Kapotte spoel driver - kan je dat repareren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartje2012
    • Aug 2008
    • 93

Kapotte spoel driver - kan je dat repareren?

Hoi, een kennis van me heeft 4 speakers van me laten vallen van zon 2 meter hoog op het beton, je raad het al alle 4 stuk. Het waren eminence kappa lf15's deze kosten zo'n 135 euro bij de meeste nederlandse sites.

Nou wil de verzekering weten of deze speakers nog te repareren zijn, en zoja of dat goedkoper is dan de nieuwwaarde. Naar mijn mening is het het geld niet waard, als in het zal duurder zijn dan nieuwe kappas, ook geloof ik niet dat ik een zelfde kwaliteit speaker terug heb als het gerepareerd wordt hoor vaak dat het goed gaat tot je ze weer vol belast en ze dan de zwakke schakel zijn.

Kunnen jullie me helpen met wat info/bewijs dat ik gelijk of ongelijk heb? (liefst gelijk :P haha): of moet ik gewoon een offerte aanvragen bij een speaker reparateur?
  • swblom
    • Oct 2008
    • 38

Weet je wel zeker dat alleen de spoel kapot is? Ik zou eerder denken dat er meer schade is. Ik heb in een soortgelijk geval in ieder geval gezien dat ook de middelste magneetpool losgeschoten was.
    In dat geval was het een Yamaha luidspreker, daarbij was die middelste pool op de een of andere manier gelijmd. Die lijmverbinding was losgeschoten door de klap. Met als gevolg een reparatie aan de magneet en een nieuwe recone.

Al met al kun je volgens mij pas als je de luidspreker openmaakt zeggen wat de totale schade is. Minimaal een recone, grote kans op meer.
    Meestal wil een verzekeringsmaatschappij een officiele offerte, dus zit je sowieso vast aan een erkend bedrijf.

Succes

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Wanneer een speaker van 2 meter hoog valt is de kans groot dat het hele chassis ontzet is waardoor de magneet niet meer netjes gecentreerd zit.
      Enige remedie is gewoon de complete speaker vervangen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Bartje2012
        • Aug 2008
        • 93

ze sturen een schade expert chassis is duidelijk vervormd dus komt wel goed denk ik, naja deze kan weer op slot denk ik.

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Ben toch een beetje nieuwsgierig
          Hoe krijgt iemand het voor elkaar om 4 speakers tegelijk, te laten vallen
          van 2 meter hoogte..?
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by bones2001
            van 2 meter hoogte..?
            Helemaal niet gek, daar zal de verzekering waarschijnlijk ook nieuwsgierig naar zijn!

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Met twee gebeurd het je niet, die kun je beiden nog vasthouden.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Vaag verhaal....

Bij mij komt daar toch echt geen schade expert voor opdraven...

Speakers afgeschreven, gewoon nieuwe bestellen.

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by bones2001
                  van 2 meter hoogte..?

TS zegt niet dat het tegelijk gebeurde.
                  Ik denk gewoon per twee, kijken wat er gebeurt
                  Drommels, met de volgende twee gebeurt precies hetzelfde

Da's toch pech he....

Trouwens, van de 15LF zijn sowieso geen recones beschikbaar

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Bartje2012
                    • Aug 2008
                    • 93

jawel hoor ze zijn er wel kosten alleen 20 euro minder dan een nieuwe speaker

wat betreft het vallen, we hebben een hele schuur vol met kasten en speakers enzo, maar er is ook het een en ander aan huisraad opgeslagen,
                    toen mevrouw d'r grote zitstoel wou wegslepen naar dr kamer toe, is er een kast waar deze speakers "veilig" in zaten, van een metertje of 1,5 naar beneden gemieterd omdat ze dr tegen aan stoote/viel/whatever

ongeluk zit in een klein hoekje. en ik ging er vanuit dat ze wel goed opgeslagen lagen verder doet de verzekering niet moeilijk hoor, ze moeten boven de 350euro altijd een schadexpert sturen volgens de voorwaarden van Interpolis.

Comment

Working...