asymmetrische monitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • go77
    • Feb 2008
    • 3

asymmetrische monitor

Hallo,

wij maken gebruik van powered monitors met een asymmetrische ingang (Laney). Die zijn aangesloten via de stagebox. De monitors hebben snel last van brom.

Tussen mengpaneel en stagebox loopt zo'n 25 m symmetrische bekabeling.

Ik vraag mij af of er een 'reversed' DI is die van symmetrisch op een nette manier asymmetrisch maakt. Nu leggen we de symmetrische - voor de monitors aan aarde om een asymmetrische aansluiting te krijgen (de simpele, suboptimale manier).

Weet iemand hier antwoord op? En is de kans op brom daarmee minder?
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Een passieve DI in de 'omgekeerde' stand (wel even een verloopje XLR regelen) met de groundlift-switch aan, zo dicht mogelijk bij de monitor in kwestie plaatsen. Zou een hoop moeten schelen.

Met de omgekeerde manier bedoel ik dus de uitgang van de DI als ingang gebruiken, en de ingang als output naar je monitor. Dit werkt dus ook alleen bij passieve DI's (lijntrafo's).

Succes!
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Er zijn ook keurige DI's voor lijn signaal niveaus aan beide zijden.
      Uitgerust met XLR, en/of Jack en RCA (tulp) tegelijk desnoods.
      Voor een paar tientjes al....

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Kick!

Hallo allemaal,

Welke DI´s bedoel je zoal SPS?

En kan ik die in mijn situatie ook gebruiken?

Dit is mijn situatie: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...tml#post512899

Alvast Bedankt, Daan Jonkers.
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by go77
          Hallo,

wij maken gebruik van powered monitors met een asymmetrische ingang (Laney). Die zijn aangesloten via de stagebox. De monitors hebben snel last van brom.

Tussen mengpaneel en stagebox loopt zo'n 25 m symmetrische bekabeling.

Ik vraag mij af of er een 'reversed' DI is die van symmetrisch op een nette manier asymmetrisch maakt. Nu leggen we de symmetrische - voor de monitors aan aarde om een asymmetrische aansluiting te krijgen (de simpele, suboptimale manier).

Weet iemand hier antwoord op? En is de kans op brom daarmee minder?
          Ik denk dat je eens moet kijken naar de lijntrafo LTR-102 van Stageline. Die doet precies wat jij nodig hebt,
          XLR symm in vanaf de mengtafel naar XLR of jack out naar je monitorbox. Verder kun je nog de fase keren als dat nodig is en symm of asymm schakelen.
          Ook te koop als 4-voudig exemplaar in een 1HE unit, LTR-106

Speakertech
          Last edited by speakertech; 25-08-09, 16:01.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...