Flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timverhagen
    • Feb 2009
    • 31

Flightcase

hoi

ik heb 2 genesis scans van showtec.
    ik heb rond ziten zoeken op internet naar flightcases voor de genesis scan of een andere case waar die in kan maar niet gevonden.
    heeft hier iemand een goede bouwtekening voor een case voor een genesis scan?
    alvast bedankt

tim
    vertaal: ik gaf mijn hond een vogel
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Niet vervelend bedoeld maar voor een scan die inkoop 150 euro kost, zou ik geen flightcase maken.

De regel die ik aan hou is 10 a 12 % van het aankoopbedrag, zo duur mag de flightcase zijn. Voor een artikel wat 150 euro kost zou ik geen flightcase maken.

Maak een meatrack, daar doe je je parretjes in en je scans en nog wat andere meuk...
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Dus voor een mixer van 500 euro maak jij geen flightcase, aangezien je die nooit voor 50 euro kunt maken? Lijkt me een vreemde stelregel. Denk dat jij in een iets andere prijsklasse zit dan de TS.
      Hoewel ik het wel met je eens ben dat je voor het geld dat je zometeen kwijt bent aan je flightcases net zo goed een nieuwe scanner kunt kopen. De kans dat je scanner kapot gaat is natuurlijk vele malen kleiner als hij in een flightcase zit maar als je er fatsoenlijk mee omgaat (lees: niet er mee gooit) zal hij het ook wel zonder case redden.

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

De stelregel van geenstijl21 volgend zou je een spiegelbol nooit in een flightcase zien, een plasmascherm ook niet.

Kisten zorgen niet alleen voor langere levensduur, ook het stapelen van spullen met transport wordt vele malen makkelijker.
        Daarnaast heb je minder snel krassen, deuken en andere beschadigingen.

Met een kistje voor een 50cm spiegelbol doen we tien jaar, met zo'n bolletje meestal nog geen twee jaar
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Originally posted by moderator
          De stelregel van geenstijl21 volgend zou je een spiegelbol nooit in een flightcase zien, een plasmascherm ook niet.

Kisten zorgen niet alleen voor langere levensduur, ook het stapelen van spullen met transport wordt vele malen makkelijker.
          Daarnaast heb je minder snel krassen, deuken en andere beschadigingen.

Met een kistje voor een 50cm spiegelbol doen we tien jaar, met zo'n bolletje meestal nog geen twee jaar
          Een spiegelbol heeft altijd dezelfde afmeting, zo'n scan niet....

Wil niet uitgebreidt over de levensduur en hoe lang de scan nog te verkrijgen is.... maar over tien jaar zeker niet. Wat is er mis met een meatrack. Zie het nut echt niet van een flightcase die bijna even duur is als de flightcase.....

Uiteraard gaan regels niet altijd op, maar als uitgangspunt hou ik de 10% zeker aan

Comment

• Roelande
            • Jan 2009
            • 140

ik heb 2 munitiekisten gekocht voor €50 voor de twee en binnenin bekleed met schuimstof.

tussen de scans wat extra schuimstof steken en ze zitten stevig vast...

voorlopig zitten er nog maar 4 scanners in maar er is plek voor 8...

Als je de som maakt : 8x 190 euro per scanner = 1500 euro, terwijl de kisten 80 euro gekost hebben (+bescherming).

Dus misschien is het dan beter dat je een grotere kist neemt dan ze elk appart te kisten...

edit: je moet wel wat geluk hebben dat je scans per vier ofzo in die kisten passen :-)
            Last edited by Roelande; 27-02-09, 09:51.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Al mijn Antari F-80 smokertjes zitten in apparte kistjes.
              De smoker kost 30 euro.. (Kistje meer dan het dubbele ervan)

Een spiegelbol van 200 cm kost ook een euro of 2000. Denk dat de flightcase zelfs nog wel duurder is..

