3 Apparaten op 1 kanaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PdeRooij
    • Apr 2009
    • 11

3 Apparaten op 1 kanaal

Ik heb 3 verschillende apparaten in mijn tape rack zitten, tascam flashkaart speler, tascam MD-350, en tascam MD CD combi, die wil ik allemaal op 1 kanaal hebben op mijn mentafel, nu heb ik hiervoor een kabel gemaakt van 2 jacks naar 3x dubbele tulp, de flashkaart speler en de losse MD speler werken prima, echter het uitgangssignaal van de gecombineerde output van de MD CD werkt niet met deze kabel, de losse outputs van deze combi speler werken wel met deze kabel, als ik gewoon een losse tulp pak en deze aansluit op de gecombineerde output werkt het wel gewoon, ik vind het zeer vaag dat het niet werkt met de kabel die ik heb gemaakt, iemand ideeën wat dit kan zijn ? Alvast bedankt voor de reacties !
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Wat je doet is niet verstandig: iedere bron die geluid uitgeeft ziet de uitgang van de andere bronnen als belasting... dit beïnvloedt o.a. je klankkleur. Doe het goed of doe het niet.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• RenéE
      • Oct 2006
      • 291

Overweeg anders eventueel zoiets ertussen te zetten, dan heb je geen last meer van belasting van een uitgang met uitgangsimpedanties van de andere apparaten. Daarnaast kun je, mocht het nodig zijn, de gain onderling ook nog wat bijregelen zodat de apparaten ongeveer even hard binnen komen.
      Last edited by RenéE; 19-04-09, 11:00.

Comment

• PdeRooij
        • Apr 2009
        • 11

Die had ik er inderdaad tussen zitten, toch heb ik het idee dat het geluid daardoor af en toe niet helemaal lekker klinkt, vandaar dat ik daar eigenlijk vanaf wilde en zo'n kabel heb gemaakt.

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Het apparaatje dat RenéE adviseert zal minder vervorming geven dan (wat laserguy al opmerkt) de oplossing die jij gebruikt. Voor 4 à 5 tientjes koop je een tweedehands rackmixertje waarmee je een pre-mix in je rack maakt dat je met een stereokabeltje naar je mixer legt. Kost wat, maar dat touwtje dat je hebt gesoldeerd kost (welliswaar uitgaande van chique pluggen) ook al snel enkele tientjes...

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

Je 2 andere apparaten hebben op hun uitgangen ook een weerstand zitten, deze 3 samen verpesten de boel. Als je dan ook nog eens een van die apparaten uitzet ben je alles kwijt. Maar waarom niet idd een klein mixertje?
            \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• PdeRooij
              • Apr 2009
              • 11

Als dat de beste oplossing is dan ga ik een ander line mixertje aanschaffen, geen DAP meer in ieder geval, iemand iedeeën of ervaring met een goede kwaliteit prijsverhouding mixertje ?

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by PdeRooij
                Als dat de beste oplossing is dan ga ik een ander line mixertje aanschaffen, geen DAP meer in ieder geval, iemand iedeeën of ervaring met een goede kwaliteit prijsverhouding mixertje ?
                MX552 van Behringer. Werkt prima zowel als line mixertje alsook splitter!

Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Aart Rietveld
                  • Aug 2004
                  • 190

Originally posted by SPS
                  MX552 van Behringer. Werkt prima zowel als line mixertje alsook splitter!

Paul.
                  Ik zou de MX882 nemen, de MX552 heb ik nog nooit gezien....
                  De RX1602 is ook nog een optie, heb je gelijk 8 stereo-inputs met ook nog eens een monitor uitgang (ideaal als een soort "pfl"-functie).

Comment

Working...