Showtec Firestorm Scanner spiegel probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coolness
    • Mar 2010
    • 4

Showtec Firestorm Scanner spiegel probleempje

Beste Allemaal, ik heb 2 Showtec Firestorm scanners, beide DMX aangesloten. echter 1 van de 2 heeft een probleem met zijn spiegeltje als deze in de Y -as moet bewegen.
    Het lijkt of hij een obstructie heeft al is dit niet het geval, en en spiegeltje bibbert, ipv dat deze zijn beweging naar boven afmaakt. gevolg is dat deze zijn figuur niet afmaakt, terwijl scanner 1 netjes boven in staat.
    Het maakt niet uit, of deze sync geschakeld zijn of niet.
    dezelfde scanner blijft het probleem geven... wat kan ik doen ?
    stappenmotortje kruip olie geven ? i don't know...

Kan iemand mij helpen ? thanks!
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Als hij mechanisch nergens aanloopt is de kans groot dat 't steppermotordriver IC de geest heeft gegeven. Meet voor de zekerheid de spanningen op 't IC nog even na of deze nog goed en zonder rimpel zijn.
    Ik heb het recent bij 'n paar oude scans gehad, eerst de voeding (elco's en brugcel) en later ook één mirrorbeweging.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Coolness
      • Mar 2010
      • 4

Ik denk dat het te maken heeft met de controller, stappen motortje wil wel naar boven en beneden, heb er een Futurelight EX-4 controller aanhangen. enig idee ?

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ik neem aan dat je maar 1 controller en 1 scan hebt, anders had je 't wel omgewisseld ?
        Als de rest van de DMX channels en values wel goed lopen (bijvoorbeeld colorscroll oid) zou ik toch de scan verdenken. Een slechte / defecte steppermotordriver kan ook deze problemen vertonen, beweegt wel maar heel schokkerig en zonder vermogen (je kunt 'm zo met je vinger terugduwen).

Succes !

Comment

• Coolness
          • Mar 2010
          • 4

Is niet de enige scanner, ook gewisseld, is inderdaad een defect in de steppermotor driver, op sommige momenten mist ie vermogen idd. Advies: nieuwe scanners kopen?
          zijn er scans die dit probleem niet vertonen, of blijf je altijd kans houden?
          iemand die een goed advies heeft?

Ps bedankt voor de reacties, they were a big help!

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Ik denk niet dat het de vraag is of er scans zijn die dit niet vertonen; het is een defect en dat kan bij iedere scan voorkomen.

Neem de gok en vervang 't drivertje eens, voor 'n paar euro (en 'n bezoekje aan je lokale electronicaboer) weet je 't !

Succes ...

Comment

• Coolness
              • Mar 2010
              • 4

even op zoek naar een elektro boer in leeuwarden...
              ik houdt je op de hoogte...
              Hoop dat deze ze heeft en em op kan lappen...

Comment

• blackfox
                • Sep 2008
                • 48

ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar andere scans. de showtec firestorm serie is namelijk al vrij oud , en hier zijn geen spare parts meer voor te krijgen.
                heb zelf namelijk ook deze scans gehad.

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

De gebruikte electronica onderdelen zijn vrij standaard ... die heeft de electronicazaak wel liggen of kan eraan komen.
                  Laatst nog een High End Trackspot uit "19-long-ago" opgeknapt ... werkt weer prima (for the time being ;-)

Knutsel ze !

Comment

Working...