Welke versterker voor mijn sub.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroent83
    • May 2008
    • 11

Welke versterker voor mijn sub.

Hey Jongens, ik heb even jullie advies nodig.

ik zoek een 2e hands versterker voor het aansturen van mijn SUB deze kan 1200 WATT RMS op 4 ohm aan. het is de bedoeling dat de vesterker in Briged mode komt te staan.

Ik heb 2 opties - De Peavey CS 800x of de DAP Extreme 700

ik moet erbij zeggen dat ik voorheen een Beringer EP2500 heb gehuud voor de sub. deze kon het niet goed aan.

Alvast bedankt.
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

hallo,

van welk merk merk en type is je sub?
    en met die versterkers die je aan geeft zal je het ook niet reden als je sub 1200w rms is.
    dap geeft 1800w staat geen rms bij vermeld dit is altijd lager dan watt
    peavey 1200w ook geen rms vermeld met deze zul je het zeker niet redden.

LET GOED OP OF HET OVER WATT OF WATT RMS GAAT ZIJN NIET GELIJK AAN ELKAAR.

mvg

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

edit:
      ik weet niet wat je budget is maar wat vind je van deze:
      Ram Audio BUX 2 MK2 3.0 Vanaf E 800,- prijsvergelijking goedkoopste

mvg

ps wil je jouw profiel invullen

Comment

• jeroent83
        • May 2008
        • 11

Bedankt voor je reactie. de gene die je voorsteld ziet er goed uit echter ver boven mijn buget, daarom ben ik ook naar 2e hands aan het kijken.

de subwoofer is zeflbouw en bestaat uit 2 x 15" Eminence Kappa LFA speakers.

Ik was in de veronderstelling dat Peavey RMS vermogens op gaf.

Comment

• laptop
          • Jan 2009
          • 187

die peavey heb ik na jouw reactie nog een keer opgezocht, verschillende sites bekeken, allemaal 1200 watt

maar misschien is het een idee om eerst bij een aantal web shops te kijken naar versterkers die je bevallen en dan later op 2dehands sites te kijken of er 1 van op staat.

mvg

Comment

• jeroent83
            • May 2008
            • 11

versterker

ik heb de orginele manual van de Peavy gevonden daar staat toch in 1200 W RMS

hier staat hij: http://www.retrevo.com/d/ds/progress...4db71dadb96146

bij de Dap kan ik het inderdaad niet terug vinden.
            maar ik dacht dat er hierm mischien meer mensen ervaring hebben met dit soort verstekers.

Comment

• laptop
              • Jan 2009
              • 187

de link doet het bij mij niet

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Originally posted by laptop
                dap geeft 1800w staat geen rms bij vermeld dit is altijd lager dan watt

LET GOED OP OF HET OVER WATT OF WATT RMS GAAT ZIJN NIET GELIJK AAN ELKAAR.
                Dat met die klok en die klepel hè...

Het is leuk dat je iemand anders probeert te helpen, maar stuur hem dan niet met zo'n quote het riet in, want daar schiet hij niet zoveel mee op.

De sub is 1200 Watt RMS, wil je daar een beetje goed gebruik van kunnen maken zet je hier een versterker op van ongeveer 1,8kW op. Let er dus wel op dat dit vermogen bij een weerstand van 4 ohm opgebracht moet kunnen worden. De DAP versterker zal dus heus wel goed gaan, de vraag is echter of je een DAP-versterker wilt...

Comment

• laptop
                  • Jan 2009
                  • 187

@4uss: je hebt gelijk dat ik dat beter had kunnen uitleggen

mvg

Comment

• EVfreak
                    • Jan 2006
                    • 146

Waarom kijk je niet voor een tweedehands QSC RMX of zoiets? Een RMX1850hd lijkt mij ideaal,of een RMX2450. De laatste zou ik echter alleen nemen als je het zelf beheerd en goed weet wat je aan het doen bent,hij leverd een slordige 2400Wrms/4Ohm in brug.De RMX1850hd leverd een 1800Wrms/4Ohm in brug en is afgestemd voor lage belastingen (2X2Ohm stereo of 4Ohm in brug) Ik heb zelf RMXen gehad en heb daar enkel goede ervaringen mee,filtertjes en alles op.
                    Last edited by EVfreak; 19-02-09, 17:33.

Comment

• jeroent83
                      • May 2008
                      • 11

versterker

hey bedankt voor jullie reactie. ik zit echter met mijn buget van 250 euro. daarom zoek ik een goede twee de hands.

ik heb nog een optie erbij gekregen dit is een JBL 6290. die zou eventueel ook wel kunnen. maar ik dacht zelf dat een Peavey zwaar werd gewardeerd als versterker.

Tevens vind ik die QCS te veel weg hebben van die bEringer, zelfs geruchten gehoord dat dit eigenljk bijna het zelfde is. correct me if wrong...

en met Behringer heb ik geen goede ervaring.

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Behringer doet het vind ik persoonlijk vrij aardig met hun versterkers. Zeker voor de prijs.
                        Maar op het uiterlijk na zijn de behringer en QSC niet bepaald te vergelijken. QSC is niet voor niets een stuk duurder. Kwaliteit ligt gewoon stukken hoger.
                        Kijk eens op de snuffelsite van J&H, misschien staat daar nog een leuke 2e hands versterker te koop.

Groeten Jasper
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

QCS zou kunnen -ken ik niet- maar QSC zeker niet!
                          Misschien dat behringer een keer een indeling of zoiets afgekeken heeft, maar daar houd het ook wel op. 'T zijn no niet bepaalt vergelijkbare merken...

Ik ga nu voor jou (helemaal gratis) tweedehands site's afsnuffelen en kijken of ik nog wat leuks tegen kom.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Begrijp ik het trouwens goed dat je één sub hebt?

Deze zou je dan in de bridge @ 4ohm aan kunnen sturen, waardoor je een veel minder zware versterker nodig hebt dan een versterker met tweemaal 1200W op 4 ohm.
                            Het nadeel daarvan is dat je in de toekomst, als je nog een sub koopt of een zwaardere, weinig mogelijkheden hebt dan een nieuwe versterker kopen.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Originally posted by 4AC
                              QCS zou kunnen -ken ik niet- maar QSC zeker niet!
                              Misschien dat behringer een keer een indeling of zoiets afgekeken heeft, maar daar houd het ook wel op. 'T zijn no niet bepaalt vergelijkbare merken...

Ik ga nu voor jou (helemaal gratis) tweedehands site's afsnuffelen en kijken of ik nog wat leuks tegen kom.
                              Psst! Verzin je eigen verhaaltje.. ^^
                              ik help je wel even met zoeken om deze langdradige donderdagavond door te komen, word tijd voor carnaval!
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...