Multikabel met of zonder met total shield

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Richnies2000
    • May 2008
    • 204

Multikabel met of zonder met total shield

hallo allemaal,

ik heb hier en daar al gezocht op het forum maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag

ik ben op zoek naar een multikabel en kwam bij de volgende 2 types kabel uit, de C300 serie en de C400 serie van tasker

nu is de ene met total shield en de andere zonder, nu is mijn vraag wat is nu aan te raden met shield of zonder shield on the road.

hieronder 2 links naar de data sheets

http://www.tasker.it/ALLEGATI/OTHER/225.pdf de 400 serie

http://www.tasker.it/ALLEGATI/OTHER/170.pdf de 300 serie

nu geeft tasker zelf alleen bij de 300 serie (de met mantel aan dat deze voor fixed installation is.

terwijl mij juist lijkt dat de met mantel beter road proof is

Graag jullie bevindingen hierover!

thnx
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

hangt af van het soort gebruik vind ik. Shield is wel wat stroever maar zal daardoor ook een langere levensduur hebben.

Ik zelf ben van plan volgende te kopen. Iemand ervaringen mee? Of gewoon een idee hoe groot en hoeveel kg die weegt? Gebruik momenteel zo ene van DAP op haspel, maar wil iets compacter en lichter (ofwel cordial)

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Je bedoeld de PRO SNAKE 24/8-40-DRUM, als ik het goed heb een 34kg.

Met of zonder totaal shield heeft niks te maken met beter roadproof, iedere multikabel bestaat uit meerdere losse kabels welke weer bestaan uit 2signaalkabeltjes en een aarde(soms gevlochten manteltje, soms alleen een dun draadje) dus ieder paar is afgeschermd. Om nu te zorgen dat de hele bundel ook nog eens goed afgeschermd wordt tegen invloeden van buitenaf kan je dus ook nog een extra totaalafscherming erom heen hebben zitten. Dit maakt de kabel echter iets minder flexibel. Bij lange lengtes in het openveld kan dat voordelen hebben, mits deze aan 1 kant(mengtafel) aan de aarde wordt gekoppelt via bv het huis van de l of r output xlr.
      Dus gebruik je maar een 15mtr van je mixer naar het podium dan is mijn ervaring dat het niets uitmaakt en als je binnen zit heeft het totaal geen zin, als je de kabel juist hebt aangesloten. Zonder totaalshield geeft dit heel erg zelden ruis of andere ellende door storing op de kabel zelfs niet als je langs een powerkabel ligt van de lichtdimmers, kabel 20cm opschuiven en de overlast is al weg.
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...