Schema Soundcraft LX7ii

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Schema Soundcraft LX7ii

Sinds enige tijd heb ik een LX7ii in bezit. Mooie tafel, maar deze heeft een klein mankement.
    De outputmeter (ledjes) van de master doet het namelijk niet, ook niet wanneer er via 'monitor' select een groep of mix geselecteerd wordt. Bij gebruik van PFL doet de outputmeter het wel prima.

In de handleiding van de LX7ii zit een zeer beperkt blockdiagram. Met behulp hiervan heb ik het probleem globaal kunnen localiseren tot het 'monitor select' gebied. Aangezien hier geen enkel detail van beschreven staat in het block diagram, ben ik op zoek naar een veel gedetailleerder diagram, bij voorkeur met nummertjes enz.

Heeft iemand toevallig een diagram voor de LX7ii of weet iemand waar ik dit kan krijgen?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • EL_Loco
    • Nov 2009
    • 87

Originally posted by renevanh
    Sinds enige tijd heb ik een LX7ii in bezit. Mooie tafel, maar deze heeft een klein mankement.
    De outputmeter (ledjes) van de master doet het namelijk niet, ook niet wanneer er via 'monitor' select een groep of mix geselecteerd wordt. Bij gebruik van PFL doet de outputmeter het wel prima.

In de handleiding van de LX7ii zit een zeer beperkt blockdiagram. Met behulp hiervan heb ik het probleem globaal kunnen localiseren tot het 'monitor select' gebied. Aangezien hier geen enkel detail van beschreven staat in het block diagram, ben ik op zoek naar een veel gedetailleerder diagram, bij voorkeur met nummertjes enz.

Heeft iemand toevallig een diagram voor de LX7ii of weet iemand waar ik dit kan krijgen?
    Een email sturen naar de importeur of naar meneer soundcraft zelf?

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Uiteraard al gedaan, maar nog geen reactie van Soundcraft of Audio XL.
      Last edited by renevanh; 09-01-10, 14:08.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ik neem aan dat er wel gewoon signaal uit je master outs komt ?
        Geen sneaky switchje over het hoofd gezien voor meter-assigning oid ?
        Geven beide LED bars geen signaal of slechts één ?

Groetos ... !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Er komt gewoon signaal uit de master (niet uit de koptelefoon uitgang).
          Beide meters zijn inactief (en beide prima actief bij PFL).

Wat betreft de sneaky switches: uiteraard naar gekeken. Als er een is, dan zit ie wel heel goed verstopt, niet op de mixer in ieder geval

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Mocht je niet aan een schema kunnen komen; zoek het dan in je PFL circuit.
            De pfl functie van de VU meter en hoofdtelefoonuitgang heeft voorrang boven alle andere functies, er zit ergens een circuitje dat ervoor zorgt dat alle andere functies op het moment dat je een PFL switch indrukt uitgeschakeld worden en ik denk dat je hier de fout moet gaan zoeken.
            Blijft je PFL ledje soms ook continu branden?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Nee, PFL gaat netjes uit als alle PFL's uit staan.

Zoals in het diagram te zien is, heeft PFL inderdaad voorrang. De schakeling die jij bedoelt kan inderdaad het probleem zijn, al ben ik bang dat het heel erg zoeken wordt naar het juiste onderdeeltje zonder diagram... ben niet zo'n kei in printplaten lezen zonder diagram ernaast

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Nee, PFL gaat netjes uit als alle PFL's uit staan.

Zoals in het diagram te zien is, heeft PFL inderdaad voorrang. De schakeling die jij bedoelt kan inderdaad het probleem zijn, al ben ik bang dat het heel erg zoeken wordt naar het juiste onderdeeltje zonder diagram... ben niet zo'n kei in printplaten lezen zonder diagram ernaast
                Kans is er dat je via de PFL schakelaars een eind komt, is inderdaad wel een heel gepuzzel maar als je systematisch gaat zoeken is de kans groot dat je de logica gaat doorzien waarmee de tafel op is gebouwd.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Die kans is inderdaad aanwezig... maar ik blijf hopen op een schema.
                  Heb hier namelijk niet de ruimte om 4 dagen te zoeken, 5 dagen te wachten op onderdeeltje en dan in te bouwen... moet bijna in 1 dag gebeuren.
                  Dat heb je zonder grote loods oid maar enkel de keukentafel tot je beschikking... het nadeel van kleinschalig

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Het schema is, met dank aan Audio XL, binnen en het zoeken is begonnen.
                    Ik denk dat ik al weet waar ik moet zijn, maar zal toch de mixer moeten open halen om het zeker te weten. Dit schema is namelijk wel weer heel erg gedetailleerd.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Het schema is, met dank aan Audio XL, binnen en het zoeken is begonnen.
                      Ik denk dat ik al weet waar ik moet zijn, maar zal toch de mixer moeten open halen om het zeker te weten. Dit schema is namelijk wel weer heel erg gedetailleerd.
                      Da's meestal zo met een schema dat compleet is.
                      Je zou em kunnen scannen en mailen dan kan ik ook kijken waar de mogelijke oorzaak zit.

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by MusicXtra
                        Da's meestal zo met een schema dat compleet is.
                        Je zou em kunnen scannen en mailen dan kan ik ook kijken waar de mogelijke oorzaak zit.
                        Scannen hoeft niet, is een PDF'je en het staat hier.

Volgens mij zit het probleem in het stuk linksboven (tussen het punt waar PFL en PFLEN binnenkomt en IC43-C) op blad 2.17

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik denk het ook, meet eens op punt 11 wat er gebeurd als je een PFL knop indrukt, deze schakelt de switch van IC43 om.
                          Meet je hier een hoog/laag verschil dan is waarschijnlijk IC43 stuk, dat is een multiplexer.
                          Nu kun je nog kijken of de contacten omschakelen door te meten of pen 14 met 12 of 13 verbonden is.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Ok, ga ik van het weekend mee bezig

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Beetje prutsen met de mixer open krijgen, maar uiteindelijk gelukt, IC43 gevonden, en gaan meten.

Tussen 14 en 12/13 meet ik praktisch niks. Soms loopt er 0.001 V, maar dat is net zo goed een meetfout. Ingangsignaal is pink noise op 0db.

Ook op poot 11 meet ik geen voltage(verschillen), gewoon helemaal niks.

Daarom gok ik dat het inderdaad IC43 is die stuk is.
                              De pest is... dat zijn 16 pootjes in het midden van een print die bijna niet los te halen is door allemaal nepconnectors (het ziet er zo uit, maar is volgens mij gewoon gesoldeerd) en gesoldeerd bedrading... *shit*

Comment

Working...