Hoe een parcan met schuko op een controller met IEC aansluiting?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jortis
    • Nov 2008
    • 9

Hoe een parcan met schuko op een controller met IEC aansluiting?

Ik wil een paar parcans kopen en ook een controller daarvoor, maar nu is de ingang op de controller een ingang voor IEC kabels maar de parcans hebben een uitgang met een schuko!!

hoe moet ik dit oplossen??

alvast bedankt
    Last edited by moderator; 03-09-10, 18:26.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Hallo Jortis,

Onderstaande alleen maar doen als je voldoende kennis in huis hebt om een stekker netjes om te zetten:

1. Verwijder de schuko stekker van de kabel,
    2. Zet een IEC male kabeldeel aan de kabel,
    3. Aansluiten: feestje.

Simpele dingen simpel houden,

Goed weekend allemaal!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jortis
      • Nov 2008
      • 9

dankje had ik eigenlijk nog niet aan gedacht

ik heb heel google zitten afstruinen voor oplossing maar meestal heb je met makkelijk toch meer voor delen

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Een parcan heeft geen uitgang maar een INGANG, en de aansluiting van je sturing naar de parren heet een UITGANG. Dat soort termen niet verkeerd gebruiken!!
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• DJordy
          • Nov 2009
          • 112

ze worden zelfs verkocht met IEC Showtec Par 56 Can Short Black Terminal incl Cable and IEC plug
          Mvg,

DJordy

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

HQ Power heeft overloopstukken en overloopkabels hiervoor. Doordat de overloopstukken wel serieuze knoerten zijn kunnen ze niet altijd naast elkaar op de sturing. Vooraf bekijken dus!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

Gewoon schucko eraf en IEC er aan. Meest solide oplossing. Even netjes adereindhulsjes eraan en klaar.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by Mark-LED
                Gewoon schucko eraf en IEC er aan. Meest solide oplossing. Even netjes adereindhulsjes eraan en klaar.
                Een IEC steker monteren kan lastig zijn. Meestal zitten er een soort schroefjes in waaronder een adereindhuisje wegschiet, terwijl kabeloogjes geen ruimte voor is. Een vertinde draad rond het schroefje lijkt de oplossing, maar een vertinde draad werkt zich altijd los met storing als gevolg. Je zou het adereinde kunnen opsplitsen, een boutje ertussen en de eindjes in elkaar draaien. krijg je toch weer een soort oogje.
                IEC met krimpaansluitingen heb ik nog nooit gezien.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

Originally posted by JeroenVDV
                  Een parcan heeft geen uitgang maar een INGANG, en de aansluiting van je sturing naar de parren heet een UITGANG. Dat soort termen niet verkeerd gebruiken!!
                  Mijn parren hebben wel uitgangen... ingang en uitgang is alletwee dezelfde schucko daar zit zowel een + als een - in

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Wordt tijd om de schoolboeken er nog eens op na te slaan (hint: Wisselstroom).
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jortis
                      • Nov 2008
                      • 9

kan ik niet gewoon een verlengsnoer met een contrastekker en stekker gewoon de stekker eraf knippen en daar de EIC aan doen?? zodat je een contrastekker en een EIC overhoud en dan hoef ik aan de stekker van mijn parcan niet te klieren??

Comment

• jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

Originally posted by jortis
                        kan ik niet gewoon een verlengsnoer met een contrastekker en stekker gewoon de stekker eraf knippen en daar de EIC aan doen?? zodat je een contrastekker en een EIC overhoud en dan hoef ik aan de stekker van mijn parcan niet te klieren??
                        Klaar, is ook een oplossing.. Hoef je ook niets te veranderen, en kun je ook nog eens een andere par er aan knopen
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Jortis, een verloop als jij beschrijft is uiteraard een oplossing. Hierdoor ben je universeel.

Andere optie kan zijn om een DMX dimmer te kopen met schuko i.p.v. met IEC uitgangen.
                          Originally posted by stainz
                          Mijn parren hebben wel uitgangen... ingang en uitgang is alletwee dezelfde schucko daar zit zowel een + als een - in
                          En dit zijn nu de mensen die nooit antwoorden zouden moeten geven als het om elektronica gaat, ze weten zelf niet hoe het werkt en sturen andere hierdoor met foute informatie de weg op. Dit kan gevaarlijke gevolgen hebben.

De opmerking van JeroenVDV is de enige juiste.

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Originally posted by stainz
                            De uitgang van mijn paar is aan die kant waar het warm wordt... meestal ook de kant waar je het filter erin schuift!

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• stainz
                              • Sep 2009
                              • 609

al met al was het maar een beetje 'trollen' wat ik deed, elektronica weet ik echt wel genoeg vanaf. Dat de richting van de elektronen stroom 50x per seconde veranderd en dat de OUTPUT van een par het licht is hoef je mij ook echt niet te vertellen.

We hadden natuurlijk net zo goed niet het hele topic kunnen vervuilen met z'n allen, want de oplossing van de moderator (de eerste reactie) was al voldoende geweest.

Comment

Working...