klimaat voor opslag PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sidefill
    • Sep 2009
    • 130

klimaat voor opslag PA

Misschien een beetje rare vraag.

Door ruimte gebrek om de spullen op te slaan,
    Ben ik op het idee gekomen om een geventileerde zee container aan te schaffen.

Deze wordt geïsoleerd en mechanisch geventileerd.

Is er een minimum temperatuur voor de ruimte waar ik 's winters rekening mee moet houden? (liefst zo laag mogelijk natuurlijk ivm kosten voor verwarmen)

Alles zit in flight cases en de ruimte is wat betreft luchtvochtigheid behoorlijk droog.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

behoorlijk droog = relatief, en de vochtigheid wordt als relatief gemeten tov de temperatuur.
    (dauwpunten etc, erg interesting)

Dus warm en droog - ivm oxidatie. Heb al een paar dingen rechtstreeks de ton in geflikkerd wegens roest, wegens in de schuur bij mn schoonzus opgeslagen..

Comment

• sidefill
      • Sep 2009
      • 130

Oke,
      Dat wordt stevig isoleren dus, om de ruimte
      's winters dik boven de 10 graden te houden.

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Alle ongein over container vervoer en opslag bij schoonzus verweiderd.
        Relatieve vochtig heid klopt, aleen vertel het dan juist.
        Warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht.( je hebt ook warme lucht met 0% vocht)
        Dus wat gebeurt er met een "versterker" die ik warm weg zet in een koude container?
        Juist, dat ding zit in een kist en het vocht zal condenseren ( als de warme lucht genoeg vocht bevat).
        Maar wat gebeurt er dan met de spullen die koud uit de wagen komen en ergens een warm en vochtig feesthok in komen?
        De in de "feestruimte" relatief vochtige lucht, daar zal het vocht, wat in de warme lucht zit, condenseren op de koude spullen.
        Opslag in een "zee" container hoeft dus geen probleem te wezen als je er maar voor zorgt dat het spul droog de container in gaat.
        Deze garantie gaat niemand je geven dus zal je een list moeten verzinnen in verwarming of ventilatie.
        Leuke site om eens even door te nemen:
        Netherlands - Nederlands - Munters
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ik ga er geen discussiepunt van maken, maar denk ff mee,
          verwarm een kuub lucht van 10 naar 80 graden... waar zou de meeste plaats zijn voor wat extra watermoleculen?
          Wegens condenseren bij 10 graden lijkt die koude lucht minder water te kunnen hebben, maar dat komt omdat het water mee koelt, en condenseert..

kortom : standkacheltje erin. Rittal heeft hele mooie kleine verwarmertjes, thermostaatjes, en luchtvochtigheidsmetertjes...

Comment

• sidefill
            • Sep 2009
            • 130

Hoi Allemaal,
            thnx voor de tips.

Ik zet er een ventilatie systeempje in met een luchtontvochtiger.
            En een standkacheltje.

Ik zet em eerst op een graad of 10 constant.

(Naar mijn idee: geen temp. wisselingen - geen condens.)

Ik zal de hygro meter in de gaten houden.

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

Veilig en functioneel,

SCHULTZE RIBBENBUIS RIRO-A3000E RVS RIRO-A 3000E
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...