2 x RCF subs van 2000W door laten branden , wat deed ik verkeerd??????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mopetfritse
    • Feb 2009
    • 11

2 x RCF subs van 2000W door laten branden , wat deed ik verkeerd??????

Tijdens inregelen van een van mn geluidsets heb ik de bijna nieuwe subs in een DB cloonkast (hoorngevouwen) in rook op zien gaan

wat heb ik verkeerd gedaan ????????

versterkers Dynacord L1600 bridged ( gebruikte hier voor gebrugde S1200 , maar die gingen snell staan trippen)
    cossover van dynacord 230

de stoomvoorzienning was wat aan de lage kant
    de topkastjes ( 4 x art 300 van RCF ) gingen ook een paar x door de limmiter , ook bij minder volume

de subs waarvan er twee opgerookt zijn en niets meer van zich laten horen , en de andere twee ruiken ook lekker naar verbrande lak , dus moeten ook vervangen worden

wil de set weer opniew met speakers voor zien , dat doe zeer in de budgetering , maar wil niet nog zo,n foutje bedankt maken

bvd René
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Wat noem jij "inregelen"?

Subsonic filter gebruikt? Clip-LEDs in de gaten gehouden? Geen blokgolf op de speakers geperst?
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Bartje2012
      • Aug 2008
      • 93

Model van de speaker? kan je de specs even checken
      klinkt als ongeveer zelfde verhaal als wat afgelopen weekend bij mij gebeurt is.
      Te heet! kan verschillende oorzaken hebben. Niet goed luchtdicht, verkeerd model speaker, verkeerde afmeting van je kloon kastjes etc...

Comment

• royudo
        • Oct 2003
        • 17

klinkt mij bekent in de oren dit hebben wij ook al een keer gehad dan met andere subs (logic systems ook 2000 w) bij ons was het probleem de versterker ook wij hadden een l1600 bridge het blijkt dat deze amp als hij het niet helemaal meer kan trekken of te hard wordt in gestuurd een blok spanning gaat uitsturen en daar kunnen niet veel speakers tegen dus ik denk dat je het probleem daar moet zoeken wat wij hebben gedaan is alle dynacord L1600 vervangen voor lab fp6400 ben je in 1 keer klaar en heb je er in ieder geval een goede amp achter staan die niet zomaar je set er uit laat knallen

succes er mee

Comment

• mopetfritse
          • Feb 2009
          • 11

Originally posted by royudo
          klinkt mij bekent in de oren dit hebben wij ook al een keer gehad dan met andere subs (logic systems ook 2000 w) bij ons was het probleem de versterker ook wij hadden een l1600 bridge het blijkt dat deze amp als hij het niet helemaal meer kan trekken of te hard wordt in gestuurd een blok spanning gaat uitsturen en daar kunnen niet veel speakers tegen dus ik denk dat je het probleem daar moet zoeken wat wij hebben gedaan is alle dynacord L1600 vervangen voor lab fp6400 ben je in 1 keer klaar en heb je er in ieder geval een goede amp achter staan die niet zomaar je set er uit laat knallen

succes er mee

Thanks , klinkt aannemelijk , kun je blok spanning voorkomen ? de S1200 die we daarvoor gebruikten gingen getript staan , en lieten dan de speakers met rust ? doet de L1600 dat niet ???? de limmiter staat op quick , die zou dan in deze gevallen moeten afschakelen toch ?

mvg Rene

Comment

• mopetfritse
            • Feb 2009
            • 11

Originally posted by JeroenVDV
            Wat noem jij "inregelen"?

Subsonic filter gebruikt? Clip-LEDs in de gaten gehouden? Geen blokgolf op de speakers geperst?

thanks voor de reactie,
            ik ben nog niet goed in deze techniek ingevoerd dus kun je mij alles wijs maken
            het inregelen hield alleen in dat ik op gevoel , de hoog , laag en subs had afgesteld , zodat hij lekker klonk , ging erg hard moet ik toe geven , tot het voorbij was

ik wil nu mijn setje zo modificeren dat het bij max gebruik heel blijft , dus moet er veiligheden in bouwen , en die info hoopte ik hier te krijgen , daar door mijn ontwetendheid nu zo,n 1200,00 euries ex de btw in rook heb zien opgaan , wat ik liever niet nog een x doe .

Mij werd verteld dat bepaalde mp3 muziek , mits gedownlowd , door kwaadwillende fritsen zo gemodificeerd zou kunnen worden , dat dit soort acties ook gebeuren , is dit bekent ??

mvg Rene
            Last edited by mopetfritse; 06-03-09, 10:23.

Comment

• mopetfritse
              • Feb 2009
              • 11

Originally posted by mopetfritse
              Thanks , klinkt aannemelijk , kun je blok spanning voorkomen ? de S1200 die we daarvoor gebruikten gingen getript staan , en lieten dan de speakers met rust ? doet de L1600 dat niet ???? de limmiter staat op quick , die zou dan in deze gevallen moeten afschakelen toch ?

mvg Rene
              Gebruik je deze fp6400 versterker , gebrugd voor 1 dubbel speaker 2000W,
              of 1 x fp6400 voor 2 boxen (met 2x 1000w speakers)

Comment

Working...