Rookmachine niet meer warm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Rookmachine niet meer warm

Hallo allemaal, ik zit met een klein probleempje:
    Ik heb de N-19 rookmachine gekocht, en deze heeft nu een klein? defect.

Als ik de stroom op de machine zet, wordt de machine niet warm! Het lampje in de afstandsbediening gaat dan dus ook niet uit( wat het teken is dat je kan spuiten).

Toen ik de kap eraf draaide en de stekker in het stopcontact stak, voelde ik ook niets warm worden.

Kan het niet aan de zekering liggen? of doet dan helemaal NIETS het meer.

Wie heeft tips?

Bedankt!
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Nieuw? terug naar de winkel ermee...

2e hands, nieuwe zekering erin en als dat niet werkt verder kijken.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

Ja jammer dat alleen de garantie is verlopen, nadat je hem zelf hebt geopend !

Maar pak eens een multimeter, en meer na de zekering of er spanning op staat ( zekerin doormeten kan ook )

GEEN IDEE WAT DIT INHOUD !!! NIEUWE KOPEN !
      your light !

Comment

• koentjes
        • Dec 2007
        • 333

nee.... sorry.... ik zie alleen rook.....

wat er met het ding mis is kan niemand je zo zeggen,
        meten is weten, als je weet wat je meet...

n-19, is dat een kopie van een antari z-80?
        zo ja, dan zit er maar 1 zekering in de hoofdvoeding, en verder geen printplaten... kun je allemaal heel simpel doormeten.
        (als de zekering kapot is gaat ook het lampje in je AB niet meer aan)

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Ik zou je vader of moeder even raadplegen, misschien dat de stroom niet meer goed is? heb je al bij de buren getest.

Nee, even zonder grapjes.
          Als je apparaat wel aan gaat (lampjes branden). Maar het verwarmings element niet warm word, is dit een teken dat het mis gaat bij het element. dus even kijken of er wel spanning staat op de kabels naar het element.

En gelijk kijken of misschien kabels, rare knikken of gesmolte kabels zich in de behuizing bevinden
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

En vergeet de thermostaat niet... of de oververhittingsbeveiliging. Maar als je die pas gekocht hebt, is garantie dan niet VEEL simpeler? Want wat ga je doen als bijvoorbeeld ontdekt dat de weerstand defect is? Nu het toestel geopend is ben je je garantie kwijt en mag je zelf een nieuw verwarmingselement (meestal een hele verwarmingskamer) gaan kopen...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Het vervallen van de garantie bij openen van een apparaat (o.a. bij computers) is jaren geleden als een onwettige garantievoorwaarden bestempeld door een of ander gerechtshof in Nederland (of zelfs Europees, weet ik niet meer).

Als er nog garantie op zit: dichtschroeven en naar je leverancier sturen met de opmerking dat ie stuk is.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Dj Yves
                • Sep 2008
                • 72

ooit eens bij een rookmachine van een vriend die niet warm werd, de thermostaat doorverbonden, je zag niet wanneer hij warm werd maar hij werkte wel.
                If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• Zinzi
                  • Jul 2003
                  • 87

De themostaat heeft helaas niet als enige functie een lampje aan en uit zetten. Deze zorgt er namelijk ook voor dat het element niet te heet wordt, dat de pomp pas functioneert als het element op temperatuur is. Het doorverbinden van een thermostaat is een handeling met een hoop gevaarlijke gevolgen, nooit doen dus!

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Het vervallen van de garantie bij openen van een apparaat (o.a. bij computers) is jaren geleden als een onwettige garantievoorwaarden bestempeld door een of ander gerechtshof in Nederland (of zelfs Europees, weet ik niet meer).
                    Staat nochtans in veel garantievoorwaarden wel degelijk zo te lezen. En wie ben jij dan om voor een rookmachine van 50 euro een advocaat in de arm te nemen om per se je gelijk te halen? Wetten en regels zijn leuk maar ze zijn niet altijd in de realiteit toepasbaar.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Originally posted by renevanh

Als er nog garantie op zit: dichtschroeven en naar je leverancier sturen met de opmerking dat ie stuk is.
                      En heb je het hoger beroep in wat volgde op die uitspraak ook gevolgd?
                      Wellicht verstandig om je bij advies te houden wat je kunt staven, dit kan bijzonder lullig uitpakken voor mensen die jou op je woord geloven!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...