te zwak ingangsignaal mackie SRM 350v2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roelande
    • Jan 2009
    • 140

te zwak ingangsignaal mackie SRM 350v2

Hallo,

zoals de titel doet vermoeden heb ik een probleem met mijn mackie srm 350v2:

Sommige mengpanelen (vooral goedkope segment) kunnen blijkbaar hun monitorsignaal niet hard genoeg uitsturen voor de mackie. Zelfs met een boost van 20dB (op de unit zelf) haalt hij geen deftig volume, alleen meer ruis.

Wanneer ik het op mijn eigen mengpaneel probeer (denon X900) zijn er geen problemen. Ook rodec en pioneer mengpanelen zijn geen probleem.

Ik dacht eerst dat het aan het gebruik van een verloop van cinch naar xlr lag maar de rodec heeft hier geen probleem mee dus het moet aan een te zwak signaal liggen...

Zou dit op te lossen zijn met een soort van signaalversterkertje die ik in serie aansluit tussen master en monitor?

Zo ja, welke koop ik dan het best? budget is €200 (geen idee hoeveel dit kost)

greetz,

Roeland
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Nee, Rodec steekt tot meer dan 1.5 Volt op zijn RCA's waar eigenlijk 700 mV hoort op te zitten. Als je met 1.5 Volt naar een XLR vertrekt dan is dat een goed signaal, als je via een verloopje van cinch 700 mV naar XLR gaat dan zit je in feite slechts op 50%.
    Met een DI-box kun je dit oplossen. Ik weet niet direct af van lijnvoorversterkers; platenspelervoorversterkers kun je in ieder geval NIET gebruiken.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Roelande
      • Jan 2009
      • 140

Heel erg bedankt. Ik heb di's in overvloed dus ben blij dat ik geen kosten hoef te maken

Comment

Working...