Pompje rookmachine

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Pompje rookmachine

Gisteravond een leuk disco'tje gedraaid in het plaatselijke jongerencentrum, alleen het begin was nogal... lastig. Na pakweg 2 minuten vloog de aardlek eruit en even later nog eens. Bij die 2de keer was het mijn zoekactie die toen eindigde bij de rookmachine.
    Ding uitgelaten en mee naar huis genomen, vanochtend even opgeschroeft. Een natte plakbende.
    Het slangetje tussen pompje en verwarmingselement was bij het pompje losgekomen wat een soort van sprinkler effect in de machine heeft veroorzaakt. Terechte aardlek actie dus
    Ik heb de boel weer vast gemaakt en even getest, waardoor ik er achter kwam dat het nog flink lekt, alleen iets eerder in de keten, net waar de vloeistof het pompje uit is gekomen en vlak voor de bevestiging van het slangetje naar het verwarmingselement. Dit is echter niet heel makkelijk demontabel (nog niet gelukt in ieder geval).

De rookmachine is een heel oud ding, heeft 11 jaar terug een brand overleeft. Hij draagt de naam 'Acme Fogger' aan de zijkant en dat is alles wat ik er verder van weet.
    Aangezien het pompje al eerder kuren vertoonde (opeens verstop, rare geluiden, dienst weigeren) lijkt me de makkelijkste en meest betrouwbare optie om het pompje te vervangen. De vraag is alleen... waar moet ik op letten en waar vind ik zo'n pompje? Zijn er verschillende type pompjes, vermogens, enz?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • Tom06
    • Aug 2009
    • 161

Ik zou je toch aanraden om een nieuwe te kopen. Aangezien ie al erg oud is.
    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Dat zou ik persoonlijk ook aanraden, maarja...

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Als de leidingen na het pompje ook lek zijn, dan is het zowaar niet te doen dit te repareren. Een nieuwe kopen is dan de goedkoopste en betrouwbaarste oplossing.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by rene.derksen
          Als de leidingen na het pompje ook lek zijn, dan is het zowaar niet te doen dit te repareren.
          Die was losgeschoten maar zit nu weer hartstikke vast. Is ook gewoon een kunststof slangetje, die is ook wel makkelijk te vervangen. Het laatste stukje is een soort metaal (ik denk koper), maar dat is nog in prima staat.

Comment

• Lj_Mouzer
            • Jan 2005
            • 125

Een oude Senseo scoren en het pompje daarvan gebruiken voor je rookdoos aangezien deze ook warme vloeistof pompt. Leuk zelfbouwprojectje op een 11 jaar oude machine.
            Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by Lj_Mouzer
              Een oude Senseo scoren en het pompje daarvan gebruiken voor je rookdoos aangezien deze ook warme vloeistof pompt.
              Dit is met afstand de slechtste tip van dit jaar hier.
              Als het pompje ook maar iets teveel vloeistof pompt komt er alleen maar hete meuk uit de machine. Levensgevaarlijk!
              Enne, de rookvloeistof is gewoon KOUD als hij het verwarmingselement in wordt gepompt.

Volgende keer graag nadenken voordat je een goedbedoeld advies geeft!

Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Lj_Mouzer
                • Jan 2005
                • 125

Originally posted by keenoncoolstuff
                Dit is met afstand de slechtste tip van dit jaar hier.
                Als het pompje ook maar iets teveel vloeistof pompt komt er alleen maar hete meuk uit de machine. Levensgevaarlijk!
                Enne, de rookvloeistof is gewoon KOUD als hij het verwarmingselement in wordt gepompt.

Volgende keer graag nadenken voordat je een goedbedoeld advies geeft!

Rob.
                Ja er komt ook wel iets meer bij kijken he bij z'n zelfbouw project.
                Maargoed het kan in ieder geval met een senseo pomp (heb ik ooit horen zeggen van iemand hier op het forum) dus gebruik dan even de zoekfunctie. Of je koopt gewoon een nieuwe niet levensgevaarlijke rookmachine :P
                Ben trouwens benieuwd hoe een rookdoos levensgevaarlijk kan zijn maar goed....

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by Lj_Mouzer
                  Ben trouwens benieuwd hoe een rookdoos levensgevaarlijk kan zijn maar goed....
                  Levensgevaarlijk misschien nog niet, maar wel gevaarlijk. Wel eens kinderen voor zo'n rookmachine zien duiken als je hem aanzet? Dat doen ze hier met 30 tegelijk.
                  Is je pompje te sterk, dan wordt de vloeistof niet goed verwarmd en komt er een straaltje vloeistof uit je machine ipv rook. Dat spul is heet, een stuk heter dan kokend water.
                  Je kwetsbare huid op je gezicht zou ernstig kunnen verbranden en krijg je dat in je oog dan kun je het wel voor gezien houden.

Comment

• soundcheckfrits
                    • Jan 2005
                    • 455

vergelijk de pomp uit een Jem pro2000 en een pomp uit een senseo.. zie jij het verschil? spec's zijn het zelfde, alleen de prijs is anders
                    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Originally posted by renevanh
                      .....en krijg je dat in je oog dan kun je het wel voor gezien houden.....
                      Wat een woordkeuze:P

Verder zou ik inderdaad opletten met wat je gebruikt. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als zo'n "klein menschen" letsel oploop door zoiets. Ik denk dat je gauw je hobby/werk kunt beeindingen. En dat je het duur komt te staan.
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by soundcheckfrits
                        vergelijk de pomp uit een Jem pro2000 en een pomp uit een senseo.. zie jij het verschil? spec's zijn het zelfde, alleen de prijs is anders
                        Dan zou het kunnen ja...
                        Het enige probleem is alleen dat ik geen specs van m'n pompje heb.
                        Na nog wat speuren nog wat info gevonden: PriceMinister - Annonce de matosdj - Achat et vente d'occasion ou neuf - DVD, VHS, Jeux Vidéo, Consoles, PC, CD, Disques, Livres, BD, Vidéos

Blijkbaar maakt Mac Mah ze nu volgens dezelfde specificaties, dat opent mogelijk een deur... ga ik weer verder naar zoeken

Comment

• Lj_Mouzer
                          • Jan 2005
                          • 125

Originally posted by renevanh
                          Levensgevaarlijk misschien nog niet, maar wel gevaarlijk. Wel eens kinderen voor zo'n rookmachine zien duiken als je hem aanzet? Dat doen ze hier met 30 tegelijk.
                          Is je pompje te sterk, dan wordt de vloeistof niet goed verwarmd en komt er een straaltje vloeistof uit je machine ipv rook. Dat spul is heet, een stuk heter dan kokend water.
                          Je kwetsbare huid op je gezicht zou ernstig kunnen verbranden en krijg je dat in je oog dan kun je het wel voor gezien houden.

Dat is zeer begrijpelijk.
                          Daarom blijven hobby projecten ook alleen voor gebruik onder gecontroleerde omstandigheden om het maar even zo te noemen. (zelfde princiepe als met zelfbouw lasers etc.
                          Als je de rookmachine voor feestjes e.d wil gebruiken waar het publiek zich op korte afstand van de machine bevindt zoals met die "rook machine kids" koop dan idd gewoon een nieuwe machine welke geen verhoogde risico's met zich meeneemt. en doe wat anders leuks met die oude machine, haal em uit elkaar en kijk hoe het werkt bijv. Of maak er zoiets van http://www.nebel-werfer.de/index.php
                          Last edited by Lj_Mouzer; 13-09-10, 21:26.

Comment

Working...