testen van mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • albino
    • Apr 2008
    • 1

testen van mengtafel

Hoi,

Wat is de beste manier om een tweedehands mengtafel te gaan testen?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Aansluiten?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Door hem datgene te laten doen waar je hem voor wilt gebruiken.
      Met dit advies sluit ik me geheel aan bij de eerste reactie.
      P.S. Als het een Berhinger is moet je ff recente topics op dit forum hierover raadplegen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stevengos
        • May 2010
        • 106

Kijk/voel ook even of er geen losse faders, knoppen, draaiknoppen enz. op zo'n tafel zitten (dit is helaas niet alleen het geval bij Berhinger)
        Last edited by Stevengos; 22-08-10, 13:50.
        De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by Stevengos
          Kijk/voel ook even of er geen losse faders, knoppen, draaiknoppen enz. op zo'n tafel zitten (dit is helaas niet alleen het geval bij Berhinger)
          ... ik mag hopen dat het los genoeg zit om te kunnen bedienen
          Heb zelden tafels waarbij knoppen of faders echt los in 't frame hangen.

Wat je zou kunnen doen als aanvullend testje op 'n wat grotere tafel is op kanaal 1 wat prikken, via de subgroepen doorrouten naar de master en 't ding met 2 man wat torderen. Vanzelfsprekend mag er niets kraken / wegvallen / doorbuigen.

Groeten !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• daveyb
            • Aug 2009
            • 150

Als het een goede verkoper is mag je hem testen.... Anders koop ik hem niet...
            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Koen van der K
              Heb zelden tafels waarbij knoppen of faders echt los in 't frame hangen.

Wat je zou kunnen doen als aanvullend testje op 'n wat grotere tafel is op kanaal 1 wat prikken, via de subgroepen doorrouten naar de master en 't ding met 2 man wat torderen. Vanzelfsprekend mag er niets kraken / wegvallen / doorbuigen.

Groeten !
              En als hij een kwartslag torsie overleefd moet je hem niet meer kopen, dan gaat hij binnenkort vanzelf stuk.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Neem een iPod mee (met verloopje naar XLR) en zet daar een WAV op van een sinus van 50 Hz. Geheid dat je krakende faders/potmeters uit hun tent lokt! Harmonische vervorming is ook meteen ontdekt.

Ik zou toch echt even alle kanalen langs gaan met dat toontje. En een stukje roze ruis is misschien ook fijn om EQ's te testen.

Druk even alle drukknoppen in/uit/in/uit/in/uit/in/uit. Als er cola in zit, blijven ze hangen. En draai ook maar gewoon even alle potmeters linksom en rechtsom.

En neem een koptelefoon mee, want misschien heeft de verkoper geen afluistering staan.

Comment

• Stevengos
                  • May 2010
                  • 106

Originally posted by Koen van der K
                  Jup ^^, maar ik bedoel bijv. potmetertjers die naast links en rechtsom draaiend ook nog op een magische manier naar boven/beneden/links/rechts kunnen bewegen is ook geen goed teken :P

(of van die faders die met enige ruimte van links naar rechts kunnen waggelen :P)
                  De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Stevengos
                    ...potmetertjers die naast links en rechtsom draaiend ook nog op een magische manier naar boven/beneden/links/rechts kunnen bewegen...
                    Aha, maar op sommige tafels kloppen deze bewegingen hoor, de 3D Dolby Digital DTS THX SDDS Surround mengtafel bijvoorbeeld
                    (deze tafel is speciaal ontwikkeld voor de filmtheaters)
                    Last edited by vasco; 23-08-10, 12:28.

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Originally posted by gertgeluid
                      Neem een iPod mee (met verloopje naar XLR) en zet daar een WAV op van een sinus van 50 Hz. Geheid dat je krakende faders/potmeters uit hun tent lokt! Harmonische vervorming is ook meteen ontdekt.
                      .
                      Controleer van te voren wel of de phantom UIT STAAT, anders kun je een nieuwe ipod kopen.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

... ... iedereen 'n goede vakantie gehad begrijp ik.
                        Ach ja, 'n beetje 'n suffe vraag roept om melige antwoorden ...

Met 'n tafel loop je altijd wel 'n bepaald risico, zeker met die dingen die op 1 multilayer PCB zijn gebakken. Met modulair opgebouwde tafels zou ik de gok nog wel willen nemen.

We horen 't wel van TS.

Groeten !
                        Meer is minder, minder is meer

Comment

• remco_k
                          • Sep 2002
                          • 325

Originally posted by jans
                          Controleer van te voren wel of de phantom UIT STAAT, anders kun je een nieuwe ipod kopen.
                          Weet je wel meteen dat de fantoom voeding prima werkt.
                          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by remco_k
                            Weet je wel meteen dat de fantoom voeding prima werkt.
                            Niet noodzakelijk.

Ik heb al meegemaakt, dat 1 of 2 condensator microfoons perfect werken, maar wanneer alle kanalen tegelijk de fantoomvoeding belast werd de tafel uitsloeg.

Comment

Working...