rookmachine ''knalt''

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

ik ben er achtergekomen dat de schuur twee groepen heeft.

na veel gekut eindelijk gelukt(hele avond en middag bezig...) licht op groep 1 en geluid op groep 2.

PANG... nog steeds. Kan het komen omdat alle kabels in een ruimte dicht op elkaar samenkomen?

Comment

• koentjes
      • Dec 2007
      • 333

Originally posted by renevanh
      Het is een algemeen bekend principe/probleem, de uitleg van SoundOfSilence geeft je de details.
      Daarvoor hoef je niet te weten om welk apparaat het gaat... dat is hele simpele natuurkunde.
      nee dat snap ik ook wel, alleen het is maar al te vaak dat er een topic geopend wordt, met behoorlijk weinig informatie... en dat er dan van alle kanten oplossingen komen, die niet het probleem aanpakken, maar meestal het gevolg.

afijn, ik vroeg ook niet voorniks of het om een z80 oid ging, want die zijn behoorlijk slecht ontstoort, daar zit bijna niks aan elektronica in, en als ik het me goed herinner schakelt de remote direct de pomp aan...

het scheiden op twee groepen heeft als die twee groepen op dezelfde fase zitten trouwens bar weinig nut... je verdeelt dan het vermogen beter, maar storingen blijf je houden.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by koentjes
        het scheiden op twee groepen heeft als die twee groepen op dezelfde fase zitten trouwens bar weinig nut... je verdeelt dan het vermogen beter, maar storingen blijf je houden.
        En ik gok dat dat ook aan de hand is bij TS...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by nls-nls
          ik ben er achtergekomen dat de schuur twee groepen heeft.

na veel gekut eindelijk gelukt(hele avond en middag bezig...) licht op groep 1 en geluid op groep 2.

PANG... nog steeds. Kan het komen omdat alle kabels in een ruimte dicht op elkaar samenkomen?
          Probeer eens een simpel condensatortje over de schakelaar te zetten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Originally posted by koentjes
            Klopt, vandaar ook dat ik krachtstroomverdelers aanbeveelde... heb je (vrij zeker) 3 losse fases te pakken.

Dingen kosten hier op de shop nog geen 20 euro, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• nls-nls
              • Dec 2008
              • 128

hoe werkt die condensator dan, en hoe moet ik hem inbouwen?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by SoundOfSilence
                Klopt, vandaar ook dat ik krachtstroomverdelers aanbeveelde... heb je (vrij zeker) 3 losse fases te pakken.

Dingen kosten hier op de shop nog geen 20 euro, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
                Op zich kan dat wel werken alleen vind ik dat meer gevolg bestrijding, wanneer je dan een keer op een locatie zonder krachtstroom komt heb je alsnog het probleem.
                Originally posted by nls-nls
                hoe werkt die condensator dan, en hoe moet ik hem inbouwen?
                Heel simpel, een condensator van 100 nF soldeer je over de schakelaar waarbij de knal ontstaat. Wel even opletten dat de condensator minimaal 400 V kan hebben anders krijg je twee knallen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by SoundOfSilence
                  ... Dan kun je zonder gekloot gewoon op schucko je apparaten op 380 aansluiten (mits het 3 fase + nul is uiteraard) ...

Maak daar dan even 3 fase + nul + AARDE van!

En denk eraan, de 'blokjes' die soundofsilence voostelt alleen gebruiken als het een 16A wcd is.

Zoals ******** al zei:
                  even een vakbekwaam iemand naar laten kijken/regelen.
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jeroenw
                    • Dec 2003
                    • 216

C-tjes....

Originally posted by MusicXtra
                    Heel simpel, een condensator van 100 nF soldeer je over de schakelaar waarbij de knal ontstaat. Wel even opletten dat de condensator minimaal 400 V kan hebben anders krijg je twee knallen.
                    Dit haal idd de dender van je schakelaar af, echter het voorkomt geen spike tgv de inductieve last. een C-tje plaatsen is helaas geen wonder middel
                    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by Whitefarmer
                      Maak daar dan even 3 fase + nul + AARDE van!
                      Tuurlijk is je aarde fijn, maar als je een driefaseaansluiting hebt zonder nul gaat opsplitsen naar individuele fases niet werken. In de garage loop je het risico dat het een draaistroom-aansluiting is.

En natuurlijk is het fenomeenbestrijding en geen oplossing voor het niet goed functioneren van de rookdoos.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...