Flightcase in andere kleur plaatsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Flightcase in andere kleur plaatsen

Hallo allen,

Een nogal simpele vraag, maar weet niet hoe er aan te beginnen. Wil natuurlijk geen fouten maken. Heb een tweedehands blauwe flightcase gekocht, deze wil ik nu graag in het zwart schilderen zoals alle andere. Hoe ga ik het best te werk? Eerst afschuren? Gelijk over heen schilderen? Welk soort verf gebruiken? Wil natuurlijk dat alles in een duurzame staat komt te staan!

Bedankt voor alle nuttige tips en antwoorden!

Groeten,
    Guy
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Op de flightcase's die ik heb zit een industriele toplaag ter bescherming. Het zou zonde zijn om deze eraf te schuren...
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Heb je een foto van de kist?

Comment

• swblom
        • Oct 2008
        • 38

Als er een krasbestendige kunststof laag op zit moet je sowieso met een speciale kunststofprimer beginnen.
        Dat geeft in ieder geval een beetje krasbestendige hechting. Daarna kun je het beste een goede kwaliteit polyurethaan lak gebruiken.

Al met al, ik zou er niet aan beginnen. Je blijft een probleem houden met krassen en goedkoop is het ook niet.

Ik heb ooit een keer bij een case het aluminium beslag er af gehaald, er formica opgeplakt, en het beslag weer terug gezet. Maar dat was een kist met een heel speciaal binnenwerk.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by swblom

Ik heb ooit een keer bij een case het aluminium beslag er af gehaald, er formica opgeplakt, en het beslag weer terug gezet. Maar dat was een kist met een heel speciaal binnenwerk.
          Dit is eigenlijk de enige manier om je flightcases te ontdoen van hun huidige kleur.

De beste tip, zo doe ik het ook
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by swblom
            Als er een krasbestendige kunststof laag op zit moet je sowieso met een speciale kunststofprimer beginnen.
            Dat geeft in ieder geval een beetje krasbestendige hechting. Daarna kun je het beste een goede kwaliteit polyurethaan lak gebruiken.

Al met al, ik zou er niet aan beginnen. Je blijft een probleem houden met krassen en goedkoop is het ook niet.

Formica hoeft geen kunststof primer op, dat moet je slechts bij thermoplastische kunststoffen gebruiken.
            En welke lak je ook gaat gebruiken, het zal bij lange na niet zo kras en stoot bestendig zijn als de formica laag. En bij iedere beschadiging zul je de onderliggende kleur te zien krijgen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...