Hallo. we zijn zaterdag wezen draaien op een feestje, en nu viel mij op dat één van de subwoofers een raar krakend bijgeluid heeft. de woofer doet het verder nog prima, en ook is er nog voldoende geluidsdruk. als je er een meter vanaf staat valt het al niet meer op. maar is de woofer nu overleden? het gaat om een wharfedale evp-x18b.
woofer vraagje
Collapse
X
-
Kans is groot dat de spreekspoel oververhit is geraakt, de isolatie is daardoor verbrand en die loopt nu aan in de luchtspleet.
Dat wordt dus reconen of vervangen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig! -
dit zijn de specs van de subwoofer.
System type18" passive subwooferFrequency response +/- 3db38 -250HzSensitivity (db 1w@1m)100dBSystem impedance4 ohms Maximum SPL Peak dB134dBPOWER HANDLING (Watts)Continuous RMS600Program1200Peak2400LF DRIVERLf driver size mm / inches1x18" Lf voice coil size102.62 /4.0"CROSSOVER SECTIONSubwooferCrossover Frequency / Filter150HzComment
-
okay bedankt voor de info, was er al bang voor. heb je ook enig idee waar ik een goede vervangende woofer kan krijgen? heb ook al op google gezocht, maar daar kom je tegenwoordig ook niet veel verder meer mee.
dit zijn de specs van de subwoofer.
System type18" passive subwooferFrequency response +/- 3db38 -250HzSensitivity (db 1w@1m)100dBSystem impedance4 ohms Maximum SPL Peak dB134dBPOWER HANDLING (Watts)Continuous RMS600Program1200Peak2400LF DRIVERLf driver size mm / inches1x18" Lf voice coil size102.62 /4.0"CROSSOVER SECTIONSubwooferCrossover Frequency / Filter150Hz
Grtz, StevenComment
-
Ja, of effe 'n mailtje naar fabrikant / importeur voor de TS parameters en 'n bijna-equivalent zoeken. Voor een BR kast heb je vaak snel 'n goede en betaalbare vervanger te pakken.
Succes !Meer is minder, minder is meerComment
-
Als de woofer nog even luid klinkt als de andere, ook op afstand en dan op afstand ook nog even luid blijft klinken zonder rare bijgeluiden dan kan het ook iets stoms zijn als een handvat dat kleppert of versleten wiellagers die resoneren op de bastonen of nog gewoon iets anders dat los is komen te zitten. Test dit even voor je nutteloze kosten doet.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Als de woofer nog even luid klinkt als de andere, ook op afstand en dan op afstand ook nog even luid blijft klinken zonder rare bijgeluiden dan kan het ook iets stoms zijn als een handvat dat kleppert of versleten wiellagers die resoneren op de bastonen of nog gewoon iets anders dat los is komen te zitten. Test dit even voor je nutteloze kosten doet.Comment
-
Je kunt het heel makkelijk checken door de conus met de hand heen en weer te bewegen, voel en hoor je hem schuren dan hoef je echt niet verder te zoeken en ben je aan een recone toe.
Dit bedrijf kan je wellicht verder helpen wanneer je niks kunt vinden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Je kunt het heel makkelijk checken door de conus met de hand heen en weer te bewegen, voel en hoor je hem schuren dan hoef je echt niet verder te zoeken en ben je aan een recone toe.
Dit bedrijf kan je wellicht verder helpen wanneer je niks kunt vinden.ik had al een mail naar wharfedale gestuurd, en ik heb nu een lijst met importeurs van wharfedale.
zal er morgen eens achteraan bellen of ze een vervangende woofer kunnen regelen.Comment
-
Nou. het blijkt nu dus toch niet zo simpel te zijn om een orginele woofer te kopen voor mijn subje. kan iemand aan de specs hieronder zien welke woofer ik hiervoor kan gebruiken? niet te duur natuurlijk, deze set word maar zelden gebruikt. met name alleen buiten en in kleinere zaaltjes en cafe's. ik heb ook al op goole gezocht, maar dat bied tegenwoordig geen uitkomst meer. alleen maar reclame.Comment
-
In mijn vorige post heb ik je een linkje gegeven naar een bedrijf (Total Speaker Repair) die de woofer voor je kan reconen.....
Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe woofer en je houdt je set origineel.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
sorry, had het linkje gemist. ga ze meteen even een mailtje sturen. bedanktComment
-
nou. heb net het bedrijf gebelt van je linkje, de woofer is gewoon te repareren, en de kosten zijn maar 7 tientjes. ze zijn vanaf morgen drie weken dicht, daarna breng ik de woofer er naartoe. het grote voordeel hiervan is dat alles zo goed als orgineel blijft. ben zeer blij met de hulp vannaf jullie kant.Comment
-
Het leven kan soms zo simpel zijn
Doe hem de groeten maar van mij, ik heb zeer positieve ervaringen met dit bedrijf. Kunnen, wanneer er niets van de speaker bekend is, uit losse onderdelen vaak een recone samenstellen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment