dat er meer mensen de dimmer kennen en de problemen herkennen.

Comment

• Vincent888
        • Feb 2009
        • 2

Merk en type!

Nou, het is de type Kaoyi KHT-234H Veel plaatjes over te vinden op het net, maar geen schema.. Dus ik heb 'm uitgetekend.

I------------I
        I ---------- I
        I o o I
        O O
        bruin/bruin? blauw/blauw??
        Stekker/lamp stekker/lamp??

pijltjes 2 linker ingangen.
        uit/in

Nogmaals, zo'n beetje alle combi's geprobeerd maar geen resultaat, de lampen blijven branden, ook als ik de dimmer uit heb!

Iemand?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Wat zegt de handleiding van dit product en wat zegt je leverancier?

Het forum is een ontmoetingsplaats voor gebruikers van semi professionele lichtapparaten.
          Consumentenelectronica en aansluitadvies behoren niet tot de competenties van dit forum.

Van personen die electrische apparaten installeren wordt verwacht dat ze voldoende geschoold zijn om een aansluitschema te kunnen lezen en uitvoeren.
          Wanneer deze kennis ontbreekt is niet internet de juiste raadgever maar een vakman!

Onderwerp afgesloten omwille van persoonlijke veiligheid van de toekomstige gebruikers van dit dimmertje.
          Last edited by moderator; 08-02-09, 00:21.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...