Ontopic: ik weet dat Eurolite ooit een mooie kist op de markt heeft gebracht voor haar TS7 scans en dergelijke. Misschien passen ze daar in?
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

ik heb nog wel eens z'n 2 meter bolletje case opgeknapt volgens mij, was dr een met een heftruck ingereden...

die stelling hiervoor vind ik gewoon onzin, een case is gewoon het behoud van je spullen of het nou iets is van 50 euro of 50,000....als jij op klus komt en het is stuk heb je gewoon een probleem...

maar om te bezuinigen op een case kan je er voor kiezen om dingen bij elkaar in een case te doen, mischien wil je er nog wel 2 en is het makkelijk om een case te bouwen waar er meteen 4 in passen

ook zit er verschil tussen lichte en zware profielen en in hout diktes

Comment

• DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

En als je toch min of meer de regel wil volgen...
                  Maak zelf een kist, geen echte flightcase, maar gewoon een houten bak met deksel...

grtzzz DJ nn
                  ... the sound of silence...

Comment

• timverhagen
                    • Feb 2009
                    • 31

Originally posted by geenstijl21
                    Niet vervelend bedoeld maar voor een scan die inkoop 150 euro kost, zou ik geen flightcase maken.

De regel die ik aan hou is 10 a 12 % van het aankoopbedrag, zo duur mag de flightcase zijn. Voor een artikel wat 150 euro kost zou ik geen flightcase maken.

Maak een meatrack, daar doe je je parretjes in en je scans en nog wat andere meuk...
                    inkoop prijs van de scan weet ik niet maar de scans zelf zijn 250 euro per stuk.

srry voor de late reactie.
                    vertaal: ik gaf mijn hond een vogel

Comment

• @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

Ehmmm, mijn DM1000 kost ongeveer netto €4400,-. Hier zit een kist omheen van €1050,- Dus plm 24%. Ben ik een domme lul of moet ik hem voortaan maar los achterin gooien?

@lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• geenstijl21
                        • Jan 2008
                        • 462

Originally posted by @lex
                        Ehmmm, mijn DM1000 kost ongeveer netto €4400,-. Hier zit een kist omheen van €1050,- Dus plm 24%. Ben ik een domme lul of moet ik hem voortaan maar los achterin gooien?

@lex
                        Euuh Alex, het maakt mij niet uit wat je met die DM1000 doet...wat mij betreft eet je hem op.Maar heb je alleen de DM1000 in een flightcase??? of zit daar ook een W4 aansluiting in, misschien nog een ander apparaat, infrastructuur etc....

Veel mensen zijn in de "evenementensector" hobby matig bezig....Die hebben geen gedachten achter de kosten van een flightcase. Ik wel.....Deze regel is voor mij erg vruchtbaar geweest, ik pas deze regel ongeveer 7 jaar al toe en ik ga daar zeker niet van afwijken(totaal geen reden toe). Ik monitor regelmatig hoe "gezond" ik bezig ben met de verhuurspullen en tot nu toe gaat dat erg goed en weet ik de kosten in de hand te houden en ik maak aardig wat rendement.

En uiteraard zijn er regels om gebroken te worden. Maar ik ga niet lukraak flightcases bestellen zonder daar een gezonde formule bij te hebben.
                        Last edited by geenstijl21; 05-03-09, 14:17.

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

Euuh Alex, het maakt mij niet uit wat je met die DM1000 doet...wat mij betreft eet je hem op.Maar heb je alleen de DM1000 in een flightcase??? of zit daar ook een W4 aansluiting in, misschien nog een ander apparaat, infrastructuur etc....

Veel mensen zijn in de "evenementensector" hobby matig bezig....Die hebben geen gedachten achter de kosten van een flightcase. Ik wel.....Deze regel is voor mij erg vruchtbaar geweest, ik pas deze regel ongeveer 7 jaar al toe en ik ga daar zeker niet van afwijken(totaal geen reden toe). Ik monitor regelmatig hoe "gezond" ik bezig ben met de verhuurspullen en tot nu toe gaat dat erg goed en weet ik de kosten in de hand te houden en ik maak aardig wat rendement.

En uiteraard zijn er regels om gebroken te worden. Maar ik ga niet lukraak flightcases bestellen zonder daar een gezonde formule bij te hebben.

Jij loopt dus 20 keer heen en weer om je microfoonstatieven uit de bus te halen en naar het podium te slepen? Is trouwens dan ook best een tering rommel in je bus; immers een microfoon kost ook ergens tussen de 50 en 250 euro

pff je krachtverdeler ligt los in de bus, een cdspeler, je losse eq ook, Dat ene processortje dat je alsback-up hebt ook, enz enz.....

laten we niet overdrijven.

Een flightcase is ter bescherming, dan wel vergemakkelijken van het transporteren, opslaan van je spullen.

