Te weinig stroomsterkte

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Te weinig stroomsterkte

Hallo allemaal.

Ik heb een discoschuurtje waar één stroomgroep inzit

ik heb een versterker van 500 watt, 4 parren van 300 watt, een rookmachine van 350 watt, een dmx dataflower van 350 watt en nog ongeveer 500 watt voor de rest. Ik begin het idee te krijgen dat ik bijna aan het limiet zit(2500 w?), want als ik de dataflower dmx aanstuur, werkt dat alleen maar als de versterker, de rookmachine en de laptopvoeding uitstaan...

Hoe kan ik dit het beste oplossen? evt met krachtstroom?

m.v.g. Niels
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Onderstaande tekst,bron Rustbuster.nl (scheelt mij typen, zucht..)

En via de zoekfunctie: http://www.licht-geluid.nl/forum/tec...-woonhuis.html

De elektriciteit die we thuis gebruiken heeft een spanning van 230 volt (voorheen was dat 220 Volt). Thuis is dat maximaal 16 Ampère. Volgens de wet van Ohm levert ons dat een 'vermogen' van 220 x 16 = 3520 Watt

Aanleg
    In vrijwel elk huis komt gewoon krachtstroom binnen in de meterkast. Wil je een krachtstroom stopcontact hebben dan kan dat dus bijna altijd. Alleen moet er dan door een installateur een extra aansluiting worden gemaakt. Je hebt er ook een aparte meter voor nodig. En daar ontstaat tegenwoordig soms een probleem.
    Het veranderen van de huisinstallatie moet door een erkend installateur geschieden. Alleen hij kan namelijk de aanvraag voor u doen om de meter om te bouwen. Het energiebedrijf accepteert dit niet van een particulier of beunhaas. Simpel gezegd: de meter en alles eronder is van het elektriciteitsbedrijf. De rest van de stoppenkast en de bedrading zijn een klus voor de installateur. Een bijkomend probleem is het volgende: Bij het veranderen van uw installatie wordt de installateur verantwoordelijk voor de hele installatie. Hij kan dus aansprakelijk worden gesteld voor schades die ontstaan door onvolkomenheden in de installatie (brand door kortsluiting b.v.). Als hij dus slim is zal hij ook de rest van de installatie keuren. Eventuele reparaties komen uiteraard voor uw rekening. Als u nooit hebt zelf hebt zitten prutsen niet zo'n groot probleem: heeft u echter een extra kamertje bijgebouwd met een installatie van tweelingsnoer dan zal hij daar zeker geen genoegen mee nemen. Wat dus een krachtaansluiting kost is op voorhand niet direct te zeggen.

U dient in elk geval rekening te houden met het volgende:[LIST][*]Energiebedrijf:[/LIST][INDENT][INDENT]Deze heeft meestal een vast tarief voor de ombouw van hun kant.
    Ook wordt meestal het basistarief verhoogd.

[/INDENT][/INDENT][LIST][*]Installateur:[/LIST][INDENT][INDENT]Ombouw van de meterkast: minimaal bijplaatsen van een 3 coupse kast.
    Tevens vaak aanpassen van de rest: b.v. bijplaatsen of vervangen van een aardlekschakelaar.

[/INDENT][/INDENT][INDENT][INDENT]Aanleg van de kabel naar de werkplaats: Dit wordt een 5 aderige kabel (2,5 mm2) of als de kabel door de grond moet een 4 aderige Kaskabel (met een stalen mantel) ook meestal 2,5 mm2. Bij zeer lange kabels kan het zijn dat de diameter van de kabel nog hoger gekozen moet worden.
    [/INDENT][/INDENT][INDENT][INDENT]Eventueel "APK waardig" maken van de rest van de installatie
    [/INDENT][/INDENT]
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Als het woonhuis een 3-fasen-aansluiting op het net heeft, dan is dat een mogelijkheid ja. Maar aangezien dit waarschijnlijk niet zo is, is 1 of 2 groepjes bijplaatsen waarschijnlijk een simpelere oplossing. Hou daarbij wel in de gaten dat er ook nog zoiets als een hoofdzekering in de meterkast zit!!
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by nls-nls
        want als ik de dataflower dmx aanstuur, werkt dat alleen maar als de versterker, de rookmachine en de laptopvoeding uitstaan...
        Dat klinkt niet alsof je een voedingsprobleem hebt... Als dat het geval zou zijn zou je groep er wel uit klappen (optelling van jou vermogens komt op een max. van 2900 watt, moet op een 16 A groepje prima kunnen).

