geluidssysteem controleren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

De Pro serie heeft achterop een 8 pins connector zitten die dient als insert-punt. Hier waren vroegah fasedraaiers voor verkrijgbaar. Ik vind dit zelf de mooiste oplossing omdat de versterker zo aan de gangbare standaard voldoet. Minste kans op fuckups tijdens uitwisselingen dus...

Mischien dat TM Audio als importeur zijnde je deze kan leveren.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Je kan je kabels allemaal gewoon laten, en in je instelling op je driverack je faze toch ook omdraaien!

Comment

• Zero
        • Oct 2005
        • 42

ik wist niet dat de driverack PA dat kon.
        weet je toevallig ook waar ik die instelling kan vinden? ik ben die nog niet tegengekomen...

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by Zero
          ik wist niet dat de driverack PA dat kon.
          weet je toevallig ook waar ik die instelling kan vinden? ik ben die nog niet tegengekomen...
          Niet aanwezig op de drive-rack-pa!
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Ik heb hier ook een paar Crest Pro's staan, staat op de achterkant inderdaad dat pen 3 hot is, maar is intern verandert naar 2 hot.

Dus misschien toch handig om even te checken.

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Heb je SMAART of SAT-live tot je beschikking ? zo ja kun je gewoon door meten of de polariteit (geen fase) goed staat per speaker .
              Let wel op bij filtering vanuit het drive rack kan je fase 180 graden gedraaid zijn (in het geval van een 4de orde LR filter) .

Comment

• Zero
                • Oct 2005
                • 42

@hugovanmeijeren :
                dat zal ik inderdaad moeten checken, hoe doe ik dat het best ?
                cd-speler rechtstreeks op de ingangen van de versterker, speaker op de uitgang, cdtje opzetten en kijken/voelen of de speaker "uit" beweegt ?
                of versterker opendraaien (ben ik wel niet vertrouwd mee)??

@Timo Beckman :
                ik heb geen van beide ter beschikking

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by Timo Beckman
                  Heb je SMAART of SAT-live tot je beschikking ? zo ja kun je gewoon door meten of de polariteit (geen fase) goed staat per speaker .
                  Let wel op bij filtering vanuit het drive rack kan je fase 180 graden gedraaid zijn (in het geval van een 4de orde LR filter) .
                  Even een kleine correctie:
                  Filters hebben een faseverschuiving van 90 graden per orde tov elkaar!
                  Dus 2e orde = 180 graden; 3e orde =270 en 4e orde=360 graden (dus in fase, maar grotere groepslooptijd..

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Norbert
                    • Sep 2004
                    • 9

Ik heb in het verleden veel geluid in horeca zaken geinstalleerd.
                    Als je meerdere zalen en verschillende merken versterkers/mengpanelen/crossovers door elkaar toepast is het meten met een fase tester de enige juiste manier. Heb hier veel fouten van andere bedrijven mee opgelost. Ook speakerfabrikanten maken bedradingsfouten in de kasten, collega's maken een kruising in de laagaansluiting, van alles heb ik voorbij zien komen. Ik heb zelf ooit ook een fasetester zelf gemaakt met een schema uit elektuur, werkt ook goed
                    Meten is nog steeds weten, een goed stuk gereedschap voor de prof, net zo onmisbaar als een universeelmeter.
                    Stroom blijft spanning

Comment

• SjoerdOptLand
                      • Jul 2003
                      • 261

In dit monitorhandboek wordt ook grote nadruk gelegd op het fase-probleem. Wellicht zinvol om eens door te lezen, omdat ook de symptomen van een faseprobleem worden benoemd.

(En verder nog een paar zeer herkenbare opmerkingen over gezond wantrouwen tegenover wat mensen claimen en mensen met grote piemels, pardon mengtafels...)

Groeten,
                      Sjoerd

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Originally posted by SPS
                        Even een kleine correctie:
                        Filters hebben een faseverschuiving van 90 graden per orde tov elkaar!
                        Dus 2e orde = 180 graden; 3e orde =270 en 4e orde=360 graden (dus in fase, maar grotere groepslooptijd..

Paul
                        U heeft gelijk

Comment

Working...