Voorbeeld: een los statief kost de wereld niet, echter gebruik je een tas die net zo duur is als een statief zelf wanneer je 2 statiefjes meeneemt en een flightcase als je een zooi statieven meeneemt.

Je eitjes en trusspennen met hamer stop je ook niet in een zak, maar heb je netjes een case voor waarin in een oogopslag is te zien welke eitjes en pennen je nog hebt. Heb je een hoop gemak van.

Dit is met tal van spullen zo.

Het maakt het werk gemakkelijker.

Ik kan me echter ook wel zaken voorstellen die men niet in een case stopt. Heb je bijvoorbeeld wat van die effectjes van een paar tientjes, die verhuur of gebruik je zelden, dan hang je die bij in de bus. Klaar.

Een dj die echter zuinig is op zn drive-in kan ik mij goed voorstellen dat ie er wel een kistje omheen wil hebben.
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• geenstijl21
                            • Jan 2008
                            • 462

Originally posted by Watt Xtra
                            Jij loopt dus 20 keer heen en weer om je microfoonstatieven uit de bus te halen en naar het podium te slepen? Is trouwens dan ook best een tering rommel in je bus; immers een microfoon kost ook ergens tussen de 50 en 250 euro

pff je krachtverdeler ligt los in de bus, een cdspeler, je losse eq ook, Dat ene processortje dat je alsback-up hebt ook, enz enz.....

laten we niet overdrijven.

Een flightcase is ter bescherming, dan wel vergemakkelijken van het transporteren, opslaan van je spullen.

Voorbeeld: een los statief kost de wereld niet, echter gebruik je een tas die net zo duur is als een statief zelf wanneer je 2 statiefjes meeneemt en een flightcase als je een zooi statieven meeneemt.

Je eitjes en trusspennen met hamer stop je ook niet in een zak, maar heb je netjes een case voor waarin in een oogopslag is te zien welke eitjes en pennen je nog hebt. Heb je een hoop gemak van.

Dit is met tal van spullen zo.

Het maakt het werk gemakkelijker.

Ik kan me echter ook wel zaken voorstellen die men niet in een case stopt. Heb je bijvoorbeeld wat van die effectjes van een paar tientjes, die verhuur of gebruik je zelden, dan hang je die bij in de bus. Klaar.

Een dj die echter zuinig is op zn drive-in kan ik mij goed voorstellen dat ie er wel een kistje omheen wil hebben.
                            Mijn laatste post hierin, zucht steun kreun....

Misschien zijn de spullen die ik gebruik net iets duurder en heb ik flightcases waar 20 microfoonstatieven en 4 lsp statieven ingaan....Microfoons zitten met 20'en in een lade en daarboven patchkabels, di's etc....EQ's, cd spelers, compressors in racken, pennen zitten met z'n 150 in flightcase incl koperen hamer....

En neem ik mic's los mee in een etui, dan gaan ze tezamen met di's en kabels los mee in flightcasekoffer dan gaat de regel nog steeds op.

Werk je met budget spullen dan kom je misschien aan 20% van het aankoopbedrag. Het gaat er nogmaals om dat je voor jezelf een regel bedenkt hoe duur je flightcases mag gaan worden!!!!!!!! Ik keur het zeker niet af als iemand een fortuin uitgeeft aan flightcases, het is mijn bedrijfsvoering zeker niet....

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

geen stijl21 ik snap het allemaal wel hoor. Was ook niet aanvallend bedoelt.

Vandaar mijn voorbeelden ook. En bij de wat grotere verhuurders, of in ieder geval verhuurders die niet alleen zelf met spullen op pad gaan dan zitten er inderdaad meerdere spullen bij elkaar in.

Maar ook voor budget spullen geldt, is de DJ heel zuinig op zn spulletjes dan is een flightcase juist wel geschikt, ook al kost het de helft van de apparatuur zelf.

Vandaar mijn voorbeeld over de effectjes, jij en ik zullen ze los bij in de bus hangen of bij in een par-kar. Een drive-in maakt er misschien juist wel een case voor.

Ik heb zelfs mn losse cdspelers in een rackje zitten, kosten misschien wel het dubbele van wat de cdspeler heeft gekost :P Ze gaan echter gewoon vaak weg en dan is zn rackje eromheen wel zo prettig.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...