Wat wel zou kunnen (bijvoorbeeld) is dat de kabel naar je discoschuurtje (blij dat mijn buurman dat nog niet bedacht heeft) te dun en/of te lang is waardoor je bij het aanzetten van meer verbruikers steeds minder spanning overhoud waardoor je dataflower het niet meer snapt.
        Mijn eerste tip: meet je netspanning eens met een multimeter en kijk wat er gebeurt.

Tip2: houd je postings over 1 onderwerp bij elkaar... je hebt nu 2 posts lopen waarin je in beide vraagt waarom dit niet werkt. Dat wekt verwarring.

Uit je andere post:
        ok, het werkt nu wel, IN HUIS

als ik naar me discoschuur ga, zoder iets aan te passen dan werkt het niet, behalve als ik de laptopvoeding uit het stopkontakt haal...?

kan dat liggen aan te weinig voeding op het stopkontakt?
        Denk dan eerder dat het ligt aan een probleem met je bekabeling in je schuur. Gebruik je dezelfde DMX kabel? hangt je flower aan een stuk geaard pijp? is je stopkontakt in huis geaard?.... zoek de verschillen en je hebt het antwoord
        Last edited by SoundOfSilence; 19-02-09, 16:57.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• nls-nls
          • Dec 2008
          • 128

ik heb gewoon even de dataflower en de laptop rechtstreeks op het stopkontakt aangesloten, maar het werkt gewoon niet....

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

ik heb gewoon even de dataflower en de laptop rechtstreeks op het stopkontakt aangesloten, maar het werkt gewoon niet....
            En als je de rest nou eens uitzet?

Comment

• nls-nls
              • Dec 2008
              • 128

nog niks...

maar dan ligt het dus niet aan de stroomsterkte

Comment

• nls-nls
                • Dec 2008
                • 128

Ik weet nu al iets meer,

Als ik in huis de set (laptop,dongel,dataflower) aansluit, werkt het perfect, maar sluit ik de set op PRECIES dezelfde manier aan in me schuur, dan doet de dmx modus t niet... echt niet. zelfs niet met de versterkers en andere lampen uit...

iemand n iedee?

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Ik weet nu al iets meer,

Als ik in huis de set (laptop,dongel,dataflower) aansluit, werkt het perfect, maar sluit ik de set op PRECIES dezelfde manier aan in me schuur, dan doet de dmx modus t niet... echt niet. zelfs niet met de versterkers en andere lampen uit...

iemand n iedee?
                  te weinig spanning, of slechte aarde.

spanning kun je meten met een voltmeter, de aarde met een universeelmeter.

Comment

• Bartje2012
                    • Aug 2008
                    • 93

Originally posted by SoundOfSilence
                    (optelling van jou vermogens komt op een max. van 2900 watt, moet op een 16 A groepje prima kunnen).
                    niet bijdehand bedoeld hoor maar een 500 watt versterker betekent volgens mij niet dat ie ook 500 watt aan stroom trekt

En vraagje aan de TS: hoe lang is je dmx kabel? en als ie lang is zit er een terminator aan het einde?

Verder kan ik idd alleen maar adviseren even je voltage te meten... die kan onstabiel zijn en problemen opleveren. Zo kon ik bv laatst een versterker niet uit de thermische beveiliging krijgen omdat door een te laag-onstabiel voltage de beveiliging zichzelf niet uitschakelde.

edit: ik bedoelde natuurlijk geen eliminator maar een terminator, bedankt SoS, zit nog aan de koffie :P
                    Last edited by Bartje2012; 24-02-09, 13:04.

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by Bartje2012
                      niet bijdehand bedoeld hoor maar een 500 watt versterker betekent volgens mij niet dat ie ook 500 watt aan stroom trekt hoor

En vraagje aan de TS: hoe lang is je dmx kabel? en als ie lang is zit er een eliminator aan het einde?

Verder kan ik idd alleen maar adviseren even je voltage te meten... die kan onstabiel zijn en problemen opleveren. Zo kon ik bv laatst een versterker niet uit de thermische beveiliging krijgen omdat door een te laag-onstabiel voltage de beveiliging zichzelf niet uitschakelde.
                      Duh.... tuurlijk niet, een 500 watt versterker kan makkelijk 1kW trekken (mits op vol vermogen gebruikt en rendement van 50% ). Maar hij kan ook 50 watt trekken en dat is in zijn schuur veel aannemelijker.

Ging om het idee, en het idee is dat met zijn lijstje je het vrij makkelijk op 1 groepje kan halen (mits goed aangelegd natuurlijk)

Eliminator? Afsluitweerstand of terminator bedoel je?

In huis ongeaard stopcontact en in de schuur wel geaard? Of andersom?

Nogmaals, zoek (meet) de verschillen en je weet waar het aan ligt
                      Last edited by SoundOfSilence; 24-02-09, 13:05.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...