voedingskabel (euro)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

voedingskabel (euro)

Ik ben op zoek naar een voedingskabel van shuko naar apparaat stekker (een euro-snoertje, zo noemen we het, maar is volgens mij niet de officiële naam???) met rand aarde maar dan met 3G1,5 kabel. Of nog liever 3G2,5.

Dit omdat sommige apparaten met deze aansluiting de 'normale' euro's (3G0,5 of 3G0,75) wel erg warm stoken.
    Nu weet ik dat je ook zelf euro's kan aanzetten maar aangegoten heeft absoluut de voorkeur.

Iemand een idee waar ik ze kan bestellen? ik kan ze nergens vinden. Althans niet zonder dealerschap en dat soort dingen...

Groet freek
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Staat me iets van bij dat een euro connector niet meer dan 6 A mag hebben, dat verklaard ook dat deze kabels niet dikker dan 0,75 mm2 te krijgen zijn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

Deze webshop heeft ze Procab CAB490 euro female - schuko male 10.00 meter voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | Stroomkabels 230V
      ze zijn alleen wel 1,5mm2.

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by MusicXtra
        Staat me iets van bij dat een euro connector niet meer dan 6 A mag hebben, dat verklaard ook dat deze kabels niet dikker dan 0,75 mm2 te krijgen zijn.
        zou kunnen maar dat is wel raar want het is voor een projector die toch echt 3000W trekt, met euro aansluiting.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Er zijn ook euroconnectors voor 10 A. En de meeste snoertjes zijn dan ook 3G1.0 of 3G1.5.
          3000 Watt is wel erg veel. Is het dan wel met een gewone euroconnector of de "hete versie" daarvan? Als het een hete versie moet zijn dan past de gewone euroconnector niet.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• freek
            • Aug 2008
            • 238

Originally posted by laserguy
            Er zijn ook euroconnectors voor 10 A. En de meeste snoertjes zijn dan ook 3G1.0 of 3G1.5.
            3000 Watt is wel erg veel. Is het dan wel met een gewone euroconnector of de "hete versie" daarvan? Als het een hete versie moet zijn dan past de gewone euroconnector niet.
            Is gewoon een euro aansluiting zoals vele anderen.
            Gaat om een Christie Roadster HD12. volgens de specs gebruikt hij max 3000W maar na metingen blijkt dat hij continue 2800W gebruikt.
            Vandaar opzoek naar een iets betere euro.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

2800 Watt is bijna 12 A!
              Dat vind ik wel erg veel voor een euro connector, kun je er niet een Powercon in maken?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• J.C. Sound & Light
                • Aug 2010
                • 12

De snoeren zijn gewoon te verkrijgen als 2,5mm2. Ik ga hier verder geen reclame maken voor webwinkels. Maar even googlen en je vindt ze als gegoten versie en als custommade.
                Account niet meer actief.

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

En anders druk er een wartel in met vaste kabel, 3x2,5mm². Dan voorkom je ook dat die euro eruit getrokken of geschopt kan worden.

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

De C13 connector die door ons allen vaak verbasterd wordt tot euro-stekker heeft bij mijn weten een maximale stroomsterkte van 10A.
                    Echter zal het verschil wat hier toch wel redelijk groot is met zo'n 20% boven max. waarschijnlijk geen problemen opleveren anders had er wel een andere aansluiting opgezeten.

De hete versie (C15 en C15A) zijn dan weer niet voor hogere stroomsterktes maar voor de omstandigheden waar ze gebruikt worden, respectievelijk tot 120graden Celsius en 155graden Celsius.

Originally posted by MusicXtra
                    2800 Watt is bijna 12 A!
                    Dat vind ik wel erg veel voor een euro connector, kun je er niet een Powercon in maken?
                    even off-topic, ik werd pas in een ander topic op het feit gewezen dat ik niets over elektro zou mogen zeggen en terug naar school zou moeten.
                    Maar hoe komt je tot de bijna 12A in dit geval?

Ik heb altijd geleerd vermogen uit te rekenen met P=U*I en dan kom ik er op uit dat 2800W RUIM 12A is, ben ik nu gek of heeft bovenstaande een kleine vergissing begaan?

Comment

• rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

bijna 12A of ruim 12A.... waar praat je nu over?

En heel officieel dien je om je stroom uit te rekenen vanuit je vermogen, rekening te houden met de cos phi.. waardoor het inderdaad "bijna" 12A wordt ipv RUIM 12A...
                      Licht is altijd zwaar.

Comment

• kees22
                        • Feb 2007
                        • 110

laten we er toch ruim 12 A van maken. cosphi wordt niet groter dan 1.0

zeg niet dat ik terug naar school moet, want daar zit ik nog:P
                        Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

2800W delen door 230V is 12 en een beetje, kan je lang lullen, kort lullen, heel veel natuurkundige wetten op loslaten, dat gaat echt niet veranderen.
                          Voor mijn part mag je in plaats van delen door 230 ook delen door 220, maakt het alleen maar meer dan 12A!

Voor de keuze in IEC stekkers maakt het ook niets uit, je hebt kabels die te gebruiken zijn tot 10A en tot 16A.

Ik ben ook nog zoekende naar een exemplaar wat 16A aan kan, dus houdt me ook warm aanbevolen!

owja: zullen we het off-topic gehalte proberen te beperken tot het hoogst noodzakelijke, dat leest wat prettiger.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Nou, goed beschouwd kan het dus helemaal niet!
                            De IEC13 is geschikt tot 10 Ampère, voor grotere stromen moet je naar IEC19 als je in die sfeer wilt blijven, die mag tot 16A.
                            Dit toestel kan dus geen CE of Kema keuring hebben en mag derhalve niet in NL ingevoerd dan wel verkocht worden.
                            Practisch is het natuurlijk gewoon beter om er een Powercon, CEEform of vaste kabel aan te zetten.
                            Je zou best wel eens een IEC13 met 2,5mm2 kunnen vinden, maar dat lost je probleem met de te warm wordende connector niet op, die is gewoon te dun voor meer dan 10A.
                            Daar komt nog bij, dat het gewoon een kutconnector is, slap en geen trekontlasting!
                            Dat laatste hoeft overigens niet waar te zijn, er bestaan tegenwoordig IEC13 met uittrekbeveiliging.

Comment

Working...