Schema Soundcraft LX7ii

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by renevanh
    Beetje prutsen met de mixer open krijgen, maar uiteindelijk gelukt, IC43 gevonden, en gaan meten.

Tussen 14 en 12/13 meet ik praktisch niks. Soms loopt er 0.001 V, maar dat is net zo goed een meetfout. Ingangsignaal is pink noise op 0db.

Ook op poot 11 meet ik geen voltage(verschillen), gewoon helemaal niks.

Daarom gok ik dat het inderdaad IC43 is die stuk is.
    De pest is... dat zijn 16 pootjes in het midden van een print die bijna niet los te halen is door allemaal nepconnectors (het ziet er zo uit, maar is volgens mij gewoon gesoldeerd) en gesoldeerd bedrading... *shit*
    Als het gewoon een DIL IC'tje is, dan is er wel een trucje om niet aan de onderzijde van de print te hoeven komen:

Je snijdt de aansluitingen direct bij het IC door. Dan blijven de pootjes dus gewoon staan.
    Daar soldeer je je nieuwe IC op! Wel snel werken ivm doorvloeien van de soldeerverbinding van het oude pootje.

Ik geef toe, niet de netste oplossing, maar wel practisch

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Is een optie, maar inderdaad niet de netste...

Ik ga kijken of ik op een of andere manier onder die print kan komen, zo niet, dan ga ik pootjes doorsnijden

{EDIT}
      Damn... sufkop dat ik ben...
      Is een IC die OP de print zit, niet er doorheen.
      Ben ik dus net voor de verkeerde uitvoering een uur op pad geweest...
      {/EDIT}
      Last edited by renevanh; 16-01-10, 16:27.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Beetje prutsen met de mixer open krijgen, maar uiteindelijk gelukt, IC43 gevonden, en gaan meten.

Tussen 14 en 12/13 meet ik praktisch niks. Soms loopt er 0.001 V, maar dat is net zo goed een meetfout. Ingangsignaal is pink noise op 0db.

Ook op poot 11 meet ik geen voltage(verschillen), gewoon helemaal niks.

Daarom gok ik dat het inderdaad IC43 is die stuk is.
        De pest is... dat zijn 16 pootjes in het midden van een print die bijna niet los te halen is door allemaal nepconnectors (het ziet er zo uit, maar is volgens mij gewoon gesoldeerd) en gesoldeerd bedrading... *shit*
        Gokken is niet mijn ding in dit soort gevallen.
        Als IC 43 niet de juiste spanningen aangeboden krijgt is de kans erg groot dat die gewoon intact is. De fout zou dan wel eens heel erg goed in IC38 kunnen zitten, die zit aan alle kanten op IC43 aangesloten.
        Meet op pen 2 of daar signaal op binnenkomt en op pen 1 of daar signaal uitkomt.
        Je komt er echt niet uit door klakkeloos onderdelen te vervangen, systematisch zoeken is echt de enige manier om de storing te vinden.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

IC38 lijkt mij juist niet het probleem. Op pin2 komt het signaal van de PFL binnen, en die functie werkt prima.

Ik heb het even nagemeten en dat vermoede klopt, geen signaal op pin1 en 2, ook niet op 6 en 7.

Zou het kunnen dat we op de verkeerde plek zoeken en dat de fout zich ergens eerder in de AUX/AFL keten voordoet?

{EDIT}
          $^&*#($##$)*#$)*#$*@(!!!@#$#)(^&&#$%*&#$
          Ik verder zoeken en testen... werkt AFL op de auxen en de groepen opeens prima... :O
          Kan dat komen omdat ik IC43 doorgemeten heb met de multimeter (dus iets groter stroompje opgezet dan normaal) ergens vorig weekend...???

Waarom meet ik niks op de input/output van de IC's, maar werkt het nu opeens wel?
          Snap er geen ene koe meer van...
          {/EDIT}
          Last edited by renevanh; 22-01-10, 12:33.

Comment

• levie
            • Jan 2010
            • 23

laat ik toevallig de zelfde tafel heben
            bij mij zit er garantie op! maarja nu je hem hebt open gemaakt vervalt de garantie (door al die zegels enz. daar binnen in)
            anders had je zo een nieuwe kunnen krijgen of ze gingen hem voor jou repareren!!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by levie
              laat ik toevallig de zelfde tafel heben
              bij mij zit er garantie op! maarja nu je hem hebt open gemaakt vervalt de garantie (door al die zegels enz. daar binnen in)
              anders had je zo een nieuwe kunnen krijgen of ze gingen hem voor jou repareren!!
              Nah, met een 2de hands tafel, geen aankoopbewijs en zeker 8 jaar oud gaat dat niet werken

Overigens ben ik niet één verzegeling tegen gekomen.

Comment

• levie
                • Jan 2010
                • 23

Nah, met een 2de hands tafel, geen aankoopbewijs en zeker 8 jaar oud gaat dat niet werken

Overigens ben ik niet één verzegeling tegen gekomen.
                dan word het moeilijk ja

Comment

Working...