woofer vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarrel
    • Sep 2008
    • 22

woofer vraagje

Hallo. we zijn zaterdag wezen draaien op een feestje, en nu viel mij op dat één van de subwoofers een raar krakend bijgeluid heeft. de woofer doet het verder nog prima, en ook is er nog voldoende geluidsdruk. als je er een meter vanaf staat valt het al niet meer op. maar is de woofer nu overleden? het gaat om een wharfedale evp-x18b.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Kans is groot dat de spreekspoel oververhit is geraakt, de isolatie is daardoor verbrand en die loopt nu aan in de luchtspleet.
    Dat wordt dus reconen of vervangen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tarrel
      • Sep 2008
      • 22

Originally posted by MusicXtra
      Kans is groot dat de spreekspoel oververhit is geraakt, de isolatie is daardoor verbrand en die loopt nu aan in de luchtspleet.
      Dat wordt dus reconen of vervangen.
      okay bedankt voor de info, was er al bang voor. heb je ook enig idee waar ik een goede vervangende woofer kan krijgen? heb ook al op google gezocht, maar daar kom je tegenwoordig ook niet veel verder meer mee.
      dit zijn de specs van de subwoofer.
      System type18" passive subwooferFrequency response +/- 3db38 -250HzSensitivity (db 1w@1m)100dBSystem impedance4 ohms Maximum SPL Peak dB134dBPOWER HANDLING (Watts)Continuous RMS600Program1200Peak2400LF DRIVERLf driver size mm / inches1x18" Lf voice coil size102.62 /4.0"CROSSOVER SECTIONSubwooferCrossover Frequency / Filter150Hz

Comment

• stevenvanderlinden
        • Jan 2010
        • 2

Originally posted by tarrel
        okay bedankt voor de info, was er al bang voor. heb je ook enig idee waar ik een goede vervangende woofer kan krijgen? heb ook al op google gezocht, maar daar kom je tegenwoordig ook niet veel verder meer mee.
        dit zijn de specs van de subwoofer.
        System type18" passive subwooferFrequency response +/- 3db38 -250HzSensitivity (db 1w@1m)100dBSystem impedance4 ohms Maximum SPL Peak dB134dBPOWER HANDLING (Watts)Continuous RMS600Program1200Peak2400LF DRIVERLf driver size mm / inches1x18" Lf voice coil size102.62 /4.0"CROSSOVER SECTIONSubwooferCrossover Frequency / Filter150Hz
        Ik denk dat je `m even moet openschroeven, om te kijken wat voor type woofer erin zit.....er worden vaak verschillende merken gebruikt. Dit zal jou zoektocht behoorlijk vergemakkelijken.

Grtz, Steven

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Ja, of effe 'n mailtje naar fabrikant / importeur voor de TS parameters en 'n bijna-equivalent zoeken. Voor een BR kast heb je vaak snel 'n goede en betaalbare vervanger te pakken.

Succes !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• tarrel
            • Sep 2008
            • 22

Okay. heb al even een mailtje naar whafedale gestuurd. op de woofers zelf staat verder geen info volgens mij, ik heb ze een keer los geschroeft om de crossover er uit te halen, en zag toen niks op de magneet staan.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Als de woofer nog even luid klinkt als de andere, ook op afstand en dan op afstand ook nog even luid blijft klinken zonder rare bijgeluiden dan kan het ook iets stoms zijn als een handvat dat kleppert of versleten wiellagers die resoneren op de bastonen of nog gewoon iets anders dat los is komen te zitten. Test dit even voor je nutteloze kosten doet.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tarrel
                • Sep 2008
                • 22

Originally posted by laserguy
                Als de woofer nog even luid klinkt als de andere, ook op afstand en dan op afstand ook nog even luid blijft klinken zonder rare bijgeluiden dan kan het ook iets stoms zijn als een handvat dat kleppert of versleten wiellagers die resoneren op de bastonen of nog gewoon iets anders dat los is komen te zitten. Test dit even voor je nutteloze kosten doet.
                Dat ga ik zeker doen, maar ik weet bijna zeker dat het de woofer is.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Je kunt het heel makkelijk checken door de conus met de hand heen en weer te bewegen, voel en hoor je hem schuren dan hoef je echt niet verder te zoeken en ben je aan een recone toe.
                  Dit bedrijf kan je wellicht verder helpen wanneer je niks kunt vinden.

Comment

• tarrel
                    • Sep 2008
                    • 22

Je kunt het heel makkelijk checken door de conus met de hand heen en weer te bewegen, voel en hoor je hem schuren dan hoef je echt niet verder te zoeken en ben je aan een recone toe.
                    Dit bedrijf kan je wellicht verder helpen wanneer je niks kunt vinden.
                    Nou. ik heb je advies opgevolgt, ik heb het rooster er voorweg geschroeft, en inderdaad, als ik de woofer naar achteren duw dan voel/hoor ik wat aanschuren. dus woofer kaduuk. ik had al een mail naar wharfedale gestuurd, en ik heb nu een lijst met importeurs van wharfedale.
                    zal er morgen eens achteraan bellen of ze een vervangende woofer kunnen regelen.

Comment

• tarrel
                      • Sep 2008
                      • 22

Nou. het blijkt nu dus toch niet zo simpel te zijn om een orginele woofer te kopen voor mijn subje. kan iemand aan de specs hieronder zien welke woofer ik hiervoor kan gebruiken? niet te duur natuurlijk, deze set word maar zelden gebruikt. met name alleen buiten en in kleinere zaaltjes en cafe's. ik heb ook al op goole gezocht, maar dat bied tegenwoordig geen uitkomst meer. alleen maar reclame.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

In mijn vorige post heb ik je een linkje gegeven naar een bedrijf (Total Speaker Repair) die de woofer voor je kan reconen.....
                        Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe woofer en je houdt je set origineel.

Comment

• tarrel
                          • Sep 2008
                          • 22

In mijn vorige post heb ik je een linkje gegeven naar een bedrijf (Total Speaker Repair) die de woofer voor je kan reconen.....
                          Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe woofer en je houdt je set origineel.
                          sorry, had het linkje gemist. ga ze meteen even een mailtje sturen. bedankt

Comment

• tarrel
                            • Sep 2008
                            • 22

nou. heb net het bedrijf gebelt van je linkje, de woofer is gewoon te repareren, en de kosten zijn maar 7 tientjes. ze zijn vanaf morgen drie weken dicht, daarna breng ik de woofer er naartoe. het grote voordeel hiervan is dat alles zo goed als orgineel blijft. ben zeer blij met de hulp vannaf jullie kant.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Het leven kan soms zo simpel zijn
                              Doe hem de groeten maar van mij, ik heb zeer positieve ervaringen met dit bedrijf. Kunnen, wanneer er niets van de speaker bekend is, uit losse onderdelen vaak een recone samenstellen.

Comment

Working...