Sennheiser E602

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Sennheiser E602

Hallo beste mensen,

Ik ben pas verhuist en dan kom je een hoop zooi tegen waarvan je niet eens meer wist dat je het nog had.

Ik heb dus een 602 voor me liggen en de rede dat ik hem niet meer gebruik is dat ie het niet meer goed doet. Nu was ik erg nieuwschierig dus ik heb hem toch maar weer eens aan mń mengtafel gehangen.

De uitkomst is dat als ik mijn alles voluit zet dat ik toch nog een heel zacht signaal krijg.

Als ik de kap eraf haal dan zie ik het membraam zitten.Deze zit op ip een plastic kap gemonteerd en er gaan 2 hele kleine dunne draadjes naar klein print plaatje. Aan deze print zit weer me signaal kabel vast, die weer doorloopt naar de xlr aansluiting

als ik met mijn vingers over het printplaatje wrijf dan hoor het schuiven van mijn vingers door de speakers.

Nu vraag ik me af waar het aan kan liggen?Lijkt me als het membraam stuk is dat ik niks meer doorkrijg? En is het nog te repareren?

Ik heb hem niet direct nodig maar als het voor 20 euro en wat soldeerwerk weer op te lappen is dan doe ik dat graag! iemand vaker geprobeerd een mic te maken? En zijn er bijvoorbeeld onderdeeltjes voor te krijgen??

Is het een onbegonnen klus dan mag iemand hem ophalen als ie nog een nieuw kapje nodig heeft voor ze kickdrum

mvg jens
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Als je met je vingers over een printplaatje wrijft en je versterkt dat uit dan is het logisch dat je allerlei geluiden hoort. Je lichaam heeft namelijk een bepaalde weerstand en zo breng je allerlei contactpunten met elkaar in verbinding die elkaar niet horen te "voelen". Om te concluderen dat een microfoon hierdoor kapot is klopt dus niet.

Verder zou ik niet weten wat er mis is, ik ben geen elektrotechnicus, maar misschien kan het zijn dat de microfoon aan 1 poot hangt en daardoor een volledig signaal mist (of is dit alleen cruciaal bij condensatormicrofoons die van beide pinnen 24 volt DC moeten ontvangen?).

Misschien helpen wat foto's!

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1087

Een microfoon zonder benodigde kennis repareren zou ik niet doen. Misschien denk je het probleem gevonden en opgelost te hebben, halverwege de eerste keer gebruiken: problemen... Wil je echt niet om een paar tientjes voor een vervangende mic te besparen... Toch?

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

Ik concludeer ook niet dat hij kapot is doordat ik vanalles hoor, als ik dr over heen wrijf...Het enige dat ik concludeer is dat ik een signaal hoor.Jouw conclussie is daarop dat dat komt omdat mijn vinger een contact maakt en dat klopt dus idd wat ik zelf dus ook niet wist.

Verder als ik alles voluit zet, doet de mic het dus wel een klein beetje. Wat ik vreemd vind. Je zou toch denken als een membraam stuk is dat de mic niks meer doet.

Ik gebruik verder de 602 nooit, heb toen dr tijd meteen een d112 gekocht en een b52 om van dat gezeur af te zijn.

Maar het zou zonde zijn als ik hem weg gooi en iemend komt een week later van "heeeeyyy voor 10 euro heb je een membraampje en dan doet ie het weer als nieuw" of iemand die zegt "ah das simpel zus en zo en je ben klaar!"

Het is natuurlijk ook altijd leuk om een extra micje te hebben..beetje mee stunten bijv op een floor tom of iet derg..Drum zelf ook een beetje dus vandaar!

mvg jens

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Moeilijk om zo op afstand te bepalen wat er stuk aan is.
          Zit niet zo heel ver bij jou vandaan dus als je een keer in de buurt van Breukelen komt wil ik er wel ff aan meten.
          Mail me maar, mijn adres is wel te vinden via mijn profiel.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...